784 visninger
|
Oprettet:
Fødsel - marsvin {{forumTopicSubject}}
Min hun er drægtig, de blev sat sammen d 14 maj og har ikke set parringen, men når man mærker på hende, kan man mærke ungerne tydligt, de bevæger dig virkelig kraftigt .
Tænker hvor langt ville i mene hun er henne?
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 25 Gnavere: 28 Emner: 107 Svar: 380
og du brude kunne se på hende at hun er meget bred
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
For så regner du 68-70 dage frem fra 14. maj og 68-70 dage frem fra den dato hannen blev taget fra... og så føder hun derimellem
maj 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
jul 2013
Følger: 14 Følgere: 24 Gnavere: 17 Emner: 11 Svar: 229
Jeg vil tro der er ca 3-4 uger til den føder
mar 2013
Følger: 1 Gnavere: 1 Emner: 2 Svar: 3
Bruger lige dette indlæg til at skrive -håber det er ok!?
For præcis 59 dage siden lykkedes det mit hanmarsvin Møffe at bane sig vej ind til mit hunmarsvin Guffi! Panik! Her var hun 1 år og 4 md ca, og ved at det kan være kritisk for et hunmarsvin at blive drægtig efter de er 8 md.
Jeg har holdt skarpt øje med hende på det sidste! I går morges begyndte hun at bløde, ikke sådan meget men sådan lidt pletvist, så tænkte at nu skete det noget!
Nu er det så halvandet døgn siden og hun virker ikke som om hun et i gang med noget. Hun ligger bare i sit hus og bløder heller ikke længere.
Hvad kan dette betyde? Kan blødningen være tegn på noget helt andet?
Er det helt umuligt at hun kan klare den fødsel når hun er ældre end 8 md?
Håber I vil hjælpe!
Hilsen en meget bekymret muttemor!
jun 2010
Følger: 1 Følgere: 40 Gnavere: 1 Emner: 17 Svar: 2.732
( http://www.marsvineinfo.dk/myten-om-hunnens-baeligkken.html )
Pletblødning kan godt forekomme uden årsag, men det nærmer sig jo fødsel uanset. Så længe hun spiser og drikker og ikke er fuldstændig inaktiv (men lavere aktivitet end normalt kan sagtens forekomme) ville jeg bare holde lidt øje med hende.
mar 2013
Følger: 1 Gnavere: 1 Emner: 2 Svar: 3
Tusind tak for svar!!
Fødsel - marsvin