862 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Nadia I
Nadia I
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8

Min kanin døde under fødslen Min kanin døde under fødslen

Ja som overskriften siger døde min kanin i dag den 13/5 under sin føste fødsel smiley
Kan stadigvæk ikke forstå det og havde brug for at få det ud :(.

Intet var galt hun var sund og rask, kun 4 unger og var 11 måneder.

Jeg kom ud i vores kanin gård for at se om hun havde fået unger da jeg tidligere på dagen havde set at hun byggede rede.
Da jeg kommer ud ser jeg hende ligge ned. Jeg tænkte "hun ligger nok bare og viler sig efter fødslen men blev dog lidt bange for om hun var død.
Min mor kommer ind i kaningården og åbner ind til buredt. Hun er nok død inden for en time da hun stadigvæk er varm smiley
En unge er død men tre andre unger ligger velskabte og levende i reden.
Heldigvis kender vi et sted vor de har andre kanin unger. Lige så snart vi har ringet skynder vi os afsted.
Da vi kommer ind gnider vi kanin ungerne ind i den andens mor afføring (så de lugter af hende) og putter dem så ind i reden til de andre.

Vi har endu ikke fået svar om moderen vil tage sig af dem eller har afvist dem. Og hvis hun vælger at tage sig af dem er de andre unger en uge ældre, så måske kan mine unger ikke komme til mælken........

Er helt ulykkelig håber at i vil tage jer tid til at læse dette lange oplæg smiley

Er der andre der har prøvet noget lignende.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min kanin døde under fødslen
  • #1   13. maj 2014 Hvor er det trist.. håber virkelig, at den nye kaninmor tager imod ungerne. Jeg mistede selv en hun under en fødsel for nogle år siden. R.I.P til din kanin, det er bestemt ikke en sjov måde at miste sin kanin på.

• #2   13. maj 2014 Det er jo desværre risikoen ved avl. Bestemt ikke en sjov situation at stå i.

Håber ungerne kommer igennem det.

• #3   14. maj 2014 Ellers er der jo en sidste mulighed: opflaskning smiley
    R.I.P. smiley

• Nadia I
    Nadia I Tilmeldt:
    okt 2013

#4   14. maj 2014 Tak for jeres svar det varmer smiley
    Jeg tror dsv bare ikke st opflaskningen vil kunne lykkes da jeg har hørt at mange bliver kvalt i mælken når de er så små smiley normalt kan man føst gøre det når de er 3 uger.
    men ellers godt forslag smiley

• #5   14. maj 2014 Det passer ikke. Jeg kender flere der har opflasket kaninunger smiley
    Man kan købe noget modermælkserstatning i dyrehandlen eller hos dr. dyr smiley Der følger en flaske med i pakken smiley
    Du kan evt prøve at skrive til Simse: http://www.gnavergalleri.dk/bruger/1392-_simse_
    Eller til min gode veninde Gunilla her: http://www.gnavergalleri.dk/bruger/10607-errebos_kaniner De kan måske hjælpe dig, hvis den anden kaninmor ikke vil tage sig af dem smiley
    Her er lige lidt læsestof fra simses side: http://kaninfo.weebly.com/opflaskning-af-kaninunger.html

• Nadia I
    Nadia I Tilmeldt:
    okt 2013

#6   14. maj 2014 Tak skal jeg prøve hvis moderen ikke vil have dem smiley

• #7   14. maj 2014 smiley

• Erica T
    Erica T Tilmeldt:
    apr 2014

Følger: 1 Gnavere: 1 Svar: 4
    #8   14. maj 2014 Hej Nadin I

Hvor er det bare trist jeg kan godt forstå at det er svært.

Jeg har selv for ikke ret lang til siden døde min hund.

I min engleske time skulle vi skrive og et dyr vi kunne tænke os eller et dyr vi har eller mistet, jeg skriver om min hund Falcon det er meget svært for mig.

PS Hvis du kan tænke på noget godt dig og din kanin har haft det godt sammen og noge gode ting sammen.

Skriv til min herinde vil gerne give dig nogle gode råd

• #9   14. maj 2014 Jeg ville blot lægge ungerne i modtagerkaninens rede. Ikke noget med at svine dem til med afføring - det vil være som at pode dem med bakterier og coccidier.

• Nadia I
    Nadia I Tilmeldt:
    okt 2013

#10   14. maj 2014 Erica t: tak skal nok skrive til dig smiley

Jørgen L: vi svinede dem jo altså ikke til, vi dubbede dem bare i det, så de lugtede sådan smiley

• #11   14. maj 2014 Jeg har med held flyttet unger over i andre reder.

Jeg har også stået i den situation, at moderen er død og man står der med et par unger man ikke har adoptiv-mødre til.

Når jeg parrer kaniner, gør jeg det netop i grupper, dvs 3 eller 4 kaniner de samme dage. Således er det muligt at flytte unger, hvis det går galt. Også således at ungerne er lige gamle.

Jeg plejer blot at rense ungen for moderens uld og pakke den godt ind i adoptivmors uld og så ned mellem de andre unger. Det har virket hver gang.

• Nadia I
    Nadia I Tilmeldt:
    okt 2013

#12   14. maj 2014 Ja men sket er sket kan jo intet gøre ved det nu, og tror ikke at de lige frem dør af lidt tis......

• Nadia I
    Nadia I Tilmeldt:
    okt 2013

#13   14. maj 2014 Har i dag fået at vide at ungerne ser mætte ud smiley men intet er jo sikkert,

• Erica T
    Erica T Tilmeldt:
    apr 2014

Følger: 1 Gnavere: 1 Svar: 4
    #14   15. maj 2014 Det var så lidt Nadia I.

Jeg vil altid være her for at hjælpe dig.

Hvis det er kan du altid skrive til mig, skal vi være venner i virkelig heden og jeg tror ikke at jeg må give dig mit mobil nummer smiley

Kommentér på:
Min kanin døde under fødslen

Annonce