{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.024 visninger | Oprettet:

Så kom ungerne- marsvin {{forumTopicSubject}}

Nogle har nok set mine forrige emner.om at jeg købte 2 hun marsvin ved en privat person den 3 marts. Opdagede så for 2 uger siden at de begge var drægtige. de voksede helt ekstremt rundt om maven og i dag kom det første kuld. 5 unger blev født. 1 var død da jeg fandt dem
1: sort vejer 35 g-meget svag
2: lys(ligner moren) vejer 74 g
3: brun: vejer 80 gram
4: brun med lyse ben, vejer 54 g.
De tre øvrige er meget friske og bevæger sig fint rundt i buret.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så kom ungerne- marsvin
  • #1   29. apr 2013 jeg har engang oplevet at få en unge på 33g i et kuld hvor de andre vejede 60-80g, den overlevede et døgn også selvom jeg forsøgte at give den fortrinsret ved mors mælkebar ved at tage hende ud nogle gange om dagen og lade den patte alene uden konkurrence fra de andre.
    Jeg siger dette for at jeg tror ikke du ska regne med den lille overlever, men hvis du vil forsøge så prøv med at lade den patte alene ved mor og giv gerne lidt sukkervand (bare nogle dråber godt mættet sukkervand hvor sukkeret er helt opløst) NU for at give den lidt energi til at overhovedet komme i gang med at patte......
    Den mindste unge jeg har oplevet overleve vejede 44 g ved fødslen, hun blev 6 år.
    Tillykke med de små:)

• #2   30. apr 2013 Regner heller ikke med den overlevet, og spurgte min kæreste om han ikke ville aflive den men han mente den skulle have en chance, og her til morgen var der stadigvæk liv i den

• #3   30. apr 2013 Ødet forstår jeg ik? Da jeg fik unger (mandag i sidste uge) var der 3... (1 død), men de to der overlevede vejede 108 og 123?! smiley

• #4   30. apr 2013 Melanie: hvad forstår du ikke? at ungerne kan veje så forskelligt? hvis det er det du ikke forstår så er det helt normalt marsvineunger vejer alt fra 60-140g De KAN også veje både mindre og mere, men overlevelseschancerne er bedst i det interval... er ungerne mindere risikerer de at dø fordi de ikke får mælk nok fordi de ikke er stærke nok til at løbe efter mor. Vejer de MERE risikere man dødfødsel fordi det tager for lang tid for mor at føde dem. Så personligt vil jeg helst have unger i det interval, det plejer at gå bedst:)

• #5   30. apr 2013 Ungerne, ser ikke ud til at veje så meget?

Mine marsvineunger, har altid været oppe ved 80-110 gram.. Men selvfølgelig, de kan også være nede og veje 30 - Men det er ikke særlig meget for en nyfødt:I
    Har også fået en nyfødt der vejede 150gram:-)

• #6   30. apr 2013 Altså der var jo 5 unger i alt, så ville have kigget noget hvis de alle sammen vejede over 80 g. for så havde moren da været dobbelt så stor.

• #7   30. apr 2013 ungernes vægt kan være lige så forskeligt som alt muligt andet. Ofte jo flere unger der er, jo mindre vejer de pr. stk.

Det har også meget at sige hvor store moren var fra start, plus mange andre ting spiller ind.

Så at ungerne ha den vægt de her, er der såment ikke noget unormalt i for så vidt.

• hanne J
    hanne J Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 92
    #8   30. apr 2013 Jeg fik 4 teddy-babyer for små 3 uger siden. Den største vejede 150g - til dato den største jeg har haft. De tre andre lå mellem 78 og 110 g. Moderen var kæmpestor.

• #9   1. maj 2013 Havde bare hørt at de skulle veje mellem 60 og 100 gram, og så blev jeg lidt chokeret da mine jo vejede 108 og 123 smiley

• #10   1. maj 2013 i mine kuld, der er alt under 80g 'små unger'. Normalt ligger mine på 95-115g

• #11   1. maj 2013 mine får ofte 5-6 unger så der er 60-110 g det mest normale. Vægten følger ofte antallet af unger: jo flere unger jo lavere vægt pr stk.

Kommentér på:
Så kom ungerne- marsvin

Annonce