{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.807 visninger | Oprettet:

parring og degu {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
min nabo og bedste veninde har lige i dag hentet 2 degu hanner, de er ca 3 mdr gamle og mine er ca 6 mdr gamle. hvornår må vi bytte så hun får en hun og jeg får en han???? kan man det nu eller skal vi vente. altså selvfølgelig skal min veninde lige have sine lidt tid jo;)
Det jeg vil frem til er : hvor gamle skal hanner være og hvor gamle skal hunner være før de parre sig????
håber i kan hjælpe??
kram Ditte

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  parring og degu
  • #1   4. aug 2010 prøv at spørge syrine. du kan finde hende på min venneliste.. det virker nemlig som om der er lidt "dødt" herinde for tiden altså mere hvis du ikke får et svar..

• #2   4. aug 2010 Det lyder ikke specielt smart det i har gang i...
    At splitte dyr der går fint sammen, er som udgangspunkt uheldigt...

• #3   4. aug 2010 Vi har ikke gang i noget endnu..
    men på et tidspunkt vil vi begge to gerne have unger, og så er det jo det smarteste at gå ind til naboen.
    vi spørger bare om råd ikke andet so far.

• #4   4. aug 2010 Men sagde du ikke lige at I ville bytte ud, så i havde en hun og en han hver?

Først og fremmest er det nok en gode ide at få fat i en degu avler/opdrætter og bede om råd og vejledning der.

Men i en anden tråd skriver du at din ene hun bidder, og man bør altså ikke avle på dyr der bidder.
    Det er naturligvis muligt at det går over (man har jo lov at håbe :))

Jeg ved ikke om den her side stadig er god nok, men for et par år siden var den rimelig god at finde råd om deguer på:
    (link fjernet)

• #6   6. aug 2010 Pia N: jo men ikke for altid og da ikke lige nu.. vi skal jo altså lige lære vores egne at kende. jeg snakker ud i fremtiden.
    og Sara har idt mig en gang men har også kun haft dem siden i lørdags.. et går fint nu med hende og hun har ikke idt mig siden.
    hmmm hvorfor er det ikke muligt herinde BARE at spørge om noget man tænker på uden folk skal være så forbannede kritiske??????

• #7   6. aug 2010 Jeg tror ikk at det er så godt at lade hunnerne gå med hannerne efterfølgende da i risikere at de bliver drægtige igen meget kort efter fødslen.

• #9   9. aug 2010 når okay sådan forstod jeg det bare

• #10   9. aug 2010 okay forget it... tror bare vi spørger nogle andre.....

• #11   9. aug 2010 det er da ikke fordi jeg ikke vil hjælpe jer.. har da foreslået i kunne spørge syrine. som i kan finde på min venneliste.. smiley
    jeg ved bare ikke noget om at parre dem..

• #12   9. aug 2010 http://www.gnavergalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=452
    det er hende her hvis det er.

• #13   14. aug 2010 Lige til at starte med vil jeg gøre jer opmærksomme på at degu unger IKKE er lette at komme af med!

Og Lonnie J - nej det er bestemt ik sikkert at dine hanner vil ku gå sammen efterfølgende.
    Og det er heller ik sikkert hunner vil.
    Med mindre i har tænkt jer at han/hun skal danne par for livet, så ville jeg bestemt ik sætte dem sammen. Slet ik hvis de 2 hanner fungerer super godt sammen og er glade for hinanden.
    Degu unger er rigtig søde ja - men de kan jo altså få MANGE unger og det er et hyr at komme af med dem.
    Der er generelt ik ret mange købere til de lidt anderledes kæledyr.

• #14   16. aug 2010 Ditte W:
    Hvis du allerede har besluttet dig for hvad du vil have af svar, hvorfor så lave indlægget til at starte med?
    Så kan du jo lige så godt gøre det du har tænkt dig...
    Ang. hvornår de er kønsmodne, så er den info nu ret nem at finde på nettet.

Kommentér på:
parring og degu

Annonce