Rædselsslagen Kanin :'( {{forumTopicSubject}}
Mig og min mor var ude at hente min nye kanin 'Nuga' igår.
Her i nat stod hun inde i buret inde i det store bur så hun kunne få lidt fred så de lige i starten kunne nøjes med at hilse på hinanden mellem trammerne.
Her til morgen sat vi hende fri, og den anden kanin 'Stampe' jagtede hende rundt hele tiden indtil hun fandt et lille bitte sted hun kunne gemme sig i, så tænkte vi at vi nok skulle give dem lidt fred.
Så gik vi der op igen senere og hun sad bare satdig i det samme lille bitte sted og gemte sig, det var lige ved udgangen til deres udendørs bur, så vi ville prøve at tage hende ind i buret igen men kunne slet ikke fange hende ? Min ridelærer som vi har haft købt hende af sagde ellers hun var 5o% hånd tam, er det fordi hun er kommet et nyt sted hen ?
Men vi kunne slet ikke fange hende, så vi to' en stor halm-balle for så hun ikke frøs.
Så jeg vil spørge jer om i ved hvad vi kan gøre for hende ? (Altså om hun SKAL ind i buret, hvis Stampe måske vil skade hende ? Eller om hun bare lige skal vende sig til det ?)
Og hvad skal vi gøre for at få hende hånd-tam 'igen' ?
Og hvornår skal vi begynde med at gøre hende hånd-tam, og lære hende at gå med sele, og måske også lære hende et lille hop ?
Håber i kan hjælpe min Nuga < '33
MVH Lærke.
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
okt 2010
Følger: 1 Gnavere: 4 Emner: 2 Svar: 10
Eller er det bare mig der tror forkert ?¨
Ved hendes tidl. ejer gik hun da ellers sammen med mange andre ..
apr 2010
aug 2010
Følger: 58 Følgere: 117 Gnavere: 8 Emner: 13 Svar: 2.255
Kaniner skal ikke gå sammen, de er ikke flokdyr, som marsvin er og derfor synes det er direkte synd, at lavtrangede kaniner skal jagtes af de dominerende kaniner. De undertrykte kaniner kan ende med at blive "psykisk syge", fordi de er så bange og stressede.
Det er ikke for at skræmme dig eller noget, men jeg advarer bare om, at din nye kanin Nuga kan blive meget mere usikker end hun er nu, hvis hun bliver hos dine andre kaniner. 1 kanin pr. bur, det er det mest optimale efter min mening.
Når hun så er kommet i sit eget bur, så lad hende få ro et par dage. Du må gerne snakke med hende og sådan, men lad være at tage sele på hende og hoppe osv. Hun skal vænne sig til dig og det nye hjem. Hvis hun stadig er usikker når hun har fået ro og været hos dig et stykke tid, må du skrive igen
aug 2010
De blev straks skilt og den usikre kanin blev en helt anden, da hun kom i sit eget bur og fik tillid til mennesker Hun er død nu, så det er længe siden, men jeg kunne ikke drømme om at sætte flere kaniner i samme bur.
Jeg kender også som reddede nogle kaniner fra en gård, hvor de blev mishandlede. En af hankaninerne manglede halvdelen af det ene øre, fordi det var flænset op af andre hankaniner s;
apr 2010
Følger: 33 Følgere: 29 Gnavere: 2 Emner: 16 Svar: 322
okt 2010
Og tidl. havde jeg en kanin ved navn Gubbi (en pige), der gik De allesammen sammen (2 kaniner & 3 marsvin). Og der var ikke noget med dem, Da Stampe også lige var kommet til var han også lidt sådan men det er jo gået væk med tiden .. ?
Er der slet ikke nogen som der har kaniner der går sammen ??
aug 2010
Kaniner kan hurtigt gøre skade på marsvinene, hvis de lavet et glædeshop.
apr 2010
Og jo du finder sikkert nok nogen herinde der har kaniner gående sammen, men så er det fordi de ikke har sat sig ordentlig ind i kaninens behov, eller ikke VIL sætte sig ordentlig ind i kaninens behov.
For at kaniner kan gå sammen skal der være et meget stort område, netop fordi de er kolonidyr og ikke flokdyr
okt 2010
Ang. om kaniner bør være sammen eller ej, jeg har kigget på Dyrenes Beskyttelse hjemme side og de skriver at de faktisk bør være sammen.
Hvis i ikke tror mig så kig på det første råd her: (link fjernet)
apr 2010
Mht. kaniner og marsvin sammen - så kan du sagtens bare ha været 'heldig'. Akkurat som når du går over for rødt lys - det er ikke sikkert du bliver kørt ned, men risikoen er edderdylme større.
aug 2010
Jeg giver ikke meget for DB's guide om kaniner, den er total vildledende.
apr 2010
Det er rigtig ærgeligt at de deler så mange forkerte oplysninger også.
Dyrenes beskyttelse anbefaler også at man løfter kaninerne i ørene, og det ved du jo nok godt at man bestemt ikke bør gøre
Det at der ikke er sket noget ved at have dine kaniner sammen med marsvinene er bare fordi du har været heldig
apr 2010
Følger: 19 Følgere: 17 Emner: 9 Svar: 145
Prøv at læse de ting der står på denne hjemmeside, der er meget, men det er det hele værd. Du vil få en helt anden opfatelse af dine kæledyr og det vil bringe jer meget tættere sammen
apr 2010
Derudover tror de jo også stadig der er noget der hedder Sibirisk Dværghamster..
apr 2010
apr 2010
Følger: 33 Følgere: 36 Gnavere: 5 Emner: 22 Svar: 1.143
Men de er self. de "klogeste"..
Men er enig med Lulle.. Skil dem ad!
apr 2010
Følger: 33 Følgere: 34 Gnavere: 12 Emner: 12 Svar: 313
Hvis buret kun er 4 m2, burde det da ikke være så svært at fange den?
maj 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Gnavere: 1 Emner: 12 Svar: 102
Også synes jeg at man bør vente en uges tid med at tage den ud ovs. MEDMINDRE det er af egen fri vilje, altså at den selv hopper ud når buret åbnes, og ellers må man nøjes med at sidde og snakke med den og evt. stikke hånden ind i buret så kan den selv vælge om den vil hen og sige hej
apr 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Gnavere: 1 Svar: 22
okt 2010
Mapenzi Mouresery: Ang. at DB siger at man løfter dem i ørene, det har de IKKE sagt, hvis du kigger ordenligt efter står der hvordan man løfter dem og sidter dem ned på den rigtige måde !
Og da jeg oprettede dette indlæg havde kaninerne det ikke godt, men en time senere eller sådan noget var de bedste venner !! Så kaniner er flok dyr !!
Og de fleste hjemme sider i kigger på står der de er flok - dyr og det er også rigtigt - de hjemme sider hvor der står de ikke er flok dyr tager fejl.
apr 2010
apr 2010
eksemple på forkert info fra db:
-Hanrotter skal være fra samme kuld eller have gået sammen, fra de er maks. 8 uger gamle. WRONG! Vi andre tilføjer nye hanner til gruppen flere gange om året.. både unge og ældre og de kan sagtens ta imod nye til gruppen selvom de ik er søskende eller unger.
apr 2010
apr 2010
Rædselsslagen Kanin :'(