1.135 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 1 Svar

Så kom jeg hjem fra dyrlægen... Så kom jeg hjem fra dyrlægen...

..Ja, som jeg skrev i et andet indlæg havde mit hamster diarré, og jeg havde også et marsin med nogle øjenproblemer.
De skulle begge to til dyrlægen i dag, og det gik egentlig rigtig fint.

Mit marsvin (Masha)'s nederste øjenlåg vender indad, og det generer øjet. De fleste er født med det, men det er også noget der kan komme senere (som i det her tildælde). Det er ikke noget der betyder så meget, udover at øjet er lidt generet Jeg har fået noget salve som hun skal have smurt øjet med 3 gange om dagen, og så må jeg håbe det bliver bedre. Ellers kan hun få en operation hvor de skærer det nedeste af, men det er sjældent det bliver udført på så små dyr.
Var faktisk lidt overrasket, for jeg forstår ikke helt hvordan sådan noget bare lige pludselig kan komme, men det var ikke fordi hun fik noget i øjet... Det er bare hendes øje-dimser er mærkelige, åbenbart smiley

Feline slap heldigvis også i god behold, selvom jg lidt havde frygtet at det var slut. En hamster med diarré er jo ret alvorligt, og hun bliver 2 år om et par måneder.
Heldigvis var det bare en infektion, som hun skal have noget medicin for. Hun fik en indsprøjtning, og det tog hun enormt pænt. Hun sad helt stille, og sagde ikke en lyd, selvom jeg havde regnet med at dyrlægen ville få et par bidmærker, men lille Feline opførte sig som en engel smiley
Dyrlægen sagde også at man kunne se hun var passet rigtig godt, fordi hun var "enormt håndterbar".
Så var Mor her lige rigtig stolt af sin lille pusse nusling ;-D

Desværre var det ikke det hele. Hun har fået en plet på siden, som viste sig at være kræft.
Jeg opdagede den for et par måneder siden, men har ikke tænkt videre over det. Den sidder lige ved duftkirtlerne, så jeg tænkte at den nok havde noget med det at gøre, og hun opførte sig som hun altid havde gjort.
Det bliver hun heldigvis ved med lidt endnu, for indtil videre har den ikke noget at sige. Dog er det muligvis derfor, at hun har fået infektion, fordi hun nu er mere modtagelig over for sygdomme. Hun er heldigvis lige så frisk som hun plejer at være, og hun bliver meget snart helt rask igen smiley

Jeg tror stadig ikke helt det er gået op for mig at min lille elskede hamster har fået konstaterer kræft endnu. Der vil komme et tidspunkt, hvor hun hverken kan eller vil andet end at sidde i hjørnet og stirre. Så vil jeg selvfølgelig nok aflive hende da det ikke er noget værdigt hamsterliv, men jeg håber godt nok at der er mindst et halvt år, og gerne endnu længere endnu! smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.
  • Montering af opvaskemaskine 960 kr.
  • Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Så kom jeg hjem fra dyrlægen...
Kommentér på:
Så kom jeg hjem fra dyrlægen...

Annonce