Marsvineneunger Marsvineneunger
Hej alle sammen:-)
Mit ene marsvin skal have unger til efteråret, og jeg blev bare lige nysgerrig på hvordan ungerne opfører sig de første gange de bliver holdt. bidder de? Eller tager de det stille og roligt?
I må forresten gerne skrive hvis der er mere man lige skal vide inden man for marsvineunger;)
(Jeg har læst alt det praktiske om risikoen for at marsvinemoren ikke over lever, hvor længe de er drægtige, hvornår ungerne må komme væk fra moren osv... Så det er bare hvis der lige er noget jer med meget erfarring lige ville dele)
jan 2014
Følger: 1 Svar: 3
Synes faktisk det er næsten umuligt at holde fingrene fra både unger og voksne.
jul 2013
Følger: 14 Følgere: 24 Gnavere: 17 Emner: 11 Svar: 229
De er nok ikke vilde med det de første par gange du vil holde dem, og de første par dage bør du ikke have dem oppe mere end et par minutter. Det bør man af hensyn til moderen og ungerne da de let kan stresse. Og er moderen førstegangsfødende og har let ved at blive stresset ville jeg nok lade dem helt være de første 2 dage.
Moderen skal også lige vænne sig til sin nye rolle og til lugten af sine babyer, og så skal hun jo godt igang med at die de små
Derudover vil de små blive vakse hurtigt og følger moderen overalt, de vil begynde at nippe til det grønt du giver hende og til høet. De er super søde
jul 2013
Følger: 14 Følgere: 24 Gnavere: 17 Emner: 11 Svar: 229
De er bare så nuttede.. Og at du lige hurtigt tager dem op of vejer og evt tjekker køn bør der ik ske noget ved, medmindre moderen er stresset ovenpå fødslen
Marsvineneunger