331 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

For lang tid mellem kuld? For lang tid mellem kuld?

Hej.
Jeg har to grønthaver hvor jeg synes der mangler nogle flere marsvin, har adopteret et par fra internatet men kunne godt tænke mig at få et kuld på min ene han inden han bliver "for gammel". Hvor jeg så vil beholde alle ungerne.

Det hunmarsvin jeg har i tankerne er knap 3 år, hun fik sit første kuld da hun var 3 måneder (ja alt for tidligt, drægtig fra stedet jeg fik hende fra) - men der var ingen komplikationer overhoved.
Men kom i tanke om, hun har ikke fået kuld siden hun var de 3 måneder - så er der gået for længe imellem til at hun kan få et sidste kuld?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  For lang tid mellem kuld?
  • #1   6. jun 2013 Hov glemte at skrive art i overskrift, er 100 år siden jeg sidst var herinde.

• #2   6. jun 2013 3 måneder er det samme som ca 14 uger, dvs hun er blevet gravid som 4 ugers? det var godt nok tidligt.... nå men til spørgsmålet: der er gået mindst 2 år siden hendes sidste kuld. Personligt ville jeg ikke sætte en hun i avl første gang hvis den var fyldt 2 år, så det giver sådan set svaret.... Jeg syntes du skulle enten finde en yngre hun at avle på eller køber nogle "færdige" marsvin et sted:)

• #3   6. jun 2013 Ja, fik hende og hendes søster foræret som 5 ugers - uviden om at de var drægtige. Fik et chok da jeg opdagede det helt tilfældigt - men begge klarede det helt komplikations frit så det var jo dejligt smiley

• #4   6. jun 2013 Det er altid spændende at få marsvineunger, og hvis du har plads og lyst til at beholde dem alle så ser jeg ingen problemer i det.
    Dog ville jeg finde en yngre hun.
    Der sidder mange marsvin ude på internater, der kunne bruge et godt hjem smiley Dog må man vidst ikke avle på internat-dyr..

Ellers så findes der en masse hunmarsvin tilsalg rundt omkring.:)

• #5   6. jun 2013 Enig med Susan. Jeg ville også vælge enten at bruge en anden hun eller finde nogle ''færdigproducerede'' marsvin et andet sted smiley

Kommentér på:
For lang tid mellem kuld?

Annonce