{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  rotte genetik hjemmeside
  • #2   8. mar 2014 hvilken fejl er det?

• #5   10. mar 2014 Amber er helt sikkert ikke aa pp det er en champagne. det næste er at aa, Aa og AA betyder black og agouti og ikke amber. selve genkoden for amber/champagne farven er pp, det er så om den er aa eller Aa der afgør om den bliver amber eller champagne da det er det der bestemmer om den er black basret eller agouti baseret.

Hvad blue farven angår hed den gg for en 5 år siden i dag er der flere og flere der bruger dd. derfor har jeg skrevet dem begge. smiley

• #7   10. mar 2014 helt i orden, det er jo ikke alle der læser tingene ens. Håber også den bliver brugt i fremtiden. smiley

• #9   11. mar 2014 ved det ikke laver lidt løbene, men hvis der er noget du ønsker jag tager først kan du bare skrive det her. smiley

• #10   11. mar 2014 Jeg har altså også lært at blue er dd smiley

• #12   11. mar 2014 Amber er den tickede version af champagne og ligner fawn, men har pink eyes i stedet for ruby eyes smiley
    Så måden du kan se det på er:
    ruby eyes - beige / fawn
    pink eyes champagne / amber

ticked pels fawn / amber
    non-ticked beige / champagne

Amber er jo agouti-versionen af champagne, hvis man kan sige det sådan smiley

• #13   11. mar 2014 Så for at svare på spørgsmålet - du kan se det så snart du kan vurdere hvilken øjenfarve de har, og når de har pels, så du kan se om de er ticked eller ej.. Derudover kan du jo regne genetik på det, fordi hvis der ikke er champagne i tavlen, burde der vel teoretisk set ikke komme champagne, kun amber. Det er selvfølgelig ikke alle rotter der læser genetik smiley

• #14   11. mar 2014 Bare fordi der ikke er champagne i en tavle betyder det ikke at den ikke kan komme. Amber/champagne fødes med røde øjne og har helt pink øjne når de åbner øjnene. Amber/champagne kan forveksles med mock fawn/mock Beige der liner dem rimelig meget. Hvis dine unger er helt lyse/hvide er de ikke amber men de kan måske være champagne som er den sort baseret version af amber. Billeder af ungerne og en stamtavle ville hjælpe meget. smiley

• #15   11. mar 2014 Det var også bare for at give en overordnet forklaring, at hvis man laver en parring og forventer amber er det ikke "normalt" eller 100% at der dukker champagne op.. Som sagt, nogle rotter læser ikke genetik, og det kommer jo også an på hvad der ligger bag rotten smiley

• #16   11. mar 2014 Hvis amber rotterne er Aa så vil 25% af ungerne blive sort baseret eller champagne. Så jo alt efter hvad amber rotten er vil der komme champagne eller ej, kan tage mit næste kuld som eksempel her er far agouti og mor amber. Jeg forventer amber og agouti. Med en mulighed for champagne og black, ved at far er Aa men ved ikke hvad mor er er hun AA kommer der kun amber og agouti men er hun Aa vil 25% af ungerne blive Champagne og black statistisk set. smiley

• #17   11. mar 2014 Jeg tror det vil være mindre forvirrende hvis du i stedet valgte at opsætte agouti og nonagouti i hver sin kolonne, ellers skal du nok tilføje enten A* eller aa.

Derudover er det Dudu/DuDu/dudu.
    Stort bogstav er jo for at vise at det bæres.

Nørrenutten - jeg tror det er forvirrende for dig da man i rotteverdenen er de eneste der ikke sætter det op alfabetisk, selv om nogle nu er begyndt på det (det er jo mest logisk)

• #19   12. mar 2014 Hvis de er agouti baseret alle unger så vil jeg også mene at det er PEW du har med at gøre.

• #21   14. mar 2014 Det lydder helt sikkert spænende. smiley

Kommentér på:
rotte genetik hjemmeside

Annonce