{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.183 visninger | Oprettet:

Så gik den ikke længere :/ {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg er SÅ ked af det, for vi er lige kommet hjem fra nytårsaften og ser, at mit ene marsvin har fået et ordenligt hak i øret og under øret smiley Vil lige sige, at jeg HAR haft ringet til vagtdyrlægen, som mente, at så længe det ikke blødte, var der ingen grund til at komme ud med Eddie til ham, da han ærligt talt ikke havde det store forstand på marsvin. Så hellere selv holde øje med det og rense det af...

Men nu er det nok... Min drengegruppe var ellers blevet ret harmonisk, men det er som om at Eddie hele tiden har været outsideren, og er blevet holdt udenfor af Elmo og Melvin. Elmo og Melvin har det til gengæld fint sammen, de kan nærmest ikke undvære hinanden, men er samtidig også dominerende overfor hinanden.
De har altid været lidt stride ved Eddie, men aldrig andet end "verbale skideballer".. Og nu kommer jeg så hjem og ser det øre - så nu er det nok... De skal ikke gå sammen længere. Mit problem er bare, at vi virkelig kun har plads til ét bur, så vi kan ikke have to bure stående.

Men hvem ryger? smiley Hvordan FANDEN tager jeg sådan en beslutning? Jeg holder jo skide meget af dem alle tre... Elmo er den sidst nye ankomne, og er derfor lettere at skille sig af med... Men det dur ikke at have Eddie sammen med nogle af de andre to..
Så mulighederne er nok, enten at skulle af med Eddie, eller at skulle af med Melvin OG Elmo sammen, og så beholde Eddie...

Og hvordan pokker finder jeg et ordenligt hjem til nogle af dem? smiley Melvin er STÆRKT dominerende, og det er Elmo også begyndt at blive... Men de trives nu - men jeg kan jo ikke garantere overfor en eventuel køber, at de bliver ved med at kunne det.

Hvad fanden gør jeg? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så gik den ikke længere :/
  • #1   1. jan 2011 Årh det lyder da ikke helt for godt smiley men hjemme ved mig plajer vi at sige at dem der var her først har førsteret til at være her men ved dig ville jeg nok sige at du skulle beholde Melvin og Elmo og så sælge Eddie jeg ved godt at det ville være meget hårdt men jeg tror det ville være det bedste når de andre to har det godt sammen og du kan jo finde en ejer som du godt må komme og besøge Eddie ligeså tit du vil smiley

• #2   1. jan 2011 ham som ikke fungere med de andre, kunne du ikke kasterere ham og sætte ham sammen med en hun? smiley

• #3   1. jan 2011 Nej, jeg vil ikke have kastreret nogle af dem, og desuden kan vi heller ikke have flere dyr smiley

Æv, er godt nok i vildrede.
    Lige nu er de i hvertfald skilt ad, og så går jeg i tænkeboksen indtil da...

Jeg har det også helt elendigt med at skulle af med nogen af dem, for hvordan pokker skulle jeg kunne finde en der tager sig af dem på den måde jeg synes man skal tage sig af marsvin...? smiley

• #4   1. jan 2011 Guf: Hun havde jo ikke plads til mere end ét bur smiley

• #5   1. jan 2011 Line M hvor bor du henne af ? for det kunne godt være den kunne gå sammen med mine hanner smiley og du kan komme og besøge den så tit du vil smiley

• #6   1. jan 2011 Det var rigtig pænt af dig, men ellers tak smiley
    Lige nu ryger han ingen steder.. Skal virkelig tænke det her igennem først, og hvis konklusionen bliver, at han skal have et nyt hjem, ja, så ved jeg ikke hvad jeg gør, for det bliver fandme svært at finde ham en ny ejer, jeg kunne være tilfreds med...

• #7   1. jan 2011 Ja ok det er helt iorden deter virkelig en svær situration du står i smiley du skal endelig skrive hvis du har brug for at snakke med nogle om det smiley

• #8   1. jan 2011 Hehe, jo tak smiley Min kæreste er ude og få repareret bil ligenu, men når han kommer hjem, må vi tage en snak om hvad vi gør.

• #9   1. jan 2011 Ja du skriver bare hvis det er smiley

• #10   1. jan 2011 Ej hvor er det surt.
    Jeg har altid været rigtig heldig med drengegrupperne, fik sågar får 2 år siden, indlemmet en lille 4 ugers unge i hos 2 voksne hanner, der havde gået sammen i over 2 år, gruppen var så harmonisk at jeg var ved at falde bagover af forbavselse, da de kun knitrede tænder ved sammenføringen.
    Nu er den ene så blevet aflivet i foråret, og de 2 tilbageværende hanner har det super.

Jeg synes hvertfald Eddie skal have en ny ven, hvis venskabet i din trio bare ikke går.

