{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
630 visninger | Oprettet:

Kanin - Udlån af hanner {{forumTopicSubject}}

Kunne godt tænke mig at hører om I udlåner jeres hanner til parring ved andre personer ?

Tager I noget for det ?
Et engangs beløb ved levende unger ?
Et beløb pr unge over en vis alder ?

Er der forskel på om I kender personen eller ej ?

Nogle hanner I slet ikke udlåner ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kanin - Udlån af hanner
  • #2   20. okt 2012 Jeg udlåner ikke.

Jeg ville ikke drive nogen form for forretning, hvis jeg altså skulle udlåne en han til en parring. Jeg ville hellere have en form for "førsteret", for at kunne vælge en unge, hvis jeg ønskede en efterkommer af kaninerne. Desuden ville jeg ikke udlåne ud til højre og venstre, for der er kaninunger nok i denne verden, og min han ville bidrage ligeså meget til overfloden af kaniner, som hunnen, der har født dem, ville. De skal jo være 2 om at lave dem smiley
    Der skal være et klart og tydeligt formål med kuldet, og man skal have helt styr på, hvordan det skal foregå, uanset om der kommer 10 unger, man ikke kan sælge, om morkanin får brug for et kejsersnit eller om halvdelen af ungerne ligger og er halvspiste.

Mine hanner er slet ikke "gode" nok til at blive udlånt til avl. Jeg ser langt hellere, at man vælger at sortere de dårlige fra, så de gode egenskaber kan blive videreført. Man skal sgu ikke udlåne en han, man ikke kan stå inde for. Hannens temperament og gener bliver i lige så høj grad videreført til ungerne. Det er ikke kun hunnens.

• #3   20. okt 2012 Hvis der er nogen som synes godt om mine hanner, må de gerne låne den/dem gratis. De skal bare komme her. Jeg tror mine drenge vil sætte stor pris på damebesøg:)

• #4   20. okt 2012
    Tager I noget for det ? Da jeg lånte ud, tog jeg 150 ,- og gratis omparring hvis hunnen ikka var gravid.
    Et engangs beløb ved levende unger ????
    Et beløb pr unge over en vis alder ? ???

Er der forskel på om I kender personen eller ej ?Ja, det er der da. Jeg giver rabbat ved venner og familie, da der skal være fordele veda t købe hos mig som ven.

Nogle hanner I slet ikke udlåner ? JAHA! Jeg låner ingen ud mere, da mine drenge har rigeligt at lave herhjemme smiley

• #5   20. okt 2012 nej det gør jeg ikke. det er for let at hive sygdomme med hjem, og ens han kan blive smittede med alt muligt´.

• #6   22. okt 2012 Well - Zollie kunne da godt blive udlånt, til nogle meget velovervejede kuld.
    Men jeg ville ikke gøre det før jeg har set sindstilstanden ved nogle afkom - og viser det sig så, at han avler fine afkom kunne det godt komme på tale. Og jeg må ærligt indrømme, at hans afkom er intet andet end skønne, kælne og godmodige!
    Men ja; jeg ville nok sætte prisen som enten første/anden vælger eller prisen for én unge.

• #7   24. okt 2012 Kommer an på hvem der spørger. Og hvad målet med parringen er.
    Og nej vi tager ikke noget for det.

Kommentér på:
Kanin - Udlån af hanner

Annonce