{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
521 visninger | Oprettet:

Hvornår parrer i tidligst jeres hunner op? {{forumTopicSubject}}

Som overskriften siger, hvornår parrer i tidligst jeres kanin hunner op?
Jeg kan slet ikke huske, hvad jeg plejer at gøre, da det er længe siden, jeg har parret en ung hun op, så ville lige høre, hvad I gør? smiley
Ja jeg ved, at jeg glemte at skrive kanin i overskriften, det var en smutter smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvornår parrer i tidligst jeres hunner op?
  • #2   23. mar 2014 Ups, mente hvor gamle de er, når I parrer dem op første gang smiley

• #5   23. mar 2014 Hvad mener I er den tidligste alder man kan parre en hun op i? Har hørt nogle parrer deres hunner op helt ned til 6 måneders alderen..

• #7   23. mar 2014 En kanin på 6 måneder kan sagtens være en fantastisk mor.

- Men min mening er at det er unødvendig slid på en ungkanin. Og man bør vente til 10-12 måneders alderen. smiley

• #8   23. mar 2014 Okay, er selv helt enig i, at jeg aldrig ville parre en 6-måneders hun smiley

• #9   23. mar 2014 jeg parre op ved 8-10 måneder alt efter hunnens sind og figur

• TNJ
    TNJ Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 3 Følgere: 14 Svar: 103
    #10   24. mar 2014 6 mdr. synes jeg også er for tidligt, har lige parret to op der er 8, næsten 9 mdr. Ville egentlig vente til de er 1 år, men skal selv være mor til sommer, så er lidt i tidsnød, og kaninerne er sådan set klar til det, så nu har jeg forsøgt mig, så må vi se smiley
    Havde en der fik unger som 6 mdrs for lidt over et år siden, den klassiske med at jeg havde hentet to "hunner" hjem der gik i et lille bur. Det var selvf. ikke to hunner... -.- Det var i hvert fald alt for tidligt, men hun passede dem fint indtil de var omkring 7 uger, da måtte jeg tage dem fra, da hun ville gå på dem. Sidenhen aflivede vi hende grundet temperament, ved ikke om det havde skadet hende at få unger så tidligt, eller om hun var blevet håndteret forkert ved tidl. ejer...

• #11   24. mar 2014 Velfodrede hunner kan sagtens parres allerede i 5 mdr's alderen. I "gamle dage" var det reglen, at hunnerne blev parret første gang i den alder. Vi havde heller ikke alle de problemer med manglende drægtigheder, fødselsbesvær, dødfødte unger m.v., som vi kan læse om nu.
    Dog bør kaniner af de største kæmperacer være 7-9 mdr., før de indgår i avl.

• #12   24. mar 2014 Jeg parrer op i midten af februar så der kommer unger i midten af marts

• #13   24. mar 2014 Jørgen:

Manglede problemer med drægtigheder, fødselsbesvær, dødfødte unger?

Hvad? smiley - Er det pga hunnerne parres for sent, eller bliver fejl-passet eller? smiley

• #15   25. mar 2014 Til Jens:
    Til sammenligning kan jeg henvise til flere komplikationer med graviditet og fødsel hos mennesker, der skal have første barn i slutningen af trediverne i forhold til de kvinder, der føder første barn, mens de er i tyverne.

Kommentér på:
Hvornår parrer i tidligst jeres hunner op?

Annonce