1.807 visninger
|
Oprettet:
parring og degu {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
min nabo og bedste veninde har lige i dag hentet 2 degu hanner, de er ca 3 mdr gamle og mine er ca 6 mdr gamle. hvornår må vi bytte så hun får en hun og jeg får en han???? kan man det nu eller skal vi vente. altså selvfølgelig skal min veninde lige have sine lidt tid jo;)
Det jeg vil frem til er : hvor gamle skal hanner være og hvor gamle skal hunner være før de parre sig????
håber i kan hjælpe??
kram Ditte
apr 2010
Følger: 16 Følgere: 13 Gnavere: 3 Emner: 11 Svar: 216
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
At splitte dyr der går fint sammen, er som udgangspunkt uheldigt...
jul 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 10
men på et tidspunkt vil vi begge to gerne have unger, og så er det jo det smarteste at gå ind til naboen.
vi spørger bare om råd ikke andet so far.
maj 2010
Først og fremmest er det nok en gode ide at få fat i en degu avler/opdrætter og bede om råd og vejledning der.
Men i en anden tråd skriver du at din ene hun bidder, og man bør altså ikke avle på dyr der bidder.
Det er naturligvis muligt at det går over (man har jo lov at håbe :))
Jeg ved ikke om den her side stadig er god nok, men for et par år siden var den rimelig god at finde råd om deguer på:
(link fjernet)
jul 2010
og Sara har idt mig en gang men har også kun haft dem siden i lørdags.. et går fint nu med hende og hun har ikke idt mig siden.
hmmm hvorfor er det ikke muligt herinde BARE at spørge om noget man tænker på uden folk skal være så forbannede kritiske??????
apr 2010
apr 2010
jul 2010
apr 2010
jeg ved bare ikke noget om at parre dem..
apr 2010
det er hende her hvis det er.
apr 2010
Følger: 63 Følgere: 63 Emner: 21 Svar: 675
Og Lonnie J - nej det er bestemt ik sikkert at dine hanner vil ku gå sammen efterfølgende.
Og det er heller ik sikkert hunner vil.
Med mindre i har tænkt jer at han/hun skal danne par for livet, så ville jeg bestemt ik sætte dem sammen. Slet ik hvis de 2 hanner fungerer super godt sammen og er glade for hinanden.
Degu unger er rigtig søde ja - men de kan jo altså få MANGE unger og det er et hyr at komme af med dem.
Der er generelt ik ret mange købere til de lidt anderledes kæledyr.
maj 2010
Hvis du allerede har besluttet dig for hvad du vil have af svar, hvorfor så lave indlægget til at starte med?
Så kan du jo lige så godt gøre det du har tænkt dig...
Ang. hvornår de er kønsmodne, så er den info nu ret nem at finde på nettet.
parring og degu