{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
910 visninger | Oprettet:

Amalie B
Amalie B
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 13

Køb af rotteunger og vigtige ting om de små kræ! {{forumTopicSubject}}

Hej gnave elskere!
Sagen er den at jeg snart skal købe mig to søde rotteunger.
Har haft rotter før, men det var da jeg var lille.
Så jeg har nogle spørgsmål til jer!
1: Hvilke to rotter ville være bedst? hanner eller hunner. Må desværre ikke have en trio smiley
Jeg sukker lidt efter to skønne Velveteen longhair, men kan først købe nogle sidst i december (pga, pengemangel og værelsesflytning) Jeg skal flytte værelse til et stort et med masser af plads til de kære små. Flytter dem ikke ind før det hele er på plads, de skal ikke lide unødvendig stress. Men lige nu er jeg i problemer.
Skal finde en super god opdrætter, nægter at købe dyr i dyrehandlere da kvaliteten tit er for dårlig er min erfaring med andre gnavere!
2: Kender i nogle gode avlere af fx, longhair på Sjælland som jeg kan købe fra ca i december?
3: Jeg har en kat, hvordan sikrer jeg at ingen kommer til skade bedst? Min plan er at buret skal stå oppe og fylde hele fladen, så min lille mis ikke kan hoppe op, er der andre ting som jeg skal tage forbehold til?
4: Kan i anbefale noget godt bundstrøelse, har kigget på mange slags og går lidt efter noget der ikke er så flyvsk.. Da min kat, ja æder underlige ting (bla. plastik?!) så han skal helst ikke spise det jo...
5: Noget godt mad til dem?

Det var vist det! Jeg håber virkelig i kan hjælpe mig.
Knus Amalie, hende der laver laaaange indlæg;-))

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af rotteunger og vigtige ting om de små kræ!
  • #1   21. okt 2012 Du kan læse noget her www.tamrotten.dk/site

Du er klar over, at mange longhair rotter har hudproblemer, ikke?

• #2   21. okt 2012 Desuden er der meget få longhair i DK og de der bliver lavet, kommer ikke ud til folk endnu - i hvert fald fra de opdrættere jeg kender til.

Jeg kan sagtens anbefale opdrættere, men det bliver til glat og rex primært smiley

• Amalie B
    Amalie B Tilmeldt:
    okt 2012

#3   21. okt 2012 Nej, det var jeg ikke klar over. Hmm, det er heller ikke sikkert at det er longhair jeg skal have.

• Amalie B
    Amalie B Tilmeldt:
    okt 2012

#4   21. okt 2012 Glat og rex er også nogle utrolig nuttede arter så dem vil jeg klart gerne have smiley

• #5   21. okt 2012 1: Hanner og hunner har hver deres fordele og ulemper :).

Hanner er for det meste de allermest slaskede og hyggesyge dyr, hvor hunner er de mere energiske og eventyrlystne!
    Jeg har selv 2 hunner lige pt, som fylder 2 til November, og det er først nu, efter snart halvandet år jeg har haft dem, at de er begyndt at blive bare nogenlunde kælne :).

2: Kender desværre ikke nogen opdrættere på Sjælland :(.

3: Har ikke selv kat, og mine står ude ved kaninerne (hvor der er varme til totterne), og i et stoooooort voliere.

4: Biobase! Det er super godt (synes jeg), dufter godt og nemt at anvende. Ved dog ikke hvordan det er, når man har en kat der vil æde alt :3.

5: Jeg bruger Vita Kraft til rotter, som er sådan noget pille noget. Det er dog ikke nok i sig selv, så ved siden af får de ukogt pasta, havregryn, lidt æg af og til, en anelse olie oveni (for pelsens skyld), frugt og grønt :).
    Det har mine levet af i den tid jeg har haft dem, og da jeg var til dyrlægen med dem for en uge siden ca. fik jeg at vide de var i super god hul, havde god pels og generelt var rigtig flotte at se på :).

• #6   22. okt 2012 Prøv evt. at se om (link fjernet) eller http://alenya.dk er noget for dig smiley Læs deres hjemmeside, avlsetik osv og vurder om det er omdrættere du synes om. Jeg selv har flere rotter fra begge og kan varmt anbefale dem.

Og ellers er du velkommen til at kigge på min side http://victoryrats.weebly.com - jeg har dog ingen parringer før efter nytår smiley

Af bundstrø bruger jeg Biobase og af foder er jeg (og rotterne) glade for Altromin smiley

• Amalie B
    Amalie B Tilmeldt:
    okt 2012

#7   22. okt 2012 Nørrevang:
    Jeg hælder umiddelbart mest til hanner fordi jeg gerne vil have slaske dyr;-))
    Ja det med katten er en sjov sag, men jeg må jo prøve det siden i begge anbefalder det;-) Også bare feje lidt mere hvis det er det.
    Det med maden lyder jo super jeg ha også hørt meget godt om Vita Kraft:)

• Amalie B
    Amalie B Tilmeldt:
    okt 2012

#8   22. okt 2012 Maria: Jeg har kigget lidt på alenya og hende var jeg ret glad for. Men jeg kigger lige videre og sådan:) Jeg smutter fluks ind på din hjemmeside og kigger:)
    Biobase, igen jeg vil klart prøve det! Og Altromin jeg undersøger lige sagen, men det lyder som noget de er glade for:)

• #9   22. okt 2012 Jeg har også haft to hanner, som gik lidt ud over standarden for hanner.. De var ret livlige xD.
    Men regner med, at hvis jeg ikke snart kan få fat i 2 nye hunner, vil jeg have 2 hanner :).

• Amalie B
    Amalie B Tilmeldt:
    okt 2012

#10   22. okt 2012 Hehe, det er jo bare godt elsker rotters personlighed! De er så skønne.
    Jeg leder efter to hanner har jeg besluttet på alt:)

• #11   22. okt 2012 Jep, totter har bare så dejlige personligheder :)!

• Amalie B
    Amalie B Tilmeldt:
    okt 2012

#12   22. okt 2012 Mon ikke! smiley

Kommentér på:
Køb af rotteunger og vigtige ting om de små kræ!

Annonce