1.126 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Kanin unger *Haster* Kanin unger *Haster*

Hej GG smiley
Jeg fandt ud af her idag at min kanin har født nogle unger (ved ikke præsist hvor mange men har set 2-3 stykker) og nu er jeg altså i tvil... Hun går i et "kæmpe" to etagers bur og hun er næsten kun neden under, så ved ikke om ungerne for mad, ved hun godt hvornår hun skal give dem mad? Eller skal jeg lukke hende inde/oppe så hun ikke kan gå ned? Håber at i vil hjælpe mig!
P.F. Tak... smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • Eltavle slår fra - muligvis skifte sikring 1.100 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Gardin opsætning, 3 vinduer 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kanin unger *Haster*
  • #1   19. apr 2014 Et billed af buret

profilbillede
  • #2   19. apr 2014 Og et billed af ungerne (måske flere) der er liv i dem, den ene kravler ihvertfald lidt. smiley

profilbillede
  • #3   19. apr 2014 Jeg syntes de ser fine ud, lad dem få noget fred og ro smiley

• #4   19. apr 2014 Ok, tror du at hun(Petite) ved hvornår de skal have mad?

• #5   19. apr 2014 Ja smiley

• #6   19. apr 2014 du skal for at sige det "groft" blande dig fuldstændig uden om, hun skal nok finde ud af det og hun gir de små mad tidlig morgen og sen aften når der er mest ro på, og så kan det ske du stort set aldrig ser hende ved reden men stik en hånd ind og tjek for varme og liv og så væk igen intet andet udover øget fodermængde skal du foretage dig indtil de små er strittet af reden smiley
    go fornøjelse

• #7   19. apr 2014 De skal nok klare den, det behøver du ikke være bange for, giv du din kanin og hendes unger noget ro. Kanin-mødre fodre kun deres unger omkring 2 gange i døgnet, og det er sjællent, at hun gør det mens der er mennesker omkring. Hvis du bare sørge for at der er masser hø og vand til hende, og en gang om dagen lige tjekker til ungerne, så skal de nok blive store og flotte smiley

• #8   19. apr 2014 Ok. Mange tak for hjælpen smiley
    Har lige tjekket liv og så at der var flere, tror vi er oppe på 4 stykker smiley
    Det bliver svært at holde mig væk fra dem, men hvis det er det bedste er det, det jeg gør smiley

• #9   19. apr 2014 Det er nemlig rigtig svært at holde sig fra ungerne, men det er strengt nødvendigt indtil de er gamle nok til at gå udenfor reden. Dvs. Om ca. To uger smiley

Så du må bare holde ud og se frem til de mange dejlige timer du kan få med dem om ikke så lang tid smiley

Og tillykke med dine nye små! smiley

• #10   19. apr 2014 Okay, så er der da noget at se frem til smiley
    Tak tak smiley

• #11   20. apr 2014 Måske et lidt dumt spørgesmål... Men nu hvor hun kun fodre morgen og aften, tænkte jeg på om hun gerne måtte komme på græs i 2-3 timer hver dag, intil ungerne er større? Fordi vejert her over er super godt...

• #12   20. apr 2014 jdeps ud med hende smiley

• #13   20. apr 2014 Ok, og det bliver hun ikke stresset af? smiley
    Hvornår må jeg tage kaninungerne ud i 5 sek og kigge på hvor mamge der er og lige tage et billed eller to? smiley
    P.S der er fire små nimser i reden smiley

profilbillede
  • #14   21. apr 2014 ????

• #15   21. apr 2014 Jeg synes ikke du skal gøre andet end at kigge hurtigt om hver af ungerne har det godt, og kun kigge til dem én gang om dagen. Synes du skal vente med billeder og sådan til senere. smiley

• #16   21. apr 2014 Det bedste er at vente med at tage ungerne ud, til de selv er store nok til selv at gå fra reden, dette er fordi, at du kan risikere at du "provokere"/ stresser moren, og ungerne også for den sags skyld dvs. at det kan betyde, at moren fx. ikke vil have noget med ungerne at gøre mere. Men der går ikke så langtid før, de selv begynder at smutte ud af reden,- du skal dog huske, at det ikke er altid, at ungerne kan finde deres vej tilbage i reden, og hvis det sker, så må du lige hjælpe den tilbage til de andre, da den godt kan dø af kulde. smiley

• #17   22. apr 2014 Ok, det før jeg smiley
    Har bare før set billeder af næsten ny fødte unger.

• #18   23. apr 2014 Der er mange der tager billeder af næsten- og el. nyfødte unger, jeg gør det, at jeg når, jeg får unger venter en dag, og så tjekker til ungerne dagen efter ( for at tjekke for døde/ og under ernæreret unger ) , dette tidspunkt "kan" man godt tage billeder, men endnu engang må det frarådes, da det kan stresse kaninmor/ unger. Det er vigtigt at tjekke til ungerne indimellem, og sørge for at de altid er godt dækket til, så de ikke fryser ihjel, men når det er sagt, så er kaninmødre som regl rigtig godt til, at passe på deres unger smiley

• #19   24. apr 2014 Okay, tak for hjælpen smiley
    Tror for at være helt ærlig ikke at jeg stresser Petite, hun sider normalt bare neden under og er lige glad med at jeg kigger til dem smiley
    Men tjekker dem en gang om dagen. Der er to næsten helfarvet en mørk og en lidt lysere, og så er der to som har nogel lunde sammen mønster som Petite smiley
    Glæder mig godt nok til de for pels smiley

• #20   3. maj 2014 Igen tusinde tak for hjælpen smiley de er nu ca. 15 dage (de blev født mellem skærtorsdag og langfredag)
    Og de er blevet super bløde og er nu ude og undersøge "redekassen" så lidt svært at finde dem alle smiley

profilbillede
Kommentér på:
Kanin unger *Haster*

Annonce