{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kappe eller schecke?
  • #1   19. aug 2015 Broget smiley
    Tegningen er i hvert fald hverken kappe eller schecke hvis du læser i standarden hvordan de to tegniner skal se ud.

• #2   19. aug 2015 Broget? er der noget der hedder det?

Jeg ved at der er kappe i næsten alle afskygninger, gode som virkeligt dårlige.

Schecke er jeg ikke så stærk i, men er det lige så lala som kappe, jamen så kan det vel godt være begge dele

• #3   19. aug 2015 Der er ikke en godkendt tegning, som hedder broget nej, men den unge er jo tydeligvis hverken rigtig kappe eller schecke, så må den jo være broget, eller en anden "ukorrekt" betegnelse. Og så vil den forøvrigt med garanti helst have lov til at ligge i reden frem for at få taget billeder, tegningen ændrer sig alligevel ikke.

• #4   19. aug 2015 Jamen hvis broget ikke er en korrekt betegnelse, så er den vel ikke broget.

Den er vel enten kappe eller schecke, blot i dårlig kvalitet, hvis man kigger på standarten..

Lisa jeg skal nok lige gå ind og spørge om den blev sur over at jeg tog et billed af den smiley

• #5   19. aug 2015 Wienertegnet er heller ikke en korrekt betegnelse, den møder vi også hele tiden smiley
    At kalde den unge for enten schecke eller kappe ville svare til, at jeg kaldte min kanin med hvide forpoter og en stor hvid plet på brystet og en snip for hollændertegnet. Nogle kaniner har bare ikke en tegning, som ligner noget, der står i standarden. Faktisk er der en tegning i standarden, meget tilsvarende den unges, her står "kappen mangler" så kan du jo ikke kalde den for kappetegnet.
    Og ungen er med garanti ikke blevet sur, men nærmere meget utryg, det er et byttedyr, der ingenting kan se, der bliver fjernet fra de velkendte omgivelser og lugte.

• #6   19. aug 2015 Jeg er bestemt heller ikke fan af at alt med lidt farvet ryg bliver kaldt kappe, og alt med lidt pletter er shcecke...

Men min erfaring inden for kaninverdenen er jo så bare at det den ligner mest er det den er, uanset kvaliteten af tegningen.

Og med det som udgangspunkt, hvad ville man så kalde den?

For den er enten eller, uagtet om jeg er fan af den ringe kvalitet eller ej.

I forhold til det med at tage billeder af ungerne.

Jeg er hende det der oooooonde mennesker der som noget af det første ( hvis kaninmor er med på den) tager ungerne og tjekker for misdannelser, døde unger osv osv.

Jeg har fat i dem hver evigt eneste dag for at sikre mig at de trives ( igen tages der forbehold for moderen)

Og en af mine måder til at holde øje med dem er netop billeder, for så kan jeg sammenligne, jeg vejer dem også hver dag.

Medindre at moderen ikke vil have det og stresser, men der bliver gramset på dem hver dag herhjemme uanset hvad, for jeg skal være sikker på at det køre som det skal.

Det har jeg altid gjort, og det vil jeg blive ved med.

• BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #7   19. aug 2015 Jeg havde nok "bare" kaldt den dårligt kappetegnet, hvis der skal findes en anden betegnelse end broget.

Har man desuden en sød morkanin, så sker der intet ved at have dem oppe. Jeg startede fra dag et med kontakt, og er endt med at få det skønneste kælekanin kuld uden nogle sure mokker.
    Har beholdt en fra kuldet og den følger mig som en lille hund, så det er ikke altid skidt at have dem i hænder fra dag 1.

• #8   19. aug 2015 Blue : præcis.

Om den skal betegnes som kappe eller schecke så er den VIRKELIG dårligt tegnet...

• #9   19. aug 2015 Den skal vel ikke være perfekt i tegningen, for at kunne godkendes til at blive kaldt enten kappe- eller schecketegnet. Det er jo ikke sådan det fungerer - du kalder den jo heller ikke noget andet, hvis den er dårlig i farven, for den er jo stadig den farve.

Mht. at pille ved ungerne, så er det vel en smagssag - nogle sværger til at man intet gør før de er kommet ud af reden selv.

Jeg kigger dem selv efter dagligt, og tager også billeder. De fleste af mine kaninmødre har det helt fint med det, dem som stresser over det gør jeg det i mindre omfang ved, men vil sikre mig at der ikke er døde unger osv.

• #12   20. aug 2015 For at fortsætte ordkløveriet vil jeg holde med Lisa og nævne, at der er SÅ mange ting på kaninen, der afviger fra både schecke- og kappetegning, at den korrekte betegnelse må være broget.
    Men derfor kan den være lige sød.

• #13   20. aug 2015 Hvis den ene forældre er helfarvet, kan ungen ikke blive schecketegnet smiley

• #14   20. aug 2015 Helfarvede kan nu godt lave schecketegnede unger med en schecke. Det må være hvidschecker du tænker på Mette smiley

• #15   21. aug 2015 Nej Lisa!!

• #16   21. aug 2015 Så er det da sjovt, at flere scheckeavlere også bruger helfarvede kaniner til deres avl af schecker.

• #17   21. aug 2015 Du får ret næste gang, Mette. Scheckeanlægget er en "dominerende heterozygot", d.v.s. schecke x helfarvet giver 50 % helfarvede (men ofte med hvide hår) og 50 % schecke. Schecke x schecke giver 25 % hvid-schecke, 50 % schecke og 25 % helfarvede.

• #18   21. aug 2015 De er kapptegnet, bare med en dårlig kappe

Kommentér på:
Kappe eller schecke?

Annonce