850 visninger
|
Oprettet:
Satin CH-teddy marsvin {{forumTopicSubject}}
Hvad synes du om denne race marsvin?
Jeg går med tanker og idéer om måske at starte noget op med avl af Satin CH-teddyer....altså måske ikke imorgen, eller næste måned, men på et tidspunkt.
Jeg kan godt lide at undersøge en masse ting inden man springer ud i noget.
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
nov 2012
Følger: 9 Følgere: 8 Gnavere: 7 Emner: 48 Svar: 175
Kan du forklarer hvad du mener?
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 102 Gnavere: 24 Emner: 19 Svar: 3.102
Bla. har hegnsholt vist lavet nogle....
Men har ikke yderligere kendskab til dem.
nov 2012
apr 2010
Hvis du så oveni vil tilsætte satin til en ruhårsrace, som vil gøre pelsen blødere, så vil du få kæmpeproblemer hvis din grundstamme af ikke-satiner ikke er god nok.
Hvis vi ser på teddy (uden ch), så var/er der ovenikøbet mange opdrættere der ikke ville røre dyr med satin bag, til avl af ikke-satin. Jeg tør ikke udelukke at du kan risikere det samme med ch-teddyen, sådan at det kan blive svært at afsætte satin-bærere til de andre opdrættere.
apr 2010
Jeg læser det bare som at TS gerne vil starte seriøst avl op af racen, og så er det ikke helt nok at dyrene er søde og lækre - så skal de osse leve op til en standard. Og det er det sidste, som kan være en svær omgang, og som kan indeholde en masse faldgruber, alt efter hvilken race man har udset sig for.
Det bedste er at undersøge racen til bunds - hvordan den skal være ifølge standarden, hvor den har svært ved at leve op til det, hvad man kan gøre for at lave bedre afkom og hvad man ikke bør gøre, som vil resulterer i 'dårligere' dyr ifølge standarden.
Alle marsvin er jo skønne - hele humlen ligger jo så i hvad man vil med sin avl. Om man satser på at lave hyggelige kæledyr for hr og fru danmark, eller om man gerne vil satse på at ramme og evt. forbedre en standard. Begge dele har fordele og ulemper.
nov 2012
Sweet Leaf: Uhh kan godt se at en masse skal undersøges....tak for dine erfaringer og kom gerne med flere. Umiddelbart er der ikke mange CH-teddyer i satin herhjemme, så skal nok til udlandet og finde dem, men om de har samme standarder som herhjemme ved jeg ikke og tænker også at de så måske kommer til at koste en milliard at få hjem, men det kan jo undersøges.
apr 2010
Jeg har ikke supermeget forstand på ch-teddyer (nok mere slet ikke, da de ikke lige tiltaler mig) og lidt mere styr på satin-teddy uden ch, da en af mine veninder opdrættede dem for nogen år tilbage.
Bedste råd er at kontakte opdrættere af racen og få dem til at råde og vejlede - det er trods alt dem som ved mest.
Satin CH-teddy marsvin