1.556 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Anne H
Anne H
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13

Min kanin er gravid, men har ikk bygget rede endnu? Min kanin er gravid, men har ikk bygget rede endnu?

Hej alle herinde!! Jeg er ret ny i det her, så håber at i kan hjælpe mig med nogle svar herinde.. Jeg har søgt meget på Google og læst en masse debatter ang at få kaninunger!! Jeg parrede min han og hun kanin d. 20/01-13, så hun er 29 dage henne idag (d. 19/02-13) jeg er ikk i tvivl om hun er gravid da jeg har mærket spark fra hendes mave, plus at hun har knurret af mig.. Hun spiser stadig og drikker, men er heldigvis stoppet med at knurre af mig;-) mine spørgsmål er: er det normalt at hun ikke er begyndt at bygge rede endnu? Har et udendørsbur til mine to kaniner, har dog lukket af så han ikk kommer og forstyrre hende. Men kan hun godt blive stresset af at han går nedenunder? Jeg er også bange for at hvis nellie ikk bliver en god mor, at ungerne så dør.. I det tilfælde, kan jeg så give ungerne noget erstatning, så de overlever(i det tilfælde at nellie svigter dem)? Mvh. Nellies ejer.. Ps. Tak for svarerne på forhånd:)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.
  • Måske udskift af rør/ hane på rør til udvand i kælder 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min kanin er gravid, men har ikk bygget rede endnu?
  • #1   19. feb 2013 De bygger som regel først rede når det er lige oppe over.
    Som regel et par timer inden, eller efter fødslen

• #5   19. feb 2013 Men det er vigtig at du ikke lader han og hun gå sammen mere.

• Anne H
    Anne H Tilmeldt:
    feb 2013

#6   19. feb 2013 Frig, min han, er helt normal.. Og lukkede allerede imellem dem, da jeg havde fået dem parret..(måtte hjælpe med at holde hende, ellers stak hun af).. Men kan hun godt blive stresset over at hun kan lugte ham?? Er der egentlig forskel på hvornår de plukker sig om de er inden- eller udendørskaniner?? For tænker også at hun måske ku vente med at plukke sig, til at hun er ved at føde, for at hun ikk fryser på maven??

• Anne H
    Anne H Tilmeldt:
    feb 2013

#7   19. feb 2013 Hvad nu hvis hun overhovedet ikk bygger en rede? Skal jeg så hjælpe med at bygge den? Skal hun have noget specielfoder når hun har født?

• Anne H
    Anne H Tilmeldt:
    feb 2013

#8   19. feb 2013 Det var ikk sådan "voldtægt".. Men de kunne ikk finde ud af det.. Han humpede hende alle mulige steder(i hovedet, på siden og oppe over halen).. Og til sidst gad hun ikk at finde sig i det.. Så jeg måtte holde hende, og hjælpe ham om på den rigtige side, så det kunne lykkes.. For hun virkede interesseret nok.. Ville ikk gøre det imod hendes vilje!! Hun gad bare ikk, fordi at Frig ikk kunne gøre det ordentligt!!

• Anne H
    Anne H Tilmeldt:
    feb 2013

#10   19. feb 2013 Ja, nogle gange får man ikk hele forklaringen med på en gang.. De har gået sammen ude på mit gulv, da jeg rensede buret.. Og der humpede han hende i hovedet, hvor hun ikk gjorde noget.. Men jeg tog ham straks væk, for hun lå stille, og knurrede af ham.. De er da også så sexgale de hanner.. Hihi.. Men er lige kommet hjem, og hun har ikk plukket sig, men den bunke hø og halm hun har i buret ligner mere en rede nu end den gjorde imorges.. Der var det bare en rodebunke der lå fladt, men nu er den "puffet" mere op.. Og hun spiser heller ikk af det som hun normalt plejer at gøre.. Det er som om at hun gemmer på det, til reden:-) ihh det bliver spændende:) må man egentlig godt tage hende ud og kæle med(hvis hun selv er interesseret)?

