Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.
  • skift fuger i badeværelse 2.000 kr.
  • Fjern ukrudt. 700 kr.
  • Rengøring - 32kvm 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kaninunger og dyrehandel
  • #1   7. okt 2015 Nej og ville aldrig gøre det.
    Har man ikke selv plads og tid til at finde hjem skal man lade hver med at avle

• #2   7. okt 2015 Jeg har selv afleveret 2 idag til en dyrehandel som jeg selv har købt fra mange gange. Har prøvet at komme af med de 2 sidste i lang tid, men uden resultat

• #3   7. okt 2015 Jeg har en dyrehandler der "låner" de dyr jeg ikke selv kan få solgt. Så kommer de derned i en periode, hvor hun så ser om hun kan sælge dem, og ellers tager jeg dem hjem igen. Har dog endnu ikke fået nogen tilbage, da hun får dem solgt ret hurtigt.
    Bagdelen ved det er, at jeg ikke får noget for dem, andet end måske lidt foder, men til gengæld kommer de ud i nye hjem, og de sidder ikke og "spilder" plads ved mig. Men man skal heller ikke avle for pengenes skyld.

• #4   7. okt 2015 som regel får man nul og niks for dyrene hvis man afleverer dem i dyrehandlen. Det er så bagdelen ved avl, at man ikke altid kan få solgt ungerne.

• #5   7. okt 2015 Jeg fik 50kr pr kaninunge, men avler bestemt ikke for pengenes skyld. De få gange jeg har måtte aflevere unger til en dyrehandel har jeg også fået foder

• #6   7. okt 2015 Næh, jeg vil så hellere aflive, end aflevere i en dyrehandel smiley
    - Eller bare afvente det rette hjem, for det kalkulere man selvfølgelig med inden man sætter kuldet over.

Beklager, men er stærk modstander af dyr i dyrehandlen, af flere årsager.

Nu er det jo heller ikke fordi man tjener formuer på at sælge dem selv, det koster jo at opdrætte - når man gør det ordentligt.

• #7   7. okt 2015 Ikke alle dyrehandlere er dårlige smiley

Der hvor Kris er købt går kaninerne opdelt i køn. De går i store "bure" med masser af plads.

Der var det en af de ansatte der opdrættede til dem.

• #9   7. okt 2015 Vil nu også sige at jeg intet ondt har at sige om den dyrehandel jeg bruger og som jeg har handlet med flere gange smiley

• #11   7. okt 2015 Jeg sendte for nyligt en voksen han ned, til "min" dyrehandler, som jeg ikke længere kunne bruge i avlen. De første der var kommet, og ville have købt ham, de fik afslag fra dyrehandleren, netop fordi de ikke kunne tilbyde ham et godt kaninliv. Derfor bruger jeg gerne den dyrehandler som hjælp, så mine salgsdyr hurtigere kan komme ud, i nye gode hjem, i stedet for bare at sidde hjemme ved mig og glo, og optage pladsen for nyt blod til avlen.

Jeg avler ikke for andres skyld, jeg avler for MIN skyld. Jeg har nogle bestemte ting, jeg gerne vil med min avl, og når der er grænser for antallet af bure, så er der nødt til, at være noget udskiftning i bestanden.

• #12   8. okt 2015 Nogle dyrehandlere gør ikke smiley nogle få gør

• #13   25. okt 2015 For 15 år siden ca der fik jeg 50 kr pr unge som jeg kunne købe for i butikken og hvis jeg ville have kontant var det 25 kr. Jeg har så prøvet for 10 år siden hvor jeg spurgte en anden dyrehandler og der skulle de være 5 uger sagde han og da jeg fortalte at det tidligst var 8 uger sagde han at de skulle være 5 uger for ellers ville han ikke kunne sælge dem.. Han fik dem selvfølgelig ikke og jeg solgte dem selv..

Jeg vil ikke anbefale at sælge til en dyrehandler med mindre at man er helt sikker på at dyrene har det godt og ikke bor sammen med marsvin i alt for små bure blandt andet smiley

Kommentér på:
Kaninunger og dyrehandel

Annonce