Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  opdrætter?
  • #1   21. aug 2013 Stakkels dem der ikke kan engelsk, men er en udemærket opdrætter.

• #2   21. aug 2013 Så man skal kunne engelsk for at være en god opdrætte. Det har jeg sku ik hørt før.

• #3   21. aug 2013 forstår du ikke essensen i teksten skulle jeg måske have skrevet... så alle dem der ikke kan læse mellem linjerne også kan forstå hvad man mener. Brug evt google translate jer der ikke forstår engelsk (selvom jeg mener det burde være ligeså naturligt som at kunne svømme i jeres alder, i har da haft engelsk i flere år i skolen allerede)

• #4   21. aug 2013 Susan: Selvom man har haft undervisning i engelsk betyder det jo ikke at man kan det. Jeg kan en lille smule engelsk, og det er bestemt ikke lært i skolen, men igennem mit arbejde da jeg var økonomielev, fordi jeg ofte snakkede med udenlandske kunder.. Og jeg har også lært noget i gennem film. Men jeg kan ikke skrive og læse det.

• #5   21. aug 2013 susse: du kunne godt snakke i tlf med udenlandske kunder men kan ikke læse eller tale engelsk? det må sgu have været nogle sjove samtaler i har haft*SS*. personligt har jeg ikke noget problem med at læse engelsk, heller ikke tysk, men tysk kan jeg sgu ikke tale (undrer mig stadig i dag over jeg fik 10 i niende mundtlig tyskeksamen). Men hvis vi kan komme tilbage til emnet: der står sådan set en rigtig masse godt idet link,dem der ikke gider læse det kan jo bare lade være (og fortsætte med hvad de nu var i gang med rent avlsmæssigt)

• #6   21. aug 2013 Susan jeg kan sagtens engelsk, men nu var det ikke mig jeg hentydede til.

• #7   21. aug 2013 nårh du udtaler dig på andres vegne fordi du er sådan et godt og næstekærligt væsen, det kunne du da bare have sagt...

• #8   21. aug 2013 Susan: Så ordblinde snakker også virkelig sjovt fordi de har svært ved at læse og skrive.. Det var sku da den mest mærkelige måde at tænke på! - Jeg snakker virkelig fint engelsk, kan det ikke flydende, men kan det jeg har brug for til ferie, og arbejde.. Men jeg kan ikke skrive og læse det, jeg kan da godt læse små sætninger, men dit link, der står alt for meget til at jeg kan forstå det..

• #9   21. aug 2013 og så må du jo vælge at lade være med at læse det, jeg kan ikke se diskussionen er længere?

• #10   21. aug 2013 Jeg synes bare du skal lade være med at udtale dig om hvorvidt folk burde være god til engelsk eller ej, eller om de taler sjovt fordi de ikke kan læse og skrive.. Det er din holdning jeg ikke fatter..

• #11   21. aug 2013 susse: min mand er ordblind så jeg har ikke noget problem med folk der ikke kan læse. Som jeg skrev før: kan du ikke FORSTÅ (ligesom forstå ESSENSEN) af hvad der står bør du ikke avle, og det står jeg ved. Kan nogle slet ikke forstå engelsk og derfor ikke engang læse sig frem til budskabet jeg forsøger at viderebringe er det sådan set ikke mit problem, jeg hedder ikke google translate;)

• #12   21. aug 2013 Så er det da godt man kan bruge Google translate til at oversætte med smiley

Nu mente Susan forståelse af indholdet i teksten, ikke det sprog det var skrevet på

• #13   21. aug 2013 Beltane du forstod hvad jeg mente!!!.... vær glad for du ikke står ved siden af så havde jeg kysset dig!

• #14   21. aug 2013 Jeg har fattet det er indholdet og ikke sproget. Men det er slet ikke det jeg snakker om..

Jeg snakker om denne sætning "susse: du kunne godt snakke i tlf med udenlandske kunder men kan ikke læse eller tale engelsk? det må sgu have været nogle sjove samtaler i har haft*SS*."
    Jeg kan ikke læse og skrive engelsk nej, men jeg kan godt snakke det..

