Hjælp mine kaniner parre sig ikke ? {{forumTopicSubject}}
Hej. Jeg håber i kan hjælpe mig lidt, da jeg gerne vil have mine kaniner til at parre, men det lykkes ikke rigtigt. :?
Jeg har prøvet at lukke dem ind på neutral grund, i græs, og jeg har sat hunnen ind i hannens bur, men uanset hvad så parre han ikke hende.
Han gemmer som regel sit hoved under hende, eller løber rundt og stamper, og hun bliver hurtigt sur og jagter ham og har bidt ham en enkel gang, (skal siges at hun kan være lidt mopset i forvejen til tider )
Han er ca. 5-6 måneder gammel og er en meget lille dværgvædder af slagsen.
Hun er ca. 8-9 måneder gammel og er en mellem stor løve hoved.
Håber i har nogen svar, på forhånd tak
Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
Hvis ja, så kan det være at hannen ikke er klar endnu. De skal ikke kun være fysisk klar, men også psykisk.
sep 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
apr 2010
Følger: 43 Følgere: 111 Gnavere: 4 Svar: 539
jun 2012
Følger: 70 Følgere: 71 Emner: 49 Svar: 1.484
apr 2010
Følger: 224 Følgere: 309 Gnavere: 5 Emner: 194 Svar: 5.354
okt 2011
Følger: 23 Følgere: 23 Emner: 5 Svar: 947
Hvis det er meget vigtigt for dig at dine kaniner kommer til at parre nu, så prøv igen om et par dage. At hunnen er i brunst er ikke en nødvendighed - men det gør bestemt akten nemmere for hannen
Det sker nogle gange, at hunnen parrer hannen. Det kan virke lidt voldsomt, men betyder i mange tilfælde, at hun er lidt interesseret.
Skulle det så ske, at stemningen vender og hunnen bliver 'vred' på hannen, så vil det være bedst for alle, at parringen afsluttes.
Held og lykke fremover med dine kaniner
Hjælp mine kaniner parre sig ikke ?