{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
604 visninger | Oprettet:

Foretage abort (marsvin) {{forumTopicSubject}}

Mine marsvin har i disse skønne dag gået ude i deres udeanlæg.
Har 3 hanner og 4 hunner.

Den ene han og hun er sat sammen, og går for sig selv, og jeg har lige mærket liv i hende

Men men men... Igår sidst på eftermiddagen opdager jeg pludselig at hannen er smutter ind til de andre hunner, og de skal ikke parres..
Den ene 2,5 år slank og fit for fight, den anden er 3,5 år ca og lidt mere rundt, og mere sky...den tredje er 3,5 år og har fået 2 kuld, det sidste for ca 10 mdr siden. Kuldene har hun klaret helt til ug..

Men hvad gør jeg, jeg ønsker ikke kuld på dem, og håber vitterlig ikke at han er hoppet på nr et eller to, da de jo aldrig har haft kuld før, så det frygter jeg mere end hos den tredje...

Kan man gøre noget, kan man få noget der fremkalder abort?

Han gik bare og åd deres mælkebøtter, så aner ik om han har været på en af dem?!

Jeg fandt hans smuthul, da han forsøgte at rende igennem igen, så det er lukket helt sammen igen..

Så kan jeg gøre noget, eller er det bare at håbe at ikke har været på..hvis han har kan jeg så kun håbe at de klarer det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foretage abort (marsvin)
  • #2   28. apr 2014 Håbe på han ikke har lavet ulykker.. Heldigvis er det langtfra sikkert de har været i brunst.

• #3   28. apr 2014 At fremkalde abort ved marsvin er normalt ikke noget man gør da det mig bekendt er forbundet med stor risiko.

Men heldigvis kan de fleste også ældre hunner klare at føde selv i en høj alder.
    Men der er ikke andet for end at vente og se og håbe på de ikke har været i brunst.

• #4   28. apr 2014 Du kan vælge at få dem sterilliseret hvor de fjerner ungerne samtidigt med..

• #5   28. apr 2014 beltane: så skal de jo i narkose, og med den alder så tør jeg ik at tage den chance.... Og jeg har faktisk aldrig hørt om et steriliseret marsvin...kun kastereret...?

Han var helt vild efter at komme derind igen bagefter, så jeg måtte bygge skærm op, så han ik ku se dem overhovedet, og så gik han rundt og øffede over det og prøvede at grave lidt så han kunne komme under...det kan han dog ikke!
    Så et par minutter efter opgav han..
    Tænker bare at han jo gik med dame, så eneste grund til at han vil ind til de andre damer må være brunst?

• #6   28. apr 2014 Kan man ikke tjekke for slimprop? Ikke at det er nogen garanti, men hvis der nu er en slimprop, så kan man da i det mindste konstatere, at han har været der?

• #7   28. apr 2014 Har ejet 2 stks. steriliserede til omplacering.

Persille kan fremkalde abort. - Har jeg hørt. Hæng mig ikke op på noget.

Men ældre hunner kan godt klare en graviditet smiley Det er jeg sikker på, hvis du bare holder dem i form og godt foder - masser af grønt og peberfrugt og så gode marsvinepiller også smiley

Det behøver ikke være at brunst, han vil ind til hunnerne. smiley Han kan lugte heletiden smiley

• #8   28. apr 2014 Jeg har læst at rødkløver kan fremprovokere sterilisation og abort ved gravede marsvin og derfr bær undgås, men det er ikke en metode jeg ville benytte, da jeg ikke ved om det er rigtigt, eller om der er andre bivirkninger.

• #9   28. apr 2014 Steriliseret marsvin er sjældne fordi det er et meget stort indgreb som stort set kun foretages når marsvin alligevel er på operationsbordet i forbindelse med kejsersnit.

Så det er meget sjældent det foretages.

Jeg vil på ingen måde kaste mig ud at give diverse grønt materialer som man tror måske kan foresage abort, det ville være at gamle med dyret liv.

Et marsvin som naturligt abortere kan man også komme ud for bliver dårligt og dør. Så det med abort på et så lille dyr er faktisk ikke noget der er ufarligt.

• #10   28. apr 2014 Jeg vil tro den også skal i narkose med en abort..

• #11   28. apr 2014 Jeg havde på et tidspunkt en han der fandt ud af at komme ind i mit pensionistbur.
    Der går alt fra 2 årige der er pensioneret fra avl til 5 årige der aldrig har fået kuld.
    Det eneste jeg kunne var at tjekke for om det så ud til, de havde været i brunst og ellers håbe på der ikke var sket noget.
    Abort og lignende er absolut ikke noget jeg ville udsætte marsvin for bevidst.

Heldigvis for mig, havde hannen ingen ulykker lavet, og så heldig kan du jo i teorien også være..

• #12   28. apr 2014 iris fremprovokere sterilisation? øhhhmh hvordan det, når en sterlisation er et kirugisk indgreb, hvorimod sterilitet er noget der kan opstå "naturligt"

• #13   28. apr 2014 det er korrekt at man mener rødkløver kan gøre dyrene sterile, og kan frem provokere abort.
    Men hvor meget hold der er i det er svært at vide.

• #14   28. apr 2014 Hvis det kan gøre dyr sterile, bør man måske også overveje hvad det har af evt. andre bivirkninger.

• #15   28. apr 2014 havde engang en hun der fik en unge for første gang da hun var 3½ år. Troede egentligt hun var steril for hun havde gået med samme han siden hun var 8 mdr... men hun skulle åbentbart lige være lidt knibsk først. Hun fødte mens jeg lige var væk i ti min og ungen vejede 160g præsis og den fik hun altså ud selv... ja den var død, men unger i den størrelse klarer faktisk ofte ikke fødslen, så det er der ikke noget unormalt i. Hovedsagen er at myten om de ikke kan føde selv hvis det er første gang og de er over 1 år er i hvert fald løgn:)

• #16   28. apr 2014 Ilder-mor: Frem provokere var i mangel på et bedre ord, men som jeg skrev, så var det ikke noget jeg selv ville benytte mig - når det kan give abort og gøre dyrene sterile, så er det bestemt ikke noget jeg vil prøve, man aner jo ikke hvad det ellers gør.

• #17   28. apr 2014 Iris - Det Ilder-mor mener er at en sterillation kræver den bliver opereret, ellers hedder det at den bliver steril smiley

• #18   29. apr 2014 Ah, mine fingre var vist lidt foran min hjerne da jeg skrev smiley

• #19   29. apr 2014 - Hvis rødkløver kan gøre marsvine sterile, burde man så ikke undersøge det lidt?

Hvis det nu ikke havde " livsfarlige " bivirkninger. Så ville det da være oplagt at have sterile marsvin smiley

• #20   29. apr 2014 Jens:
    Alt der påvirker hormonerne på den måde, skal man altså passe rigtig godt på med. Det har sikkert andre indvirkninger også, og det er jo slet ikke sikkert at effekten er permanent.

• #21   29. apr 2014 At noget 'kan' betyder så heller ikke at det 100% gør.

• #22   30. apr 2014 Nej det er rigtigt smiley

• #23   30. apr 2014 derudover så er det jo ikke noget man bare kan undersøge selv. Fordi jeg har 3svin der blive sterile så er det jo ikke sikkert naboens 5 svin gør.

Plus at der jo desværre ikke er folk der forsker i marsvin.

Kommentér på:
Foretage abort (marsvin)

Annonce