• #15   21. aug 2013 susse: det var jo et afledt emne du selv lavede jeg svarede på, ikke noget der havde relation til det jeg talte om mht til "at forstå"...

• #16   21. aug 2013 Da jeg gik på efterskole, var der en del i min klasse, der var dårlige, for ikke at sige direkte elendige til engelsk.
    Det var 10. klasse jeg tog på efterskole.

Bare fordi man har det i skolen, behøver man på ingen måde kunne bruge det.
    Jeg havde også tysk i skolen, og hold nu op hvor er jeg elendig til at tale tysk (ok, jeg kan sådan rimelig læse det, men det bliver dårligere, fordi jeg ikke holder det ved lige).

Det er altså lidt snobberi at antage, at fordi man selv kan, og evt. har flair for det, så kan alle andre også.
    Der er faktisk rigtig mange, også unge mennesker, der har svært ved engelsk. Hvis man ikke har sprogøre, er man virkelig ilde stedt.

F.eks. kommer det ofte bag på mig, at folk ikke kan forstå svensk. Nogle mennesker forstår heller ikke norsk... Norsk på skrift er ellers mere eller mindre lige ud af landevejen.
    En ting er at en jyde kan have svært ved det, men er man fra kbh eller det nordlige sjælland, kan det da undre, at man slet ikke har fået svensk ind...
    Men på den anden side, forventer jeg ikke at folk bare kan forstå svensk eller norsk.
    Og den sammenligning kan man fint lave.

• #17   21. aug 2013 Susan: nu var det fordi du gjorde nar ad mig at jeg svarede igen! Jeg er ikke typen der bare lader det gå ind af det ene øre og ud af det andet, for at lade flok tro de er sejere end mig..

• #18   21. aug 2013 Loooooove Susse!

• #19   21. aug 2013 Regitze: smiley tak

• #20   21. aug 2013 Susse - Hvor er det helt præsist hun gør nar af dig?

• #21   21. aug 2013 I det hun siger: Du kan ikke læse og skrive engelsk, men du kan godt snakke i telefon med kunder, hahaha, det må have været nogle sjove samtale..

^Det synes jeg er dybt nedladende!

• #22   21. aug 2013 Men det er sagt efter du har skrevet til hende.. Så det er teknisk set dig selv der lagde op til det

• #23   21. aug 2013 Ej nu må det edermame stoppe!

Susan gør nar ad mig ved at skrive at jeg ikke kan snakke engelsk hvis jeg ikke kan skrive og læse det!
    Jeg har sku ikke en skid lagt op til det her!! Det er hende der ikke tænker, det er hende der ikke mener man kan snakke engelsk hvis man ikke kan læse og skrive det.. Det er da virkelig latterlig fordomsfuldt og nedladende.. Helt ærligt det er både nedladende overfor mig, og ordblinde. Og det forstår jeg virkelig ikke at hun kan få sig selv til, hvis hendes mand er ordblind.

Hvis du ikke kan læse hvad jeg skriver så synes jeg ærligtalt du skal blande dig udenom!

• #24   21. aug 2013 altså du beskrev du havde masser af udlandssamtaler uden at kunne engelsk, det syntes jeg da lød lidt sjovt og skrev derfor tilbage på det... grin nu med mig, jeg grinede ikke ad dig...;)

• #25   21. aug 2013 Jeg skrev jeg ikke kunne læse og skrive det..

• #26   21. aug 2013 En rigtig fin artikel Susan. Som mange kunne lære meget af.
    Jeg desværre bange for, at der her på GG kun er få, der gider læse hele artiklen smiley
    På GG når de fleste efterhånden højest fire linjer ned i et indlæg, inden de bliver fornærmede eller begiver sig ud i endeløse diskussioner om ligegyldige eller uintereressante detaljer smiley

Kommentér på:
opdrætter?

Annonce