{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
683 visninger | Oprettet:

Alder før de må springe?:) {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle!

Jeg har for 3 måneder siden fået et kuld og den ene af dem er ufateligt god til at springe, den har allerede sprunget 21 cm,. Men her er det så jeg bliver nervøs. Kan det skade den hvis den springet så højt, den er jo endnu ikke fuldvoksen?:O
Håber i vil hjælpe mig
Emma

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alder før de må springe?:)
  • #1   13. nov 2010 Vores begynder at komme i sele når de er mellem 6-7 uger, npr det er egen avl, er det nogle jeg har fået af andre, så kommer de først i selen når de kommer hjem til mig smiley

Når de er omkring 13-14 uger, begynder de at springe, men ikke før de acceptere at blie drejet i selen smiley
    De har altid et spring enten i sengen eller i løbegården som de nye kan vende sig til smiley

• #2   13. nov 2010 min er vendet til sele, og jeg har hoppet en masse små sprin med ham, han har dog ikke et spring i sit bur, men kan det være skadeligt for ham at hoppe så højt, han er 13 uger?:)

• #3   13. nov 2010 Om det er skadeligt, ved jeg ik.

Vores springer nok kun 10-15 cm når de er så gamle smiley
    Men det er forskelligt fra person til person smiley

Synes ik du skal sætte et spring ind i hans bur, men gør det når han er i løbegård smiley

• #4   13. nov 2010 okay takker;)

• #5   13. nov 2010 Du skal passe på med at springe for højt med den når den ikke er så gammel smiley Jeg starter på 5cm når de er 9uger og når de så bliver 10-12 uger (alt efter om det var eliot eller mali) rykker jeg det 5cm smiley Så de langsomt bliver vant til højderne smiley Mali hopper svær (næsten elite) da hun var 6måneder :o)

• #6   14. nov 2010 Jeg var ude og springe med ham igen i går og der satte jeg en pind mere på, så jeg troede at den var 28, men så målte jeg det og det var 34, og han sprang det fejlfrit!:D men jeg springer højst tre gage i ugen med dem og normalt er det kun baner på 10-20 cm. det var bare for at se HVOR højt han kunne hoppe;)

• #7   14. nov 2010 3 gange om ugen er efter min mening alt for meget :o) Især hvis den ikke er særlig gammel. Det gælder ikke om at springe højst men at have det sjovt med sin kanin :o) Jeg kunne sagtens springe 5-10cm resten af året med mine får at få mere kontrol osv over dem når de hopper :o) Dog syntes de det spændene at hoppe højere og mere udfodrene smiley Du skal passe lidt på med din bebs smiley

• #8   14. nov 2010 nå ja, altså jeg skifter mellem kaninerne, jeg har fire små, så det er kun en, måske to gange i ugen jeg hopper med ham, og som sagt er det meget sjældent jeg hopper over 20 med ham;) han er også den eneste af ungerne der kan hoppe over 5 cm. de andre stiller sig foran og så snuser de bare heeelt vildt indtil bommen falder ned og så tøffer de lige så fint igennem støtterne;)

Kommentér på:
Alder før de må springe?:)

Annonce