3.907 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

satin pels kanin satin pels kanin

hejsa folken´s jeg er lidt i tvivl om hvad kendetegnene er for en kanin har satin pels..

min lille baby hr. gråsten´s pels er nemlig helt blank der er rigtig meget glans i så er rigtig meget i tvivl om han kunne være satin,

mine spørgsmål er vil man kunne se det på billeder hvis jeg smider nogle ind,
har undersøgt at hendes mor var satin men faderen var hverken bære eller satin.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  satin pels kanin
  • #1   22. dec 2012 Så er han nok ikke. Hvad race er han?
    Prøv at ligge et billede op.. smiley

• #2   22. dec 2012 opretter lige et album smiley

• #3   22. dec 2012 Hvis en af forældrene er Satin, så er han Satinbærer smiley

• #4   22. dec 2012 har oprettet et album smiley

• #5   22. dec 2012 Kan ikke se noget album på din profil?

• #6   22. dec 2012 jeg er nemlig ikke sikker på faderen var bære eller ikke bære ved bare at moderen var helt sikkert satin hendes pels var nemlig sådan helt blank som om der var olie i den,
    og dem jeg købte ham af viste det selvfølgelig ikke de troede det ikke men de viste jo så heller ikke at moderen var da det bare var kælekaniner smiley

• #7   22. dec 2012 Det har hun nok ikke været smiley

• #8   22. dec 2012 Igen, hvis en af forældrene er Satin, så er han Satinbære smiley

• #9   22. dec 2012 Synes ikke han ligner en satin, men billederne er ikke de bedste at bedømme ud fra.
    Derudover synes jeg det lyder mærkeligt hvis deres hunkanin har været satin uden at de ved det? Men satin er et recessivt gen og det betøder at kaninen skal have 2 gener for satin for at få synligt satinpels. Hvis den kun har et gen, vil den have alm. pels men være bærer af satin, og hvis den ingen gener har, er det bare en alm. kanin.

Det betyder også at efter som kaninen får et gen fra både mor og far, skal både mor og far være enten bærer eller satiner for at din kanin vil blive satin.

Så bottom line. Hvis faren ikke er satin eller satinbære så er din kanin ikke satin smiley

• #10   23. dec 2012 RR - Lige et spørgsmål.

Hvis nu moderen er Satinbærer, og faderen har Satin, vil ungen så få Satin eller være Satinbærer?

• #11   23. dec 2012 Så vil ungen være satinbærer.

Satin + normal - satinbærer unger
    Satinbærer + normal - få unger vil blive satinbærere (man kan ikke se hvilke)
    Satinbærer + satinbærer - 25% satin, 25% satinbærer, 50% normal
    Satin + satinbærer - 75% satin 25% satinbærere
    Satin + satin - 100% satin

Sådan ca smiley
    Der gælder der samme for rex, men jeg har haft lavet er kuld hvor far var rex og mor rexbærer dvs der " burde være kommet 50% rex. Men der kom ingen. I stedet kom der en satin og to normal pelset. Begge forældre var satinbærere

• #12   23. dec 2012 Katrine, ungen kan også være satin.

• #13   23. dec 2012 Den kanin i albummet er ikke satin, - selvom de ikke er satin kan de godt have lidt "shiny" pels men de skal altså være helt "glitter-agtig" for at være satin.

Satin + Satin = Satin
    Satin + Satinbærer = Satin + Satinbærer
    Satinbærer + Satinbærer = Satin, Satinbærer og Ikke-satin
    Satin + Ikke-satin = Satinbærer
    Satinbærer + Ikke-satin = Satinbærer + Ikke-satin

• #14   23. dec 2012 Lisa har hurtigst, igen *GG*

• #15   23. dec 2012 Hehe Julie smiley men du gjorde det nu godt smiley

• #16   23. dec 2012 LGF : Jeg snakkede med min moster (Som er forsker) om Satin, og viste lige hurtigt det du havde skrevet.. Hun siger at du har lavet en fejl - Den med Satinbærer + Satinbærer, og den med Satin + Satinbærer.. Hun sagde at den skulle være sådan :

Satinbærer + Satinbærer = 25% satin, 50% bære, 25% normal
    Satin + Satinbærer = 50% satin, 50% Satinbærer

Jeg ville bare lige fortælle.. smiley - Og så står jeg lige og ikke ved hvad er rigtigt.. smiley

• #17   23. dec 2012 Katrine: det ved jeg egentlig godt smiley har bare skrevet forkert. Det gik lidt hurtigt xD Også sådan jeg plejer at stille det op smiley

• #18   23. dec 2012 Og uanset hvad, så skal man huske at det altså ikke betyder at der kommer de udfald - det er chancerne for at få... Kaniner og andre dyr, er lidt ligeglad med genetik-beregninger til tider smiley

• #19   23. dec 2012 LGF : OK smiley

Kommentér på:
satin pels kanin

Annonce