døde kaninunger:0( døde kaninunger:0(
HJÆLP ....
min kære Nala har været drægtig. Jeg har kigget i flere dage og flere gange om dagen, for at se hvornår de kære små kom til verden.
Her til morgen går jeg så ud til hende og ser. Hun er gået i sin hule og jeg tænker så sker det endelig. Jeg tjekker som altid lige efter i buret og der ligger de så:0( I hendes hjørne hvor hun plejer at spise og slænge sig. Alle IS kolde og døde. Hun er gået i sit hus.
HULK HULK hva er der lige sket??? Hun har ikke født underne der hvor hun har gjort klar til det, men langt væk derfra. Hun startede tidligt med at plukke sig og troede egentlig at hun bare troede hun var gravid, men for 3 dage siden, mærkede jeg lidt liv ved at holde på hendes mave og hun var susme også blevet lidt bred...
er så ked og frustreret.. vil gerne have gode råd om hvad der lige er gået galt?? hvad har jeg gjort forkert, hvad skal jeg gøre anderledes.. hjælp vil så gerne have en forklaring..
Tænker ikke at det er fordi hun er for ung.. hun er godt 1 år gammel. Det er hendes 1. kul
vil jo gerne prøve med hende igen, men hvornår kan man det??
apr 2010
Følger: 32 Følgere: 36 Gnavere: 7 Emner: 72 Svar: 2.537
apr 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
har du nogen idder til hvad der er gået galt?? er bare så frustreret.. og vil IKKE lave samme fejl igen, hvis fejlen er min
sep 2011
Følger: 23 Følgere: 44 Emner: 2 Svar: 983
Jeg hører til de mennesker, der synes, at der bør gå mindst 4 uger, inden en hun parres igen efter en mislykket fødsel.
Som avler kan jeg tænke på, at vi efterhånden har ret mange hunner, for hvem det at få unger er et problem.
Der bør tages mere hensyn til avlssikkerhed i avlsarbejdet.
apr 2014
Skal jeg give hende mere ro næste gang op til?? tænker bare at hvis hun nu føder det samme sted igen, skal jeg vel hurtigt have dem op i den redde hun jo egentlig har lavet.. ( Altså hvis hun laver rede samme sted og føder samme sted) ellers kan de da ikke holde varmen eller??
Undskyld alle spørgsmålene.. vil bare gerne blive klogere så næste gang bare bliver en succes;0)
apr 2010
Følger: 32 Følgere: 36 Gnavere: 7 Emner: 72 Svar: 2.537
men syntes klart du skal nøjes med at kikke til hende max 1 gang i døgnet næste gang når hun er 4 dage fra termin
jun 2013
Følger: 36 Følgere: 37 Gnavere: 16 Emner: 11 Svar: 57
Jeg havde en rundforvirret førstegangs der havde placeret dem i hver sin ende af buret. Dem måtte jeg putte tilbage i reden, og efter et par dage fik hun mere styr på det.
Anden og 3 gang har hun klarret det uden problemer.
sep 2011
Følger: 23 Følgere: 44 Emner: 2 Svar: 983
men
vores nye fødevareminister er ikke tilfreds med, at der dør 25.000 smågrise (under 4 uger) i Danmark hver dag. D.v.s. 23 % af de fødte grise (dødfødte inklusive) dør inden de bliver 4 uger gamle.
Hvordan har vi det med vore kaniner ?
Er det "normalt", at ungerne dør 1'ste gang en hun skal føde ? Og er der grund til uro, fordi en hun skal have unger ?
Så synes jeg, at vi skal gøre noget ved det. , f.eks. som jeg gjorde i 1980'erne: At jeg kun udtog hunner til avl, hvis de stammede fra et kuld med mindst 6 unger af normal størrelse ved fravænning.
Efter 6-7 generationer med sådant avlsarbejde fik jeg en stamme med meget høj avlssikkerhed.
apr 2014
takker for jeres sidste oplæg, men kan ikke lige se hvordan det hjælper mig??? Jeg er ikke en stor avler eller sådan noget i den stil.. jeg ønsker bare at gøre det på bedste måde for min kanin, og ikke miste dem alle
aug 2013
Følger: 15 Følgere: 15 Gnavere: 3 Emner: 40 Svar: 80
døde kaninunger:0(