569 visninger
|
Oprettet:
Pasning af marsvinunger? {{forumTopicSubject}}
Hej herinde!
Har her til morgen haft uventet familieforøgelse, tre små søde marsvinunger
Har aldrig før haft helt små unger, så ville høre jer herinde om der er noget jeg skal være specielt opmærksom på i den første tid?
Mvh. Nanna
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
Du har to, ik? Tjek nummer 2 for nosser. Hvis der er, skal de skilles.... og så er hunnen nok drægtig igen. Hvis nej, lader du dem bare blive sammen.
Tjek ungerne for vægtstigning. Det er normalt at de taber sig de første par dage, men fra søndag/mandag skal vægten gå opad. Hvis en af ungerne hænger i vandflasken rigtigt meget, så kan den have et problem med at die - og så tager vi den derfra.
Ellers tilbud varieret grønt, så de får lov at smage på en masse forskelligt.
Tjek køn på ungerne. Evt med billede herinde. Hanner skal tages fra når de vejer 300g og er 4 uger - der bliver alle ungerne kønsmodne.
Ellers nyd ungerne - de siger den herligste lille lyd når de begynder at futte rundt.
dec 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 2
Jeg havde to indtil i mandag, hvor jeg desværre måtte få aflivet den gamle af dem Skulle have hentet en ny idag, hvilket så ikke bliver aktuelt længere. Havde ellers fået afvide af dyrlægen af de to gamle jeg havde før var hunner, hvilket tydligvis ikke var helt korrekt
jul 2013
Følger: 14 Følgere: 24 Gnavere: 17 Emner: 11 Svar: 229
Det er meget normalt de kan tabe sig lidt de første par dage, da mælken kan være et døgn om at rende til.
Derudover lever de jo af mælk fra mormut og så begynder de ret hurtigt at nippe til hø og grønt, så godt med hø og varieret grønt. Det har mormut også ekstra meget brug for- ligeledes med c vitaminholdigt grønt.
Pasning af marsvinunger?