Måske drægtig hunkanin {{forumTopicSubject}}
Hej GG!
Min måske drægtige hunkanin har termin om ca. 17 dage (hun blev parret d. 13 marts). Hun er begyndt at rode helt vildt rundt i buret, alt er fulstændig hulter til bulter. Mit spørgsmål er så bare om, det er normalt, at drægtige hunner gør det, eller om det er min kanin, der er lidt underlig?
jul 2014
Følger: 1 Følgere: 46 Emner: 38 Svar: 60
nov 2013
Følger: 17 Følgere: 25 Gnavere: 5 Emner: 40 Svar: 414
sep 2011
Følger: 23 Følgere: 44 Emner: 2 Svar: 983
Så alt tyder på drægtighed (selv om en skindrægtig - falsk drægtig) hun gør det samme.
Held og lykke.
nov 2011
Følger: 7 Følgere: 8 Gnavere: 3 Emner: 103 Svar: 1.330
Jeg har blandt andet en kanin i et bur på 103*60*60, og hun er da lykkelig. Hun er ude og løbe frit i haven når vejret er til det, og ellers går hun frit om sommeren.
Så måske skulle du lige være helt sikker i din sag før du siger noget, for den undersøgelse var taget med de kaniner der sad i for lave bure hele deres liv.
nov 2011
Så du påstår at en kanin ikke kan strække sig på 60 cm i højden? hmm.. Så må jeg da heller se om min kanin kan blive lidt længere så hun kan nå loftet i buret.
Nej kaniner bor ikke i bure i naturen, men de får så tilgengæld heller ikke den kost som vi giver dem. I naturen er de slet ikke begrænset. Men så er der jo de kaniner som ikke kan klare store bure, hva så med dem?
Nu kan jeg se at du har 4 kaniner. Fair nok, men hvor lang tid kommer de ud om dagen? Altså helt ud, for vi ved jo alle at det ikke er naturligt for en kanin at bo inde hvor den ikke kan grave eller finde egen føde, hvilket jo tager lang tid for dem.
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 59 Gnavere: 15 Emner: 48 Svar: 1.534
...Skal vi også kopierer dét? Indenfor tamkaninerne?
Selvfølgelig skal man ikke fratage dyrene alle deres naturlige behov, ligesom at jeg heller ikke synes kaniner skal sidde dag ud og ind i små bitte bure og kede sig - men, jeg synes også man skal passe på ikke at overdrive i den anden retning og blive lidt for fanatisk med at lave naturlige forhold, for så er der jo ligesom nogle faktorer som man springer let og elefant over og så bliver det vel lidt dobbelt moralsk?
Skal man så lave et voldsomt stort bur, så skal man også huske at i naturen har de huler - og ved at give dem et stort åbent bur og uden "hule mulighed", så gør man det også unaturligt og utrygt for dem.
Som sagt, jeg er for at de skal have gode forhold og ikke alt for små bitte og lave bure - jeg bliver ked af det når folk sælger et 100x50cm bur som værende 'vildt stort' men, personligt synes jeg også man skal passe på at gå helt over i den anden grøft og alt under 2x2m pr kanin er ren dyremishandling.
- Noget af vejen kan man 'efterligne' naturen men alt med måde, for der ER immervæk forskel på vores tamkaniner og vilde kaniner og deres livskvalitet og leveforhold.
sep 2011
nov 2011
Nu får min kanin hverken dårligt foder(hun får slet ikke foder mere, udover grønt og hø) eller 9 timer i et for småt bur. Min kanin får dagligt frisk vand, og ren skål hver anden dag. Min kanin bliver her til sommer 3 år, og hun skal aldrig have unger.
Pas på hvad du skriver. Bare fordi det er tilfældet med 1 kanin betyder det ikke alle kaniner har det sådan.
Min kanin bor ude. Er det naturligt? ja. Min kanin er dagligt ude at løbe HELE dagen. Kompensere det for hendes bur? ja.
Jeg ved min kanin er tilfreds med hendes liv. Er du tilfreds med dine kaniners liv? For helt ærligt, så ville jeg til enhver tid vælge den frie luft frem for at have loft over hovedet.
Farvel, vi kommer nok ikke til at savne dig.
sep 2011
apr 2010
Følger: 52 Følgere: 98 Gnavere: 52 Emner: 63 Svar: 1.481
Måske drægtig hunkanin