To rottemødre i et bur {{forumTopicSubject}}
Jeg ved ikke rigtig om det er et problem, ind til videre er det ikke.. jeg har nok egentlig bare lyst til at skrive en anekdote her
Jeg har to hunrotter der er søskende som har fået et kuld unger hver, næsten med en uges mellemrum (minus et par dage). Igår fik jeg et større bur til de nu 25 rotter jeg har, og det blev lidt sværer at skille dem ad. Jeg havde ellers arrangeret hver deres hule hvor de kunne have hver deres rede i. Alligevel forsøgte Rosalind at stjæle Bellis' unger, så jeg prøvede at blokere hullet mellem over og underetagerne i buret.
I morges så jeg at Rosalind tilsyneladende har formået at omgås blokaden, og nu flyttet alle sine unger ned til Bellis, så de har én stor dagpleje
Det undrer mig dog at Rosalind desperat stjæler alle Bellis' unger, for selvom de godt nok havde hver deres rede inde i kassen, var der kun 3 unger i Bellis' rede, for Rosalind havde taget resten!
Ind til videre lader det ikke til at påvirke ungerne, men det undrer mig alligevel at hun vil bebyrde sig selv med 20 unger.
Jeg har aldrig haft to rottemødre i samme bur før, så jeg ved ikke om det er normalt at de deles om yngelplejen, men pt ser det nu mest ud som om Rosalind vil have alle ungerne selv.
Jeg havde engang en rotte der fik 15 unger, og stod det til hende, havde hun nok ladet et par af dem dø.
Der er endnu ikke skrevet kommentarer
To rottemødre i et bur