2.549 visninger
|
Oprettet:
Det der satin - kaniner {{forumTopicSubject}}
Ja, hvordan viser satin sig egnelig (her menes ikke bærer).
Jeg har set de fleste har blå øjne, men følger det altid med, eller kan de også have brune øjne?
apr 2011
Følger: 3 Følgere: 14 Svar: 103
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 59 Gnavere: 15 Emner: 48 Svar: 1.534
"Satin er det ekstra "shiny skær" i deres pels, som gør at de ser glansfulde ud og får en lidt glattere pels.
- Når kaninen er satinbærer, betyder det at den ikke har den glansfulde pels men bærer genet for det, så hvis man parrer den med en som er satin, vil ungerne blive satin og satinbærer.
Rex er den bløde krøllede og lidt kortere pels, der kommer fra de racer som hedder Rex, Lille Rex m.fl. og er blevet avlet ind i dværgvædderen for pelsens skyld.
- En rexbærer er så samme princip som en satinbærer, altså at den ikke selv har pelsen men bærer genet for det.
Satinrex er simpelthen en kombination af de to pelsvarianter og kan sagtens opstå på én gang, så får man en dejlig glansfuld og blød pels.
Satin + satin = Satin
Satin + Satinbærer = Satin og Satinbærer
Satin + Ikke-satin = Satinbærer
Satinbærer + Satinbærer = Satin, Satinbærer og ikke-satin
Satinbærer + Ikke-satin = Satinbærer og ikke-satin
- Ovenstående gør sig også gældende for rex."
Så som Nørrenutten siger, så er satin pelstype og ikke noget med øjenfarve - de findes i både blå og brun øjet version Samt et væld af farver.
At der pt. er mange satiner med øjenfarve er vist mere et spørgsmål om mode og at folk foretrækker det og at der er en del wienertegning blandet ind i satinavlen, for at give flotte aftegn m.v.
okt 2013
Følger: 3 Følgere: 6 Gnavere: 3 Emner: 13 Svar: 207
Jeg havde bare set så mange med blå øjne at jeg tænkte det måtte være lidt ligesom Creme genet hos heste, og påvirke øjenfarven når genete var dobbelt
Det der satin - kaniner