{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
897 visninger | Oprettet:

Mathilde  B
Mathilde B
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 5

Dværghamster parring {{forumTopicSubject}}

Hej!
Mig og min kæreste købte for 4 mdr. siden en hun dværghamster, vi har nu for 3 uger siden købt en han dværghamster og vil gerne have dem til at parre sig.
De har det fint med hinanden og slås ikke. Vi ved ikke om man kan gøre noget for at de kan få unger eller om man bare skal vente til at det sker af sig selv?? For det er lidt træls at vente haha.
Tak på forhånd:)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dværghamster parring
  • #1   30. jan 2017 Først skal I tænke over om det er hybrider eller er de med tavle?
    Hybrider har tendens til bl.a. sukkersyge og er blandet af forskellige typer dværghamster.

Dernæst skal I lige gøre op med jer selv hvorfor I ønsker unger.
    Passer dyrene sammen (han/hun)? Hvad gør I med ungerne, hvis I ikke kan få dem solgt?

Husk at 1 hamster = 1 bur, 2 hamstere = 2 bure osv osv... 50 hamstere = 50 bure osv osv.

smiley

• Mathilde  B
    Mathilde B Tilmeldt:
    jan 2017

#2   30. jan 2017 Ja vi har tænkt over alt dette og kender en masse der gerne vil have ungerne. Mit spørgsmål er mere om der er en måde at få dem til at parre sig på eller om man bare er nødt til at vente? smiley

• #3   30. jan 2017 Hvor gamle er de?

Og jeg håber med mange, du mener RIGTIG mange, når de først er igang kan de jo få unger hver 3. uge hvis du ikke skiller dem ad..

Har i tjekket om de er i familie?

Hvilken art er det?

• Mathilde  B
    Mathilde B Tilmeldt:
    jan 2017

#4   30. jan 2017 De er begge 2 omkring 4-5 måneder gamle og de er ikke i familie da den ene er købt i Kolding og den anden i Horsens.
    Jeg er ikke sikker på hvilken art de er.

• #5   30. jan 2017 Hvis du ikke er sikker på arten hvorfor vil du så parre dem?

Det er det 1. man skal have styr på...

• Mathilde  B
    Mathilde B Tilmeldt:
    jan 2017

#6   30. jan 2017 Jeg tror at de begge er hybrider da de er købt hos en dyrehandler begge to.

• #7   30. jan 2017 Så vil jeg foreslå du skiller dem ad..

Hybrider er ikke noget der skal avles videre på..

Du kan læse om hybrider skrevet af Dansk Hamsterforening her: https://hamsterforeningen.dk/hybrider

Og så vil jeg anbefalde at i finder ud af hvilken art i gerne vil avle og så køber fra en (eller flere) opdrættere..

Dyreunger er søde, men det kræver som et minimum man sætter sig ind i det.. Det skylder man de liv man er med til at skabe

• Mathilde  B
    Mathilde B Tilmeldt:
    jan 2017

#8   30. jan 2017 Okay tak, men hvad sker der hvis jeg ikke skiller dem ad? Er der en chance for at de ikke får unger eller?

• #9   30. jan 2017 Hvis du ikke skiller dem ad kan du ricikere at få unger, der bliver noget rod psykisk, eller de bliver for store til hunnen kan føde dem..

Du kan ikke være sikker på dine er sterile, så skild dem hellere ad, inden de bliver træt af hinanden smiley

Hamstere er ikke flokdyr smiley

Bare rolig, alle laver begynderfejl, jeg avlede også selv hybrider i starten, fordi jeg ikke vidste bedere smiley Nu ved jeg så bedere og vil ikke anbefale andre at lave hybrider smiley

• Mathilde  B
    Mathilde B Tilmeldt:
    jan 2017

#10   30. jan 2017 Okay tak for hjælpen smiley

• #11   30. jan 2017 Det var så lidt smiley

Kommentér på:
Dværghamster parring

Annonce