2.398 visninger
|
Oprettet:
Kan Marsvin Hoppe ? {{forumTopicSubject}}
Jeg har 3 marsvin ( Kan ses på min profil)
Og jeg ved ikke rigtig om de kan springe .. ?
Så jeg vil spørge jer om i ved noget om det ? Om i måske selv har et marsvin der kan springe.
Er der en max. alder hvor de kan blive skadet af at springe ?
Og hvordan starter man ud med det lige så stille ?
Lige P.T. har jeg ikke et kanin spring, men det får jeg i Januar så har i nogen idé'er om hvad man kan stille op i stedet ?
Håber i kan svare på nogen af spørgmålene
M.V.H. Lærke.
jun 2010
Følger: 1 Følgere: 40 Gnavere: 1 Emner: 17 Svar: 2.732
aug 2010
Følger: 58 Følgere: 117 Gnavere: 8 Emner: 13 Svar: 2.255
okt 2010
Følger: 1 Gnavere: 4 Emner: 2 Svar: 10
Lige P.T. har jeg prøvet at få dem til at 'gå' over en lille form for pind, og det tog de fint .
* Lulle * :
- || -
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
Altså hvad er ideen i at lave en aktivitet med dyrene, som ikke er godt for dem.. fordi DU synes det ku være hyggeligt?
aug 2010
Følger: 58 Følgere: 117 Gnavere: 8 Emner: 13 Svar: 2.255
Marsvin er slet ikke bygget til det..
okt 2010
Men fordi mine marsvin skal lave noget så de ikke bare går og keder sig inde i buret og bliver tykke og fede.
Og Come On ! Det er en PIND !! Den GIK de over !
Det skulle da helst ikke været et problem !!?
Lulle: Jeg har faktisk liiige fået en ny kanin igår, men der er lidt problemer med den
apr 2010
Én ting er den pind de kan gå over.. men du spørger om at du vil HOPPE med dem - altså hæve 'springet'.
Og hvorfor vil du det, andet end fordi DU synes det er hyggeligt = at hvis du insisterer på det, så er det dig der går over stregen.
okt 2010
Og i indlægget har jeg jo også SPURGT OM DE KUNNE HOPPE, for jeg ville være sikker på det ikke ville direkte skade dem.
Som sagt er dette indlæg oprettet for at jeg kunne finde ud af om de ville egne sig til det, så du skal ikke skrive som om jeg har gjordt det eller absolut vil gøre det, indlægget hjælper mig jo kun med at finde ud af om de 'kan' , og hvis du feks. kigger i en rekord bog er der nogen rekorder hvor marsvin både springer højder og længder.
Men ja, jeg har fundet ud af at de ikke egner sig 'så' meget til det.
Men jeg ville aldrig kunne finde på at tvinge dem til at springe det kaniner normalt gør !
H. Mig .
P.S. Den streg du vidst liiige er kommet til at trade over !
jun 2010
Kort og godt - marsvin er IKKE bygget til at hoppe eller springe, så find noget andet at sætte dem til hvis du så gerne vil aktivere dem.
Du kan jo anskaffe dig en løbegård eller lave en selv og putte ting som rør, sten, huler mv. deri, så skal de nok selv bestemme hvad de vil og ikke vil.
maj 2010
Følger: 58 Følgere: 61 Gnavere: 19 Emner: 73 Svar: 3.427
Der findes mange andre aktiviteter du kan lave med dem andet end at springe.
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Man kan klikkertræne marsvin.
Hvorfor pokker insisterer du på at prøve at få dem til at springe, når der nu er så mange andre muligheder. Det kræver bare at du gider gør lidt forarbejde, og sætte dig ind i tingene.
Det kan jo ikke rigtig nytte noget, at du stiller et spørgsmål, og så bliver død fornærmet når du ikke får det svar du vil have.
Hvorfor kan du egentlig ikke bare lade dem løbe rundt på gulvet? Skal de absolut lave et eller andet?
okt 2010
Dette indlæg er oprettet for at finde ud af om marsvin kan springe !!!
OG JEG HAR BESTEMT IKKE INSISTERET PÅ AT DET 'SKAL' GØRES, SÅ FØR I BEGYNDER AT GØRE JER KLOGE PÅ NOGET SÅ TÆNK JER NU LIGE OM, OM I FAKTISK VED HVAD DER FORGÅR ? !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Tak !
okt 2010
jun 2010
Du får svar på dit spørgsmål og bare fordi du ikke kan lide svarene er folk nogle irriterende mennesker. Marsvin er ikke bygget til at hoppe - det er en ret uomtvistelig fakta, og det har du så nu fået af vide mange gange.
Hvis du rent faktisk læste hvad folk skrev til dig - foreslår andre aktiviteter mv. - så ville du takke for svar, i stedet for at lege fornærmet teenager.
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Hvem har tisset på din sukkermad?
Eller er der nogen der har ramt et ømt punkt?
Hvis du med djævlens vold og magt vil have dyr der kan hoppe, hvorfor kigger du så ikke nærmere på nogle af de store gerbil og jird arter? Det burde da være oplagt.
okt 2010
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 102 Gnavere: 24 Emner: 19 Svar: 3.101
Du kan vel gøre ligesom alle de andre på din alder herinde, og vælge og slette tråden. Det gør mange af de andre på din alder når de ikke får ret i det de poster.
apr 2010
Havde du holdt snitterne fra tastaturet, så var tråden nok helt død af sig selv - så start lige med at gi dig selv et los i måsen for at 'genåbne' debatten.
Sekundært - så er det ikke op til dig hvad folk skriver, hvor de gør det henne, og hvornår de vælger at gøre det.
Velkommen til den virkelige verden.
Kan Marsvin Hoppe ?