• #11   19. feb 2013 Når hun er så tæt på sin termin, skal du lade hende blive i buret.
    Det andet kan være stressende.
    Og så giv hende ro, og ikke kig for meget til hende konstant

• Anne H
    Anne H Tilmeldt:
    feb 2013

#12   19. feb 2013 Jeg prøver at lade være med at kigge til hende.. Men da jeg ryger udenfor og buret står på altanen, så er det svært at give hende den ro, da jeg ca er ude og ryge en gang i timen.. Men så prøver jeg at ignorere hende lidt:-) men hun har al den ro hun vil have om natten og i skoletiden:-)

• Anne H
    Anne H Tilmeldt:
    feb 2013

#13   20. feb 2013 Yes, hun er begyndt at bygge sin rede:-) hun har ikk plukket sig, men reden skal vel også bygges inden den kan fores:-) så jeg venter spændt på at se hvornår der kommer unger:-) hun er på 30. Dagen idag, så det er en af dagene:-) så håber jeg bare de overlever kulden, og at hun er en god mor da det er hendes første kuld:-)

• Anne H
    Anne H Tilmeldt:
    feb 2013

#15   21. feb 2013 Ingen unger endnu.. Men nu har hun plukket sig:-) det viser sig også at jeg har holdt øje med den forkerte side af buret.. Men der lå totter rundt omkring imorges, og så så jeg at der var en lille rede.. Uden unger, pt:-) men da hun har vinterens, ligner det stadig at hun har masser af hår på maven.. Kan ungerne komme til brystet hvis hun ikk når at frigøre dievorterne?

• #16   21. feb 2013 De skal nok finde vej. Lad være med at bekymre dig så meget, kaninerne ved trods alt bedst. Hvis de vel at mærke for lov til at bruge deres instinkter.

• Anne H
    Anne H Tilmeldt:
    feb 2013

#17   21. feb 2013 Hun får lov til at bruge sine instinkter:-) men holder øje.. For hvis der evt er dødfødte unger, så skal de fjernes.. Men tror at hun bliver en god mor:)

• Anne H
    Anne H Tilmeldt:
    feb 2013

#18   21. feb 2013 Da jeg kom hjem og tjekkede reden, efter skole, lå der tre velskabte unger;-) kan ikk se om der var flere der lå, men hidtil går jeg ud fra at der kun er 3:) de kan være født i nat eller imens jeg har været i skole:-) for tjekkede ikk inden jeg gik:-)

• Anne H
    Anne H Tilmeldt:
    feb 2013

#20   21. feb 2013 Jens P. Har du fået tjekket om der er noget galt med hende, eller har hun bare været uheldig?? Ja, følelsen Ved at få kaninunger er næsten ligesom at blive mor igen:) man er ligeså omsorgsfuld og nervøs for om der sker noget.. Men er glad for at de alle tre lever;-) nu håber jeg bare at få dem solgt:)

• Anne H
    Anne H Tilmeldt:
    feb 2013

#23   21. feb 2013 Line H. Jeg regner ikk med at beholde nogen af dem.. Måske hvis jeg ikk kan komme af med dem.. Så har jeg et indendørsbur, den ene kan være i:-) men sælger dem hvis muligheden er der:) hvilke racer er jeres kaniner?? Bare generelt, alle jeres kaniner:)

• Anne H
    Anne H Tilmeldt:
    feb 2013

#24   21. feb 2013 Jo, det var et planlagt kuld, for at se om hun kan passe ungerne.. Men mest for at prøve det, og så sælge ungerne.. For har to kaniner i forvejen.. En til min søn og jeg..(nellie er min søns og frig er min) selvom han er for lille til at passe hende.. Hehe. Men har hørt at hvis man vil lave unger på dem skal det være inden de blev et år(første kuld) for ellers kan nellie gå hen og få komplikationer hvis hun bliver ældre og ikk har prøvet det.. Men pt skal jeg ikk have flere hyggekaniner... Meen det kan jo være at man forelsker sig i en af dem, og beholder en alligevel:-) hvem ved??

• Anne H
    Anne H Tilmeldt:
    feb 2013

#25   21. feb 2013 Okay?? Hvor gamle skal de så være.. Max for at få første kuld??

Kommentér på:
Min kanin er gravid, men har ikk bygget rede endnu?

Annonce