421 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Afkoms aftest Afkoms aftest

Hej jeg ville bare lige høre om dyrene skal have stamtavle for man kan lave en "afkomsatest"

eller hvad der står i sådan en

og hvis ikke man behøges det hvad skal der så stå

og evt nogle hvis ikke st er nødventigt en kopi man må printe og udfylde smiley

både kaniner og marsvin

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.
  • Løs vandhand skal fastgøres 499 kr.
  • Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Skridsikker måtte 800 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afkoms aftest
  • #1   24. mar 2013 jeg kan se i din profil du både har marsvin og kanin, hvilken dyreart snakker vi om her i tråden?:)

• #2   24. mar 2013 Både marsvin og kanin smiley

• #3   24. mar 2013 altså infenfor marsvineverdenens klubber opererer vi kun med stamtavler (DMK) og registreringsattester (DMF). For at lave sådan en skal du kontakte klubben du vælger at registrere i, og du skal væe medlem af klubben før du kan registrere dyr. Hvis forældrene har stamtavler kan du få dem på også, men ellers vil stamtavlen/registreringsattesten være blank bortset fra dyrets navn, race, fødselsdato osv....
    læs mere her
    http://www.danskmarsvinforening.dk/registrator.html
    http://www.marsvineklub.dk/stambog.php

• #4   24. mar 2013 det er dæsværre kun faren der har er det dyrt
    og er det let og gøre det ?

• #5   24. mar 2013 det er nemt nok... i begge klubber skal man bare være medlem for at få registreret et dyr. Hvis man vil have sit opdrætternavn på også skal man lige registreres som opdrætter FØR ungernes fødsel også. Altså jeg syntes jo ikke det er dyrt, men er man 13 og får måske et par hundrede eller 4 i lommepenge kan det da godt virke lidt pebret... jeg mener et medlemsskab koster omkring 300kr så er der opdrætternavn, kan ikke huske hvad det koster, det er tusind år siden jeg købte mit, men det kan du skrive til dem der registrerer og spørge om (find e-mails i linksne jeg skrev før). At få stambogsført et helt kuld koster i omegnen af en halvtredser i begge klubber så vidt jeg husker.

• #6   24. mar 2013 hos dmk koster et juniormedlemsskab 100kr om året - men hvis man vil have vores medlemsblad med posten istedet for på email, så koster det 300kr (det er svinedyrt at få trykt bladet og sendt det ud, så det er det man betaler ekstra for).

Registrering af opdrætternavn koster 150kr, og er jo så en engangsudgift.
    Og så koster stamtavlerne selvfølgelig lidt, når de skal laves.

Kommentér på:
Afkoms aftest

Annonce