{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.690 visninger | Oprettet:

Mærke unger i maven på drægtig kanin {{forumTopicSubject}}

Jeg er nysgerrig på om I har oplevet at kunne mærke unger, når I har holdt hånden på maven af jeres drægtige hunkanin? og hvor lang tid før fødsel har I kunnet mærke liv?

Jeg mindes at have oplevet det to gange, hvor jeg kunne mærke ungerne bevæge sig i maven, men det er flere år siden, så jeg kan simpelthen ikke huske hvor lang tid før fødselerne at jeg kunne mærke noget.

Mille er nu 25 dage henne og er blevet godt tyk. Jeg har ikke kunnet mærke liv endnu, men er spændt på om jeg kan mærke noget de næste par dage.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mærke unger i maven på drægtig kanin
  • #1   31. mar 2017 Jeg har en hun der lige har fået 4 unger. Jeg kunne både se og mærke liv allerede på 14. dagen. Andre gange går de hele drægtigheden, uden at jeg er sikker på, om der overhovedet kommer noget. Så det er meget forskelligt, fra dyr til dyr, og drægtighed til drægtighed. smiley

• #2   1. apr 2017 Jeg tænker ikke det er muligt, at se ungerne bevæge sig, når hunnen er 14 dage henne, ungerne er så små, at det kan være svært for de fleste, at konstatere hunnen egentlig er drægtig smiley
    - Men hvad ved jeg, jeg har kun avlet siden 2004 😁

Jeg har kunnet se det på mine indendørskaniner, hvis de lå helt ned på siden, og kun i den allersidste del op til fødslen, at ungerne bevægede sig i maven, jeg bruger ikke tid på at studere maven, og rører dem ikke, når jeg har konstateret de er drægtige smiley

Jeg venter kuld nr 66 i næste uge 🙏 Min lille pige der skal være mor for første gang, vil absolut ikke røres på maven, og hun spurter stadig rundt i løbegården 😅

• #3   1. apr 2017 Jeg har så haft med kaninavl at gøre siden 1999, og det er så også første gang, at jeg har oplevet, at kunne se og mærke noget så tidligt. Men det er altså åbenbart ikke umuligt, og kan bare konstatere, at man skal være MEGET heldig. smiley

• #4   2. apr 2017 Ungerne rører sig ikke 14 dage efter parring - det er tarmbevægelser, man mærker. Det kan lade sig gøre bat mærke unger allerede 10-12 dage efter parring. På det tidpunkt er fostrene på størrelse med ærter og med en konsistens som en moden vindrue. Ca. 20 dage efter parring er fostrene på størrelse med en valnød. Og først nogle dage derefter kan man erkende knoglestrukturer som hoved og bækkenknogler.
    Det kræver øvelse for at man kan stille tidlige drægtighedsdiagnoser. Og mn blive snydt af fosterdød, således at en tidlig drægtighed alligevel ikke medfører fødsel af fuldbårne unger.

Kommentér på:
Mærke unger i maven på drægtig kanin

Annonce