Min kanin døde under fødslen Min kanin døde under fødslen
Ja som overskriften siger døde min kanin i dag den 13/5 under sin føste fødsel
Kan stadigvæk ikke forstå det og havde brug for at få det ud :(.
Intet var galt hun var sund og rask, kun 4 unger og var 11 måneder.
Jeg kom ud i vores kanin gård for at se om hun havde fået unger da jeg tidligere på dagen havde set at hun byggede rede.
Da jeg kommer ud ser jeg hende ligge ned. Jeg tænkte "hun ligger nok bare og viler sig efter fødslen men blev dog lidt bange for om hun var død.
Min mor kommer ind i kaningården og åbner ind til buredt. Hun er nok død inden for en time da hun stadigvæk er varm
En unge er død men tre andre unger ligger velskabte og levende i reden.
Heldigvis kender vi et sted vor de har andre kanin unger. Lige så snart vi har ringet skynder vi os afsted.
Da vi kommer ind gnider vi kanin ungerne ind i den andens mor afføring (så de lugter af hende) og putter dem så ind i reden til de andre.
Vi har endu ikke fået svar om moderen vil tage sig af dem eller har afvist dem. Og hvis hun vælger at tage sig af dem er de andre unger en uge ældre, så måske kan mine unger ikke komme til mælken........
Er helt ulykkelig håber at i vil tage jer tid til at læse dette lange oplæg
Er der andre der har prøvet noget lignende.
apr 2010
Følger: 16 Følgere: 19 Gnavere: 12 Emner: 46 Svar: 220
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Håber ungerne kommer igennem det.
feb 2013
Følger: 58 Følgere: 66 Gnavere: 6 Svar: 642
R.I.P.
okt 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
Jeg tror dsv bare ikke st opflaskningen vil kunne lykkes da jeg har hørt at mange bliver kvalt i mælken når de er så små
men ellers godt forslag
feb 2013
Man kan købe noget modermælkserstatning i dyrehandlen eller hos dr. dyr
Du kan evt prøve at skrive til Simse: http://www.gnavergalleri.dk/bruger/1392-_simse_
Eller til min gode veninde Gunilla her: http://www.gnavergalleri.dk/bruger/10607-errebos_kaniner De kan måske hjælpe dig, hvis den anden kaninmor ikke vil tage sig af dem
Her er lige lidt læsestof fra simses side: http://kaninfo.weebly.com/opflaskning-af-kaninunger.html
okt 2013
feb 2013
apr 2014
Følger: 1 Gnavere: 1 Svar: 4
Hvor er det bare trist jeg kan godt forstå at det er svært.
Jeg har selv for ikke ret lang til siden døde min hund.
I min engleske time skulle vi skrive og et dyr vi kunne tænke os eller et dyr vi har eller mistet, jeg skriver om min hund Falcon det er meget svært for mig.
PS Hvis du kan tænke på noget godt dig og din kanin har haft det godt sammen og noge gode ting sammen.
Skriv til min herinde vil gerne give dig nogle gode råd
sep 2011
Følger: 23 Følgere: 44 Emner: 2 Svar: 983
okt 2013
Jørgen L: vi svinede dem jo altså ikke til, vi dubbede dem bare i det, så de lugtede sådan
aug 2012
Følger: 1 Gnavere: 4 Emner: 3 Svar: 49
Jeg har også stået i den situation, at moderen er død og man står der med et par unger man ikke har adoptiv-mødre til.
Når jeg parrer kaniner, gør jeg det netop i grupper, dvs 3 eller 4 kaniner de samme dage. Således er det muligt at flytte unger, hvis det går galt. Også således at ungerne er lige gamle.
Jeg plejer blot at rense ungen for moderens uld og pakke den godt ind i adoptivmors uld og så ned mellem de andre unger. Det har virket hver gang.
okt 2013
okt 2013
apr 2014
Følger: 1 Gnavere: 1 Svar: 4
Jeg vil altid være her for at hjælpe dig.
Hvis det er kan du altid skrive til mig, skal vi være venner i virkelig heden og jeg tror ikke at jeg må give dig mit mobil nummer
Min kanin døde under fødslen