330 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Marsvineneunger Marsvineneunger

Hej alle sammen:-)
Mit ene marsvin skal have unger til efteråret, og jeg blev bare lige nysgerrig på hvordan ungerne opfører sig de første gange de bliver holdt. bidder de? Eller tager de det stille og roligt?
I må forresten gerne skrive hvis der er mere man lige skal vide inden man for marsvineunger;)
(Jeg har læst alt det praktiske om risikoen for at marsvinemoren ikke over lever, hvor længe de er drægtige, hvornår ungerne må komme væk fra moren osv... Så det er bare hvis der lige er noget jer med meget erfarring lige ville dele)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.
  • Montering af opvaskemaskine 960 kr.
  • Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Marsvineneunger
  • lotte N
    lotte N Tilmeldt:
    jan 2014

Følger: 1 Svar: 3
    #1   12. jan 2014 Jeg har altid tjekket køn på mine unger lige efter fødslen. Og jo derved haft dem oppe. De har altid bare siddet stille og snust til mine fingre. Nogle af dem har måske nappet lidt undersøgende, men så heller ikke mere.

Synes faktisk det er næsten umuligt at holde fingrene fra både unger og voksne.

• #2   13. jan 2014 Marsvin bider af natur ikke, så er der noget galt - så nej du skal Ikke være bange for de bider.:-)

De er nok ikke vilde med det de første par gange du vil holde dem, og de første par dage bør du ikke have dem oppe mere end et par minutter. Det bør man af hensyn til moderen og ungerne da de let kan stresse. Og er moderen førstegangsfødende og har let ved at blive stresset ville jeg nok lade dem helt være de første 2 dage.

Moderen skal også lige vænne sig til sin nye rolle og til lugten af sine babyer, og så skal hun jo godt igang med at die de små smiley

Derudover vil de små blive vakse hurtigt og følger moderen overalt, de vil begynde at nippe til det grønt du giver hende og til høet. De er super søde smiley

• #3   13. jan 2014 Vil give ret i det er skide svært at lade dem være smiley
    De er bare så nuttede.. Og at du lige hurtigt tager dem op of vejer og evt tjekker køn bør der ik ske noget ved, medmindre moderen er stresset ovenpå fødslen

Kommentér på:
Marsvineneunger

Annonce