{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Abort hos kanin??
  • #1   30. apr 2013 Den kan abortere som alle andre pattedyr.
    Men den kan ikke kaste op.

• #2   30. apr 2013 Jeg kom nemlig ud til min franske vædder hun (som meget gerne skulle være drægtig) - og da jeg ville gøre rent i buret var hele bunden våd og rød-farvet, og i hendes madskål lå der en form for væske der mest af alt lignede bailey.. smiley

Jeg tjekkede hende, og der er intet at se på hende, hverken forneden, tænder, klør, øre. jeg kan ikke se hvor alt den "røde væske" skulle komme fra ellers?
    Hun spiser normalt, hun er lige så aktiv som hun plejer at være og hun er i bund og grund sig selv...

• #3   30. apr 2013 urinen kan godt blive rødfarvet. Jeg har oplevet det med et marsvin også, men ved det er ret normalt ved kaniner faktisk. Det er når de får frisk grønt udefra især, så hvis du har givet noget du selv har plukket er det nok derfor:)
    Det der i madskålen ville jeg gerne se et billede af før jeg udtaler mig... men det regnede kraftigt i går her indimellem, kan der være faldet noget regn ind i madskålen og har blandet sig med noget mad måske?

• #4   30. apr 2013 Susan S - Hun har ikke fået noget jeg selv har plukket - hun har fået hø og ellers kun hendes eget kraftfoder.
    Med hensyn til væsken i madskålen så kan jeg udelukke regnvand, da hun pt står i vores garage og den er 100 % tæt..

Jeg har en mistanke om at hun har tisset ned i madskålen, for alt den våde strøelse lå nemlig neden under madskålen (den hænger lidt oppe så hun ikke vælter den) Jeg har kun et billede af strøelsen der er lidt rødlig

• #5   30. apr 2013 ok... jammen jeg er totalt blank så for hvorfor hun skulle sætte numsen op i madskålen for at tisse kan jeg sgu ikke gætte*SS* sær kanin er min første tanke;)

der kan forøvrigt også godt være en del vilde planter i høet der kan give samme effekt på urinen:)

• #6   30. apr 2013 Hehe, hun er tit sær på så mange måder, men jeg har aldrig oplevet det her.

Hvis hun nu har haft en abort, ved du så om der er en måde at se det på?

• #7   30. apr 2013 Min anden drægtige hunkanin har fået det samme hø, men der er intet ved hende.. Men hvis det er det, så kan der vel også være forskel på hvordan de optager de eventuelle stoffer, hvis du forstår?

Gav det i det hele taget mening? smiley

• #8   30. apr 2013 eneste måde at være helt sikker ville være en scanning. Men man kan jo få en ide om det hvis hvis hun har lidt blodrester omkring skeden eller munden eller der findes rester af unger og/eller moderkager i buret. Måske der også ville kunne ses en forandring i brystvævet de første dage efter. Om der er andre tegn ved jeg ikke, har kun haft hankanin, men det er ovenstående tegn man kan se efter ved de fleste hun-dyr...
    ja ja, det gav mening det med optagelsen... jeg har selv oplevet et han-marsvin der havde tisset på køkkengulvet hvor hans hvide urin blev totalt rød efter 4-5 min ved kontakt med luften. Det skete altid kun ved ham, ikke ved nogle af de andre marsvin, sært men ikke farligt.

• #9   30. apr 2013 jeg tjekkede hele strøelsen igennem, og der var intet at se udover det rødlige.
    ingen moderkage, ingen reste-unger, intet.. Jeg tjekkede hende også igennem, og der var intet. der var heller ikke noget ved skeden, så måske hun bare har tisset lidt rødt.. jeg vil i hvertfald lige holde øje med hende..

• #10   30. apr 2013 Hej Anne.

Efter din beskrivelse er der mest grund til at tro, at rødfarvningen kommer fra urinen.
    Jeg går ud fra, at hunnens almenbefindende er OK.
    Farvestofferne, som af og til kommer uomdannet igennem til urinen, findes i flere planter, som kan indgå i kraftfoder, grønt eller hø.

Jeg kan drægtighedsundersøge hunnerne fra 10-11 dag efter parring, så hvis du kommer i bekneb og/eller har lyst til en tur til Horsens, er du velkommen.

Jørgen

• #12   30. apr 2013 Hej Jørgen.

Det er et rigtig pænt tilbud. Kan du undersøge ved hænderne eller har du en scanner?
    Hvis det er med hænderne, er det så noget du kan lære fra dig? - det ville jo være en fordel at kunne bedømme selv smiley

Jeg skal lige hjem og vende den med min mand, men jeg vil helt sikkert have dit tilbud i tankerne.

• #13   30. apr 2013 Fra 10-11 dage kan jeg "fange" drægtigheden med hænderne.

Jørgen

• #14   30. apr 2013 - Følger altså lige med..:)

• #15   30. apr 2013 Min kanins urin, er også lidt rødligt engang imellem. Det er normalt smiley

• #16   30. apr 2013 Tanja J - du er mere end velkommen til at følge med smiley

Der er intet med Mutter nu. Hun hopper glad rundt og spiser mig ud af huset (hun er fransk vædder) så hun har nok bare spist noget da min mand havde hende ude på græsplænen ..

• #17   30. apr 2013 I skal i hvertfald have tusind tak allesammen. Man bliver jo lidt nervøs når man ikke lige havde set det før.

• #18   30. apr 2013 Selvfølgelig bliver man det! Men det er jo det GG er til for.
    Så man kan få svar, fra folk som måske har prøvet det:-)!

Håber for dig og din familie, at der kommer kaninbebser:!

• #19   30. apr 2013 Jeg blev også nervøs første gang jeg så at min kanins tis var rødligt. Men bare rolig. Din nims fejler ikke noget smiley Held og lykke med at få kaninbabyer smiley

• #20   30. apr 2013 God mand du har dig som lukker kaninerne ud.:)

• #21   30. apr 2013 Tak skal I have allesammen smiley

Og ja, jeg er glad for min betænksomme mand, han havde bare liiige glemt at fortælle mig det. Jeg var nemlig ikke hjemme mens han "luftede" dem i deres løbegård smiley Jeg tænkte og tænkte da folk spurgte ind til hvad hun havde fået at spise og det eneste jeg kom frem til var deres hø, men det har de fået i laaang tid nu, uden at der har været noget. sad og snakkede med ham efter alle de fine svar her på GG. så kigger han på mig og siger: "jamen kan det ikke være fordi jeg havde dem ude på græsplænen?"

Jeg er helt ny herinde, men har allerede fået mere hjælp end jeg havde regnet med. Så snart der er små pelsdyr - så kommer der billeder smiley

Kommentér på:
Abort hos kanin??

Annonce