{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kanin avl
  • #2   5. aug 2013 har du et billede? for at definere stor?
    for ja det kan give problemer under fødslen

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #3   5. aug 2013 Det kan også give problemer generelt, ikke kun med fødeselen. Den kan have svært ved at vaske sig selv, og det ville jo være synd at give videre, hvis det er arveligt.

• #4   5. aug 2013 Du kan sagtens avle på en hun kanin med stor hagepose, det giver ingen problemer!.. Det har min hun kanin selv og det har aldrig givet problemer! Min første hun kanin fik første kuld da hun var 8 måneder, men det var lidt for tidligt, alle 3 unger døde allerede ved fødslen:(.. Vent til hun bliver 1 år eller 2, men du kan også se det på hende!.. Kig på hendes skamlæber, hvis de er røde og hævet er hun klar, men hvis de derimod er hvide og rynket er hun ikke klar!! Nogle gange skal hun også bare lige overbevises først så hun kommer i brunst, det sørge hannen for!
    Held og lykke!!
    Kh Josephine R<33

• #5   5. aug 2013 arh syntes det kommer an på størrelsen smiley

men joseprhine det kan måske være grunden til at de døde??

Hunnen kan have svært ved at nå derned og som simse sir ikke kun under fødslen men generalt og det er et problem hvis den er ALT for stor

• #6   5. aug 2013 Så stor er den altså hellere ikke, men måske har du ret.. Men årsagen til de døde var at det var første kuld og hun var uerfaren!.. Hun har nemlig fået to kuld siden og det er gået helt fint med dem!>33

• #7   5. aug 2013 Hvis du vælger at parre en hun med en stor hagepose, så kan det være hun ikke kan nå ned og hjælpe ungerne, samt rense sig selv

• #8   5. aug 2013 Jeg ville ikke, men det kommer så også an på hvor stor den er.

Man plejer at sige første kuld tidligst når de er mellem 10-12 måneder, og senest inden de er 2 år.

• #9   5. aug 2013 Her er et billede.
    Hun er altid ren og fin, så tror ikke hun vil have problemer med at nå ungerne, der er hvertfald intet der tyder på at hun ikke kan nå.

Hun bliver 2 år i december.

• #10   5. aug 2013 Det ser ikke ud som om det lykkes at sætte billedet herind, men der er billeder af hende på min datters profil - Hun hedder Stald Speciel herinde, kaninen hedder Monique.

• #11   5. aug 2013 - Min Cleo, har også en hagepose. Men hun vasker sig, selv rigtigt godt og kan sagtens nå ungerne. Men det er heller ikke fordi hageposen er kæmpestor:)

• #13   5. aug 2013 helt enig den er ikke stor smiley

• #14   5. aug 2013 Personligt ville jeg aldrig parre en hun op første gange, som er mange måneder over et år.
    Vi har selv en hun med rimelig stor hagepose (ikke den største jeg har set, men heller ikke det mindste) og sidst hun havde et kuld, var hageposen samme størrelse som nu, der var ingen problemer. Jeg tror ikke det er arveligt, men helt ærligt så ved jeg det ikke..

• #15   5. aug 2013 Den kære Jørgen Larsen plejer at sige, at hunner med hagepose har bedre moderegenskaber end hunner uden, men hvordan det hænger sammen har jeg ingen anelse om smiley

Min ene hun har, og hendes datter har ikke, så 100% genetisk er det i hvert fald ikke. De er hhv. 4 og 3 år.

• #16   6. aug 2013 Tak, kære Line.

Der er ganske rigtigt en sammenhæng mellem tilstedeværelse af hagepose i en ret tidlig alder (ikke p.g.a. overfodring) og gode moderegenskaber.

Næsten alle hunkaniner kan få hageposer, når der overfodres med kraftfoder.

Men selvfølgelig skal hunnerne kunne holde sig rene - og de skal heller ikke være overfede - det skal gravide damer heller ikke være - med eller uden hagepose (!)

Jørgen

Kommentér på:
Kanin avl

Annonce