{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
459 visninger | Oprettet:

Line A
Line A
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4

100 % ren racet kaniner, hvor? {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg har tidligere haft kaniner som jeg avlede på, blandings racer, men stoppede grundet flytning i lejlighed. Nu har vi købt hus, så nu har jeg muligheden for at begynde at avle igen. Men denne gang vil jeg gerne avle rent, dværg racer og kæmpe racer. (bla. belgisk og tysk) Men hvor skal jeg henvende mig/søge henne, efter rene racer? Om der er stamtavle på er jeg ikke så interesseret i, bare de er ren racet smiley Håber der måske er nogen der kan pejle mig i den rigtige retning smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  100 % ren racet kaniner, hvor?
  • #1   1. maj 2015 Jeg ville råde dig til at få stamtavlerne med smiley

• #2   1. maj 2015 Der er altså ikke noget der hedder 'ren' uden tavle - du kan kun være sikker på at den netop er ren hvis den kommer fra en avler og er øremærket + stamtavle. (afkomsattest) - det er faktisk fastslået i retten (godt nok ang. kat men det er samme princip) at et dyr uden dokumentation (stamtavle) er en blanding og ikke hvad man kalder for ren/ægte osv.

Så enten søger du en blanding som evt. ligner en DV men ikke kan bevises eller også søger du en ren DV med tavle som har bevis for at være hvad den er.

smiley

Og du kan finde avler af DV her:
    http://kaniner.dk/avler/Dvaerg_Vaedder.pdf

• #4   1. maj 2015 jo hos kaniner er der ren uden tavle smiley det er om dyret er racetypisk de går mest op i smiley men under kaniner.dk kan du finde nogle avlere hvor du så også videre kan henvende dig smiley

• #5   1. maj 2015 Nu kan jeg se du bor i Østjylland godt nok, men du er da velkommen til at kigge forbi os her i Sønderjylland hvis du skulle komme herned engang, og se vores opdræt. Vi har dværgvæddere i forskellige farvevarianter, og også unger lige nu. smiley

• #8   2. maj 2015 Jeg avler lidt racerene Dværg Væddere, skriv gerne pb for mere Info:)

• Line A
    Line A Tilmeldt:
    maj 2015

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4
    #10   3. maj 2015 Hej alle sammen, tusinde mange gange tak for alle jeres kommentarer, jeg har ikke lige haft tid til at svarer, men senere i dag når jeg for hænderne fri, nærlæser jeg alle jeres kommentarer og svarer smiley Super nyttig viden i alle kommer med, så dejligt smiley Tror der er et par stykker af jer som jeg gerne vil besøge og se jeres avl osv. kunne godt bruge lidt mere viden og inspiration smiley

Kommentér på:
100 % ren racet kaniner, hvor?

Annonce