1.269 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Er hun mon gravid? Er hun mon gravid?

Hej, jeg har 2 hun marsvin, de er cirka 4-5 måneder gamle, den ene er blevet meget tyk og jeg syntes ikke hun spiser så meget mere end den anden! Det er mine første marsvin og jeg ved ikke om det er fordi hun bare er tyk eller gravid? Håber der er nogle der kan hjælpe??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er hun mon gravid?
  • #1   29. jul 2013 er du sikker på at det er to hunner??

• #2   29. jul 2013 Helt hundrede!:) vi købte dem hos dyrenes beskyttelse, de var sammen med mange andre marsvine unger. Han tjekkede dem begge 2 og vi har tjekket dem et par gange bagefter:)

• #3   29. jul 2013 Hvor lang tid har du haft dem?

• #4   30. jul 2013 Susse
    Cirka 3 måneder

• #5   30. jul 2013 Hvis du er 100% sikker på de begge er hunner, så tror jeg ikke hul er gravid.. Et marsvin går drægtig i 68-72 dage, tr måneder er 92 dage, så har hun ikke gået med han i de 3 måneder du har haft hende så er hun ikke..

• #6   30. jul 2013 Hej susse
    Har fundet ud af at jeg har haft dem i 2 måneder snart:)

• #7   30. jul 2013 Har hun gået med hanner før i fik hende er det meget muligt hun er gravid så smiley

• #8   30. jul 2013 jeg syntes ikke billedet ligner et højgravid marsvin.... og hun burde jo være højgravid nu hvis hun havde gået med hanner for snart ti uger siden (de går jo kun drægtige i 10 uger så fødslen skulle være lige oppe over). De er MEGET federe som regel når de er højdrægtige...

• #9   30. jul 2013 Susan: jeg har jo ikke den store forstand på marsvin smiley så godt du lige kom på banen smiley

• #10   30. jul 2013 Susan og susse~Har også set andre der er større men hvis der kun er 1 unge kan det så måske være?:) på min profil ligger der nogle andre billeder du kan se, men mange tak for svarene!!

• #11   30. jul 2013 så skulle der i hvert fald højest være en enkelt... men du kan muligvis få vished ved at ligge hende i din hånd så du har hånden om hendes mave og så vente lidt, du burde føle spark indimellem hvis hun er højdrægtig.

• #12   30. jul 2013 Har haft hende i susan~snart 2 måneder, undskyld jeg har sagt forkert men nu har vi fundet ud af det rigtig cirka 7 en halv måned:) tror du måske det kan være så? Takker igen for svarene! Det hjælper meget!

• #13   30. jul 2013 SYV½ måned? hvis den anden du har ER en hun så kan hun bestemt ikke være gravid nej.... ikke medmindre i har andre hanner i huset og nogle evt kunne have sat dem sammen??

• #14   31. jul 2013 Susan~Er virkelig rundt på gulvet mange tak fordi du stadig gider at svare!?? Laver hele tiden fejl men det her skal nok blive dem sidste! Næsten 2 måneder altså 7 en halv UGE:)

• #15   31. jul 2013 ok... en graviditet ved marsvin tager 9½ uge, så jo hun kan være gravid, men er hun født på internat burde hun godt nok ikke være det... de BURDE have styr på det og de avler ikke andre unger end dem som kommer ind med allerede gravide hunner...

• #16   31. jul 2013 Susan~De er født på dyrenes beskyttelse, men han sagde han kun havde tjekket dem da de var helt små! Og det var unge piger der havde tjekket dem, så de kan måske havde taget fejl. Hun har taget 130 gram på på en uge:)

• #17   31. jul 2013 ja det var lidt voldsomt... der er vel ikke andet at gøre end at vente og se. Og huske at brokke sig inderligt hvis hun pludselig får en unge for et dyreinternat skal sgu have bedre styr på tingene! de skal ikke være en avlstation!

Kommentér på:
Er hun mon gravid?

Annonce