630 visninger
|
Oprettet:
9. apr 2010 Følger: 224 Følgere: 309 Gnavere: 5 Emner: 194 Svar: 5.350
Kanin - Udlån af hanner {{forumTopicSubject}}
Kunne godt tænke mig at hører om I udlåner jeres hanner til parring ved andre personer ?
Tager I noget for det ?
Et engangs beløb ved levende unger ?
Et beløb pr unge over en vis alder ?
Er der forskel på om I kender personen eller ej ?
Nogle hanner I slet ikke udlåner ?
aug 2010
Følger: 58 Følgere: 117 Gnavere: 8 Emner: 13 Svar: 2.255
Jeg ville ikke drive nogen form for forretning, hvis jeg altså skulle udlåne en han til en parring. Jeg ville hellere have en form for "førsteret", for at kunne vælge en unge, hvis jeg ønskede en efterkommer af kaninerne. Desuden ville jeg ikke udlåne ud til højre og venstre, for der er kaninunger nok i denne verden, og min han ville bidrage ligeså meget til overfloden af kaniner, som hunnen, der har født dem, ville. De skal jo være 2 om at lave dem
Der skal være et klart og tydeligt formål med kuldet, og man skal have helt styr på, hvordan det skal foregå, uanset om der kommer 10 unger, man ikke kan sælge, om morkanin får brug for et kejsersnit eller om halvdelen af ungerne ligger og er halvspiste.
Mine hanner er slet ikke "gode" nok til at blive udlånt til avl. Jeg ser langt hellere, at man vælger at sortere de dårlige fra, så de gode egenskaber kan blive videreført. Man skal sgu ikke udlåne en han, man ikke kan stå inde for. Hannens temperament og gener bliver i lige så høj grad videreført til ungerne. Det er ikke kun hunnens.
feb 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 32
mar 2011
Følger: 100 Følgere: 108 Gnavere: 20 Emner: 49 Svar: 1.180
Tager I noget for det ? Da jeg lånte ud, tog jeg 150 ,- og gratis omparring hvis hunnen ikka var gravid.
Et engangs beløb ved levende unger ????
Et beløb pr unge over en vis alder ? ???
Er der forskel på om I kender personen eller ej ?Ja, det er der da. Jeg giver rabbat ved venner og familie, da der skal være fordele veda t købe hos mig som ven.
Nogle hanner I slet ikke udlåner ? JAHA! Jeg låner ingen ud mere, da mine drenge har rigeligt at lave herhjemme
jun 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Gnavere: 2 Emner: 43 Svar: 791
apr 2010
Følger: 47 Følgere: 35 Gnavere: 3 Emner: 18 Svar: 203
Men jeg ville ikke gøre det før jeg har set sindstilstanden ved nogle afkom - og viser det sig så, at han avler fine afkom kunne det godt komme på tale. Og jeg må ærligt indrømme, at hans afkom er intet andet end skønne, kælne og godmodige!
Men ja; jeg ville nok sætte prisen som enten første/anden vælger eller prisen for én unge.
okt 2011
Følger: 30 Følgere: 26 Emner: 9 Svar: 283
Og nej vi tager ikke noget for det.
Kanin - Udlån af hanner