{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det der satin - kaniner
  • TNJ
    TNJ Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 3 Følgere: 14 Svar: 103
    #2   29. apr 2014 Hvis du vil se billeder, har jeg flere satiner på min profil. Se fx forskellen på squirrel og beat, squirrel er kun bærer og meget mere "støvet" i farven end beat, satinerne har lige lidt mere "knald" på farven - og så er de lækre og blanke. smiley

• #3   29. apr 2014 Af ren og skær dovenskab, så bare lige hurtigt kopieret ind fra min hjemmeside

"Satin er det ekstra "shiny skær" i deres pels, som gør at de ser glansfulde ud og får en lidt glattere pels.
    - Når kaninen er satinbærer, betyder det at den ikke har den glansfulde pels men bærer genet for det, så hvis man parrer den med en som er satin, vil ungerne blive satin og satinbærer.

Rex er den bløde krøllede og lidt kortere pels, der kommer fra de racer som hedder Rex, Lille Rex m.fl. og er blevet avlet ind i dværgvædderen for pelsens skyld.
    - En rexbærer er så samme princip som en satinbærer, altså at den ikke selv har pelsen men bærer genet for det.

Satinrex er simpelthen en kombination af de to pelsvarianter og kan sagtens opstå på én gang, så får man en dejlig glansfuld og blød pels.

Satin + satin = Satin
    Satin + Satinbærer = Satin og Satinbærer
    Satin + Ikke-satin = Satinbærer
    Satinbærer + Satinbærer = Satin, Satinbærer og ikke-satin
    Satinbærer + Ikke-satin = Satinbærer og ikke-satin
    - Ovenstående gør sig også gældende for rex."

Så som Nørrenutten siger, så er satin pelstype og ikke noget med øjenfarve - de findes i både blå og brun øjet version smiley Samt et væld af farver.

At der pt. er mange satiner med øjenfarve er vist mere et spørgsmål om mode og at folk foretrækker det og at der er en del wienertegning blandet ind i satinavlen, for at give flotte aftegn m.v.

• #4   30. apr 2014 TUSIND TAK! Det var lige hvad jeg havde brug for smiley
    Jeg havde bare set så mange med blå øjne at jeg tænkte det måtte være lidt ligesom Creme genet hos heste, og påvirke øjenfarven når genete var dobbelt smiley

Kommentér på:
Det der satin - kaniner

Annonce