Min kanin skal snart føde - tror jeg?! {{forumTopicSubject}}
Hej på gg.
Jeg har en hunkanin, som ved et uheld, parrede sig med min hankanin.
Dette skete d 31. Marts, så terminen er omkring tirsdag/onsdag?!
Hun fik nyt bur d. 16. april, og den dag skrabede hun alt halm og piller sammen i en stor pærevælling. Uvidende, skubbede jeg det hele ud igen, så hun havde mulighed for igen at komme ind i buret, men dagen efter, var det igen en stor pærevælling.
Jeg skiftede i onsdags/torsdags ud igen, så der er spåner i stedet for piller, så det ikke er for tungt for ungerne at få over sig, hvis hun vælger at dække dem til. Dagen efter, var der igen skrabet sammen, men lavet en rede i stedet for at det hele var skrabet sammen i en bunke. Der er lavet en fin sti ind i huset, som ender ud i en rede. Hun plukker sig dog ikke endnu.
Hvis jeg mærker hende på maven, føles hun meget rund og fast om maven og dievorterne er tilmed meget synlige.
Idag SYNES JEG at jeg følte en unge sparke, altså et lille puf, men måske bare indbilding.
Men synes i det kunne lyde til hun er med unger?
Dette er første gang jeg har en kanin der (måske) skal have unger, og er faktisk ret nervøs "gør jeg det godt nok for hende, hvad hvis hun ikke kan klare det, skal jeg blive ved hende, hvad hvis hun føder om natten og noget går galt, så kan jeg ikke opdage det, eller hvis jeg er på job. (Får lyst til at tage fri)) mange ting kører rundt, selv om jeg læser og læser og læser.. Og er hun overhovedet drægtig??!! Hmm..
Hun er fra nov '12. Og er derfor heller ikke ret gammel, hun virker lille, synes jeg, men klare hun den alligevel?!
PUHA, ET MEGET NERVØST INDLÆG FRA MIG! hvis i kom så langt, så tak fordi du læste med!!
dec 2012
Følger: 12 Følgere: 21 Gnavere: 7 Svar: 530
Håber alt kommer til at gå som smurt. Men er jeg ikke i tvivl om at det gør ro på søde.
jun 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Gnavere: 2 Emner: 23 Svar: 74
Lisa, endnu engang tak. Du er virkelig en kæmpe hjælp. Du må snart være hamrende træt af mig men ender med jeg skal have dit nummer, for jeg panikker da fuldstændig når jeg først ser ungerne, om alt nu også er ok med dem det er sgu lige som at være gravid selv. Først er man nervøs under graviditeten og derefter er man nervøs når man først har født
Jeg tror jeg mærkede noget, så forsøgte at skubbe blidt til maven, men ingen reaktion. Lidt stort, synes jeg, hvis det virkelig var det. Det var helt rundt, så forestiller mig det var et hoved eller en numse.
dec 2012
Tror der er gevinst med din beskrivelse, og som Frederikke skriver har hun jo instinktet.
Du må gerne få mit nummer hvis det kan give dig lidt ro i sindet i denne tid, og du må selvfølgelig også gerne ringe hvis der bliver noget. Vil hjælpe dig det jeg kan
jun 2012
Tak, når jeg ved de alle er sunde og ser raske ud, så begynder jeg at glæde mig og nu går vi en dejlig vejr periode imøde, så så bliver det da selvf alligevel hyggeligt, at de løber omkring.
jun 2012
dec 2012
sep 2011
Følger: 23 Følgere: 44 Emner: 2 Svar: 983
Jørgen
jun 2012
Min kanin skal snart føde - tror jeg?!