{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.146 visninger | Oprettet:

Satin/rex/NHD (Kanin) {{forumTopicSubject}}

Hej GG

Ved godt jeg nok får på puklen nu af nogle mennesker, men gør et forsøg afligevel.
Jeg undre mig meget over hvorfor folk med satin, rex og ikke mindst "NHD" (dværgvædder) sætter priserne så høje? 500-700kr?
Det er jo i mine øjne vanvittigt at folk vil give de penge for dem? smiley

Satin og rex
Udstilling: de er af så dårlig kvalitet generelt at udstilling er ihvertfald ikke det man skal tænke på med denne pelsvariant.
Hop: når man kan få en god hop kanin til 200kr hvorfor så gi 500kr.?
Kæl/useriøs avl: er det så populært ?

NHD
Hvorfor lader i jer bilde ind at det er en "race" NHD er den hollandske betegnelse for en dværgvædder, altså er det en alm. dværgvædder. Hvorfor ikke skrive i evt annonce Små dværgvædder sælges i stedet for NHD ? Vi bor i DK og må aætså gerne bruge den danske betegnelse for en dværgvædder altså Dværgvædder.

Folk der prøver at forbedre f.eks rex og satin er undskyldt i mine øjne, men forbedre man er man stadig i begyndelses facen for god en god kanin og de fra sorterede er vel ikke kaniner man skal tjene på?

Ved ikke om det bare er mig der har en hel anden holdning til dette eller hvad syntes i andre ? nogle der kan svare mig på hvorfor priserne på netop disse pelsvarianter er skudt helt i vejret?

Vh Susan

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Satin/rex/NHD (Kanin)
  • #1   14. okt 2012 hørt

• #2   14. okt 2012 de kan da også fås billigere kan jeg se (link fjernet)

• #3   15. okt 2012 Ja det kan de, men syntes stadig der er mange der tager alt for meget for deres kaniner specielt satin og rex..

• #4   15. okt 2012 Ja men i mine øjne betyder pelsvariantet intet hvis kaninen er så ringe at der minimum skal 7-8 års avlsarbejde til før at det begynder at se lyst ud..
    Jeg syntes dværgvædder rex'erne er skide smukke, men det var aldrig et dyr jeg selv ville begive mig ud i som udstiller.. Når jeg køber racedyr hos de forskellige avlere og finder f.eks en hun med 95p skal jeg jo ikke give mere end sølle 300kr for den?

Og på den andens side set så forstår jeg ikke hvorfor ejere af Rex og satin ikke prøver at forbedre istedet for bare at lave en masse farveladte salgskaniner man kan tjene penge på?
    I mine øjne er mine kaniner min hobby, jeg betaler gerne hvad det koster at have dem, de skal sku ikke selv tjene ind til deres føde..

• #5   15. okt 2012 De fleste avlere har jo et formål med deres kaniner, jeg syntes ejere af rex og satin kun har formålet "temperament" og ud fra hvad jeg ved har dværgvædderen i forvejen et super temperment så hvad mere vil man forlange.. ?
    Ja er udstiller og går meget op i mine kaniner mht., udstilling.. kan desværre ikke ikke fortælle dig hvor mange point den ville få da jeg ikke kan se ud fra billede hvordan kropsformen, pelsen mm er .. men hvad jeg ved af ligger det på niveau'et til 00.

• #6   15. okt 2012 Jamen held og lykke med den.. håber da den klare sig så der er et levende bevis på at nogle tager avlsarbejdet seriøst..

• #7   15. jan 2018 Du har fuldstændig ret-
    Det samme har jeg oplevet med kæmpe marsvin, altså CUY
    jeg sælger ren CUY med gode gener til kun 150-200 kr stykket men mange tager 6-800 kr pr stk. jeg har selv givet de vanvittige priser for at få fat i mine avlsdyr og fordi der reelt ikke er så mange ren cuy, de fleste er blevet blandet på et tidspunkt, altså cuma, bliver polydaktyle og får flere mutant tæer osv.

Det er totalt vanvittigt akkurat ligesom Skinny Pigs der oprindeligt er lavet til at teste ting på, altså et laboratorie test dyr, hvor man smadrede generne for hår så de var lettere at teste f.eks. kosmetik på.

Nu i dag har masser af folk de her skinny pigs, der fryser og æder konstant for at holde varmen, ser de et andet marsvin med pels render de jo hen og gemmer sig.

man skal tænke sig om så man ikke bliver en dyreplager ved at støtte sådan noget.
    Man skal tænke sig om når man køber dyr så man støtter dem der vil dyrene det bedste og der er prisen meget tit langt fra høj, men derimod lav.

Derfor er jeg meget meget enig i den her tråd du her har oprettet.
    Alt godt din vej og bare spred dine meninger, desto flere der gør dette, desto flere lytter.

profilbillede
Kommentér på:
Satin/rex/NHD (Kanin)

Annonce