Du har kun plads til et bur. Hvad met et dobbeltbur, i 2 etager? Det tager ikke mere gulvplads.
    F.eks. dette:
    http://www.zooplus.de/shop/nager_kleintiere/kaefige_freigehege/zwergkaninchen/kaninchenkaefig_doppelstoeckig/98935
    Hvor du så bare kan tage en plade og lægge over hullet og så fjerne rampen, så har du 2 seperate bure.

Eller dette bur, som jeg synes er monsterlækkert!
    http://www.zooplus.de/shop/nager_kleintiere/kaefige_freigehege/zwergkaninchen/kaninchenkaefig/138343

• #11   1. jan 2011 Det er den risiko man løber når man har han grupper.

Det kan godt være det lyder gammel klogt, men man skal altid have i tankerne at de pludselig ikke kan enes og man er nød til at skille dem ad.

Sådan er det, desværre med hanner.

• #12   1. jan 2011 Sortfod - jeg synes absolut ikke du lyder gammelklog.. Bare klog smiley
    De er også skilt ad nu. Spørgsmålet er så bare, hvad næste skridt skal være...

Lulle - jeg har allerede et etagebur, men også to hanner (Melvin og Elmo) der har ild i røven, og brug for pladsen smiley
    Men pt. er etageburet delt op, som en midlertidig løsning. Så nu går Eddie i en 100x55 etage, og Melvin og Elmo går i en 100x55 etage for sig..

• #13   1. jan 2011 Sortfod - jeg skal lige høre.. Jeg har altid stejlet totalt, når jeg har hørt om folk der har haft marsvin der går alene. Marsvin er jo absolut et flokdyr, og bør ikke gå alene. Men er der undtagelser, der er "okay"?
    For mine eneste muligheder med Eddie er sådan set, at beholde ham og lade ham gå alene, eller at finde ham et nyt hjem hvor han kan gå sammen med andre, og så satse på han passer ind dér.
    Men i tilfælde af, at jeg forsøger at finde ham et nyt hjem hvor han heller ikke passer ind. Hvad pokker gør jeg så? Så er han jo mere eller mindre tvunget til at gå alene, men er det overhovedet det mindste optimalt for sådan en gut? smiley

• #14   1. jan 2011 Ja, det er desværre helt umuligt. For det første har Melvin og Elmo krudt i røven, og har brug for pladsen, og for det andet løber det op i for mange dyr. Så mange skal vi ikke have, det er vi blevet enige om.

Jeg kan ikke rigtig se at der er anden mulighed, end at finde et nyt hjem til Eddie... Så må han gå alene, indtil det rette hjem dukker op - han ryger så afgjort ikke afsted til den første og den bedste!
    Det er vores beslutning.. Personligt ville jeg helst have lyst til at beholde ham til at gå alene for altid, men det er absolut ikke for hans skyld smiley

• #15   1. jan 2011 Har du ikk et tre etagebur

For så kan du jo bare lukke af så Eddie har en etage og de andre har toxD

• #16   1. jan 2011 Jeg synes du skal skille dig af med Eddie. For hvis han kommer til at gå alene hvis han bor hos dig tror jeg han vil få mere gavn af at komme et andet sted hen. smiley

Det kan så godt være han heller ikke passer ind i den nye flok, men så har du da i det mindste gjort et forsøg. (:

• #17   1. jan 2011 Vi har snakket om det her til aften, og snakket om hvordan det ville være at undvære Eddie... Og konklusionen er, at det kan vi ikke! Vi kan simpelthen ikke give ham fra os... Han er så skøn og speciel, at nej.. Vi kan ikke undvære ham!
    Men vi kan heller ikke undvære Melvin. Så vi har besluttet os for, at løbe den risiko det vil være at lade dem kastrere. Jeg bryder mig ikke om det, og ved at der er risici forbundet med det. Men jeg kan ikke bære at undvære Eddie.
    Så Melvin og Eddie blive kastreret, og så må de få en dame hver at gå med.
    Til gengæld må vi gå på kompromis med deres plads, der til at starte med vil blive en etage på 100x55 cm. hver... Det mest aktive par, kan så få den ekstra etage. (det er et 3etagers bur)

I stedet er det Elmo der ryger.. Han er begyndt at blive meget dominant, og vi frygter, at det er et spørgsmål om tid før det bliver til alvorlig kamp mellem ham og Melvin, i stedet for leg. Og desuden, er det Elmo vi har haft kortest tid, og det er langt nemmere for både mig og Rune, at forholde os til at undvære ham fremfor de andre to.

Så vi er ret sikre på, at dette må blive vores løsning, selvom vi absolut ikke synes 100x55 cm. er nok plads til to marsvin... Men det må blive sådan til at starte med, og så kan vi købe et 120x60 med tiden.

Kommentér på:
Så gik den ikke længere :/

Annonce