605 visninger
|
Oprettet:
Kappe eller schecke? {{forumTopicSubject}}
Den ene bliver tydeligt Japaner, men den anden er jeg i tvivl om.
Jeg er mest ude i schecke, hvad siger i?
jan 2011
Følger: 46 Følgere: 46 Gnavere: 21 Emner: 4 Svar: 131
Tegningen er i hvert fald hverken kappe eller schecke hvis du læser i standarden hvordan de to tegniner skal se ud.
dec 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 16 Svar: 48
Jeg ved at der er kappe i næsten alle afskygninger, gode som virkeligt dårlige.
Schecke er jeg ikke så stærk i, men er det lige så lala som kappe, jamen så kan det vel godt være begge dele
jan 2011
dec 2014
Den er vel enten kappe eller schecke, blot i dårlig kvalitet, hvis man kigger på standarten..
Lisa jeg skal nok lige gå ind og spørge om den blev sur over at jeg tog et billed af den
jan 2011
At kalde den unge for enten schecke eller kappe ville svare til, at jeg kaldte min kanin med hvide forpoter og en stor hvid plet på brystet og en snip for hollændertegnet. Nogle kaniner har bare ikke en tegning, som ligner noget, der står i standarden. Faktisk er der en tegning i standarden, meget tilsvarende den unges, her står "kappen mangler" så kan du jo ikke kalde den for kappetegnet.
Og ungen er med garanti ikke blevet sur, men nærmere meget utryg, det er et byttedyr, der ingenting kan se, der bliver fjernet fra de velkendte omgivelser og lugte.
dec 2014
Men min erfaring inden for kaninverdenen er jo så bare at det den ligner mest er det den er, uanset kvaliteten af tegningen.
Og med det som udgangspunkt, hvad ville man så kalde den?
For den er enten eller, uagtet om jeg er fan af den ringe kvalitet eller ej.
I forhold til det med at tage billeder af ungerne.
Jeg er hende det der oooooonde mennesker der som noget af det første ( hvis kaninmor er med på den) tager ungerne og tjekker for misdannelser, døde unger osv osv.
Jeg har fat i dem hver evigt eneste dag for at sikre mig at de trives ( igen tages der forbehold for moderen)
Og en af mine måder til at holde øje med dem er netop billeder, for så kan jeg sammenligne, jeg vejer dem også hver dag.
Medindre at moderen ikke vil have det og stresser, men der bliver gramset på dem hver dag herhjemme uanset hvad, for jeg skal være sikker på at det køre som det skal.
Det har jeg altid gjort, og det vil jeg blive ved med.
Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
Har man desuden en sød morkanin, så sker der intet ved at have dem oppe. Jeg startede fra dag et med kontakt, og er endt med at få det skønneste kælekanin kuld uden nogle sure mokker.
Har beholdt en fra kuldet og den følger mig som en lille hund, så det er ikke altid skidt at have dem i hænder fra dag 1.
dec 2014
Om den skal betegnes som kappe eller schecke så er den VIRKELIG dårligt tegnet...
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 59 Gnavere: 15 Emner: 48 Svar: 1.534
Mht. at pille ved ungerne, så er det vel en smagssag - nogle sværger til at man intet gør før de er kommet ud af reden selv.
Jeg kigger dem selv efter dagligt, og tager også billeder. De fleste af mine kaninmødre har det helt fint med det, dem som stresser over det gør jeg det i mindre omfang ved, men vil sikre mig at der ikke er døde unger osv.
sep 2011
Følger: 23 Følgere: 44 Emner: 2 Svar: 983
Men derfor kan den være lige sød.
apr 2010
Følger: 16 Følgere: 215 Gnavere: 31 Emner: 53 Svar: 1.080
jan 2011
apr 2010
Følger: 16 Følgere: 215 Gnavere: 31 Emner: 53 Svar: 1.080
jan 2011
sep 2011