{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvornår? Hvilken alder??
  • #2   15. jun 2015 Mine får deres første kuld, når de er lige omkring et år. 10-13 mdr. synes jeg er en god alder.

Mine er så dværgkaniner, tænker at de store racer måske har brug for lidt ekstra voksetid, det skal man nok lige være opmærksom på, i hvert fald hvis man påtænker at parre op, allerede ved de 8 mdr.

• #3   15. jun 2015 10 mdr

• #4   15. jun 2015 Min var 11-12 mdr

• BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #5   15. jun 2015 Tidligst når de er 1 år og senest når de er 2 år.
    Grundet jeg siger 1 år er, at jeg vil være 100% sikker på hvordan deres temperament er og det er jeg normalt, når de når 1 års alderen, da de for det meste er ovre den hormonelle periode, hvor de kan ændre temperament.

• BlueBunnies

#7   15. jun 2015 L: Svar dog på spørgsmålet i stedet for at svare på noget helt andet...

• BlueBunnies

#9   15. jun 2015 L: Det er super irriterende at modtage svar, som ikke er svar til TS's spørgsmål.
    Det er sjovt mht. de 60-80%, at man så ikke høre noget mere om det fra dem der har hopkaniner eller nogle af de store seriøse avlere. Nogle har ofte kaniner der bliver gamle og ingen problemer har.
    Jeg har haft én kanin, som blev aflivet pga. kræft, men det var ikke kræft i livmoderen.
    Min 3 år gamle hun (4 til juli) har heller aldrig haft kræft. Har haft flere hunkaniner og ingen af dem har haft kræft eller har kræft, og nogle af dem er også over 4.
    Jeg tror ikke på at de 60-80% holder. Der mangler jeg mange kilder og undersøgelser før, at jeg tror på det.

• BlueBunnies

#11   15. jun 2015 L: Hvis det ikke var for at starte en diskussion, så burde du have holdt dig til emnet.
    Mange ønsker ikke at adoptere kaniner, da man ofte ikke ved hvor de kommer fra, hvad de har været igennem, alder, genfejl osv.
    Jeg kunne aldrig selv finde på at adoptere en kanin af selv samme grund.
    Der er brug for at blive avlet, så det ikke er ene af skravl der er tilbage. Racerne skal forbedres og generne skal forbedres.
    Har man ikke styr på hvordan disse ting skal forbedres og udelukkende vil have kuld, fordi man lige har en han og en hun, som man ikke engang kender stamtavle på, så bør man ikke. Avl bør kun være noget for folk med stor viden om kaniner, og som gider at finde rigtig gode hjem til dyrene og ikke bare sælger til den første og den bedste.

TS: Beklager at dette er løbet over i noget andet. Jeg er blot træt af folk der ikke bare holder sig til emnet.

• #12   16. jun 2015 Er det mig i kalder for TS?:-)

• #13   16. jun 2015 TS = Trådstarter

Mht. alder for avl, min. 8mdr går jeg efter.

• #14   16. jun 2015 L: Er alle dine kaniner kasteret? Eller har du med vilje valgt kun at få hanner?

• #16   16. jun 2015 L: hvis man vil være selvforsynende, og avle med henblik på slagt, så er det da lige meget med at der er nogle fjolser der ikke kan passe på deres dyr.

• #18   17. jun 2015 Gider ikke undersøge hvorfor I har kaniner. Men igen, hvis man avler for en grund. Udstilling, slagt, hop, støtte?, så er det lige meget at nogle ikke passer deres dyr.
    Der findes også masser af børn på børnehjem, eller der sidder i familier, hvor de også nærmest får kastet mad ind i et bur (se metaforen i det), har jeg så hellere ikke ret til at få mine egne børn?

• #20   17. jun 2015 Jeg snakker ikke om tilladelser, men om dit argument med at jeg skal redde alle andre, fremfor at producere mit eget.

Spiser du kød, æg, drikker mælk L?

• #22   17. jun 2015 Altså jeg sortere de unger fra som jeg kan bruge og så slagter min mor dem som ikke kan bruges altså dem der bliver sorteret fra, vores kaniner har det super godt! De går i en stor gråd hver for sig, med mulighed for at løbe og strække ben og et bord som de kan være under og hoppe op på, oma som er en af mine kaniner hun har en stor tønde som hun kan hoppe ind i og ovenpå:-) de for også en stor spand grønt hverdag plus mad hø og vand bliver skiftet hverdag så at det altid er friskt:-)

• #23   17. jun 2015 Siger du og er 16 år gammel?
    Så du ved at dine forældre køber økologisk hver eneste gang.
    Hver gang du spiser en toast med skinke og ost, så er det hele økologisk?
    For ellers kommer produkterne jo fra dyr der går i små stalde.
    Husk at morale er godt, og dermed må dobbelt morale være dobbelt så godt.

Ha' en fabelagtig dag!

• #25   17. jun 2015 L nej, du sagde at alt hvad du spiser kommer kun fra dyr du ved har det godt smiley
    Så du spiser vel frilandsgris?

• #27   17. jun 2015 Så ved du vel også at frilandsgrise kun går ude på marken i 5 uger?

• #29   17. jun 2015 Så burde du måske læse op på det, for de fødes ude, går der ude i 5 uger, hvorefter de kommer i stald.

• #31   17. jun 2015 L jeg har så ment læst retningslinjerne for frilandsgrise. Har du læst denne artikel? http://m.b.dk/?redirect=www.b.dk/danmark/frilandsgrise-er-ikke-saa-frie&
    For nu er det jo ikke alle der gør som dem du kender. Og ikke alle frilandsgrise har det godt. De lever uden medicin, altså bliver de syge er det bare ærgerligt..

• #35   17. jun 2015 Hvad med det kylling du spiser og de æg er det også frilands?

• #37   17. jun 2015 L nej jeg sikrer mig bare du ikke er dobbeltmoralsk.
    Hvad med mælk? Økologiske køer eller?

• #39   17. jun 2015 Seriøst du kan bare lade være med at svare? For du er jo så meget bedre end alle andre, ikke'? Med dine fantastiske kaniner der har vildt meget plads, dit økologiske forbrug. Gætter på du ikke har tænkt over hvad tøj du går i, men dit problem. Du er jo så meget imod produktionsdyr, så regner jeg med du heller ikke går i læder, pels, angorapels osv.

• #41   17. jun 2015 L den er vi vidst fælles om.

Kommentér på:
Hvornår? Hvilken alder??

Annonce