528 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Kastrering af chinchilla? Kastrering af chinchilla?

Hej,
Jeg har et chinchilla par, der lige har fået unger her i torsdags (jubi). Men jeg vil ikke have flere unger, så jeg vil gerne have min han kastreret. Jeg er klar over konsekvenserne ved at putte en gnaver i narkose, men jeg vil hellere vide hvor gammel han skal være, for det må gøres? Jeg ved at kaniner skal være over et år, og jeg tænkte om der gælder det samme med chins?
Han er desuden fra august 2013, så han er næsten 10 måneder.

Håber i kan hjælpe mig smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kastrering af chinchilla?
  • #1   26. maj 2014 Så vidt jeg ved er der ingen alder ved chinchillaer. Dog anbefaler de fleste i dag at man venter med avl til 1 års alderen, da både hanner og hunner stadig udvikler sig til de er 1-2 år gamle (også mentalt. Her er de ikke "på plads" før tidligst 1 år)
    Så ud fra det var det måske ikke dumt at vente til 1 år

• #2   26. maj 2014 - Ikke for noget, men kaniner skal ikke være 1 år for en kastererring.

Stenene skal bare falde ned som de gør i 3-4måneders alderen

• #3   26. maj 2014 #1 Okay, mange tak! Jeg tænkte det nok, men jeg vil også lige forhøre mig hos min dyrlæge smiley

#2 Nå.... min fejl! Det fik jeg ellers af vide af min daværende dyrlæge.... UPS smiley
    Men mange tak smiley

• #4   26. maj 2014 RIgtigt at hannerne er fuldt udvoksede som 1årige - men deres klunker kan godt ordnes, i en ret tidlig alder smiley

• #5   26. maj 2014 Man kan sagtens sætte dem i avl ved den alder, men mentalt udvikler de sig til lige omkring 1 år, så det kan være svært at sige, om temperamentet er godt hos en på under 1 år (der kan ske nogle ret voldsomme ændringer ved deres teenage alder).
    Men problemet er også, at mht. størrelse ser mange kæledyrs opdrættere at de bliver ved med at vokse helt op til 1½-2 års alderen.
    Hanner kan man jo for såvidt bruge fra den dag de bliver kønsmodne, man skal bare have det der med inde over, at endelig personlighed samt størrelse først er noget man kan se omkring 10 mdr - 1 år (når ungen er der nu, må han have været 6-7 mdr da han blev sat til hunnen :))

Held og lykke med kastrationen smiley

• #6   26. maj 2014 #5 Okay, det vil jeg tage med mig og huske på. Jeg har snakket med vores dyrlæge i dag, som sagde at det godt kunne lade sig gøre. Så vi håber på alt godt i morgen og håber selvfølgelig at han klarer den og så ikke ændrer sig alt for meget smiley
    Tusind tak for hjælpen!

• #7   26. maj 2014 Han kommer ikke til at ændre adfærd pga. kastration. Det er noget andet der gør det, hvis det skal give udslag smiley

Kommentér på:
Kastrering af chinchilla?

Annonce