720 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Victoria F
Victoria F
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Marsvin avl Marsvin avl

Hej
For ca. 3 år siden købte jeg et marsvin. Hun var ca. To måneder da vi fik hende, det viste sig så at hun var gravid. Fødslen gik godt:) men nu kunne jeg godt tænke mig og hyggeavle lidt på hende, men jeg ved ikke om hendes bækken er groet sammen? Håber i kan hjælpe:)

Tak på forhånd:)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Marsvin avl
  • #1   6. aug 2013 Myten om bækken, er som sagt en myte.
    Dog ville jeg ikke avle på en hun, på 3 år.
    - Selvom hun har fået et kuld, for laaang tid siden.:)
    Hun har forhåbenligt en burven. smiley

Marsvin er flokdyr, og skal holdes mindst 2 sammen. Så du kan jo gå ud, og købe en hun-unge til din ældre hun. Og så når ungen er ca 1år, avle lidt på den:)

• Victoria F
    Victoria F Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #2   6. aug 2013 Okay:) men ville der ske nogle skader på hende? Hvis jeg gjorde det?

• #3   6. aug 2013 Jeg vil mene hendes andet kuld skulle have været maks. 6 måneder efter det første.
    Så jeg ville ikke parre hende nu og risikere yderligere komplikationer.

• #4   6. aug 2013 det er godt nok en bid tid siden hun har fået det kuld - jeg ville ikke turde tage chancen.

Det bedste råd jeg nogensinde har fået, fik jeg af en opdrætter inden jeg kom rigtigt igang. Hun sagde at jeg skulle tænke meget over om jeg var indstillet på at miste min hund - hvis svaret var nej, så skulle jeg lade være med at avle på hende.

Risikoen for komplikationer er steget i og med at hun er en middelaldrende dame, og at det er lang tid siden hun fødte sidst. Så du skal tage snakken med dig selv om det er en risiko du vil tage.
    Mine egne ods er at jeg regner i 50-50 når det gælder overlevelse... enten klarer de det, eller osse gør de ikke.

• #5   6. aug 2013 Enig med Sweet Leaf. Du skal virkelig tænke dig godt om inden du bruger hende i avl, for risikoen for at hun dør er der. Jeg ville aldrig selv bruge en hun i avl som ikke har fået kuld i over 2 år. Jeg ville være alt for bange for risikoen for drægtighedssyge og fødselskomplikationer.

• #6   7. aug 2013 Hmm forstår slet ikke du spørger om "hvis" du gjorde det alligevel, når hun er så gammel. Det er både for synd og for risikabelt..

• #7   7. aug 2013 Ville også være bange for drægtighedssyge smiley

• #8   7. aug 2013 Det er jo rundt regnet omkring 3 år siden hun havde kuld siden. Det ville jeg ikke gøre. Jeg kan godt finde på mine hunner går 1 år i mellem kuldene, men absolut ikke i nærheden af 3 år.

Så nej min holdning er hun ikke bør avles på mere. Udover alderen er der også konditionen og vægten med i det her. Men alderen i sig selv er nok til jeg ikke ville gøre det.

Kommentér på:
Marsvin avl

Annonce