{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
483 visninger | Oprettet:

Marsvin afvæning {{forumTopicSubject}}

Hej har lige et spørgsmål mere smiley

Har to unger der er født den 5/9 (begge hanner)

Hvornår skal jeg tage dem fra deres mor.?
De får stadig lov at die ved hende og hun passer dem så fint. Der er begge over 350 gram , men er begyndt at udvise HAN adfærd med brummen og rysten med numsen..

Har et nyt hjem til den ene på mandag smiley

Skal jeg sætte dem i deres eget bur, eller hvad ville i gøre. Synes lidt mit hjerte siger nej da de stadig dier, men skal jo ikke have at hun bliver drægtig smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Marsvin afvæning
  • #1   27. sep 2012 er du registreret opdrætter hos DMK eller DMF må du faktisk først lade dem forlade matriklen fra på torsdag så vidt jeg kan regne ud, det er først der de er 4 uger...
    har de hun-søskende? hvis de har ville jeg fjerne dem nu for at sikre mig pigerne ikke blev gravide, ellers ville jeg lade dem gå til de er 4 uger uanset hvad de vejer. Jeg har hørt om meget få tilfælde hvor hanunger har gjort mor gravid, men det er så få tilfælde at jeg personligt selv tager chancen og jeg har da opdrættet i over 10 år uden at have oplevet en han gøre mor gravid. Men er der hunsøskende så fjerner jeg når de når 350g også selvom de er under 4 uger.... det er jo lidt værre hvis en hununge blev ups gravid med sin bror i en alt for tidligt alder end det er hvis man kom til at lave lidt søn/mor linjeavl...

• #2   27. sep 2012 Uanset om man er DMF eller DMK opdrætter eller ingen af delene, så bør man stadig ikke sende ungerne ud før de er 4 uger. Og det er de ikke på mandag.
    Jeg havde så dog nok valgt at tage dem fra inden alt for længe, og så lade dem gå sammen i et andet bur. Men jeg er nok også lidt mere forsigtig.

• #3   27. sep 2012 jeg kender til 2 tilfælde af hanunger, der får dusket deres mor tyk, før de fylder 4 uger... så det KAN altså ske, once in a blue moon.
    Ellers er jeg enig med annbritt.

• #4   27. sep 2012 nej man bør ikke.... men det er kun hvis man er medlem af klubberne man ikke MÅ....desværre. Ville da ønske der fandtes lovgivning ved marsvin også ligesom ved hunde/katte...

• #5   27. sep 2012 jeg har lidt samme problem med 2 hanunger fra d.1/9, de går og brummer de har udviklet sig hurtigere end de andre kuld jeg har haft, de vejer 371 og 384, men jeg er medlem af DMK, men jeg hælder nu meget til at tage dem fra snart, og sætte dem sammen med en voksen han, selvom jeg plejer at lade dem blive til 4 uger, de dier stadig. Vil i synes det ville være for strengt?

• #6   27. sep 2012 Det bliver rettet, kommer ikke her fra før torsdag min der har regnet forkert. ;(

• #7   27. sep 2012 Flintstones - ikke i min bog.

Der er jo pænt stor forskel på at blive flyttet et par meter indenfor samme område, hvor rutiner, lugte og lyde er det samme - og så til at flytte rigtigt hjemmefra.

• #8   27. sep 2012 Ja nemlig, de har jo en god vægt for skinnyer, ? Så tænker de nok ikke tager skade af at komme ned til min han, de hopper ikke på moderen eller søstre, men de er begyndt at brumme de sidste par dage smiley

• #9   27. sep 2012 Flintstones: du må GERNE tage dem fra mor og sætte dem i et andet bur..... du må bare ikke sælge dem så de skal ud af huset. De stresser ikke nævneværdigt ved at komme fra mor, men de kan godt stresse meget og tabe sig ved at flytte helt ud, derfor reglen om man først må sælge når både fire uger og vægten er der... du bliver ikke dunket i hovedet af nogle for at sætte to hanner i den vægtklasse for sig, heller ingen fra klubberne, det er først hvis du sælger dem ud af huset for tidligt der "falder brænde ned";););)

• #10   27. sep 2012 Sælger dem slet ikke før de er 6 uger og 400 g ! smiley ingen krise der jeg nyder at ha unger, men hvis de ikke vil gå med min han så må jeg jo lige gøre et nyt bur klart, no problemos smiley
    Tak for hjælpen smiley

• #11   27. sep 2012 Mine brummer nemlig også rigtig meget, men har de stadig brug for mors mælk nu eller hvordan med det. Det er mit første kuld.

• #12   27. sep 2012 når de er over 3 uger og over 300g vil jeg vove at påstå at hvis du er nervøs er det ok at fjerne dem...:) personligt fjerner jeg aldrig alle unger på en gang, jeg har EN gang set en hun få mælkebetændelse af det ude ved en anden opdrætter, det var ikke så godt og hun døde faktisk af det fordi ejer først opdagede hvad det var da jeg så det, hun troede det var drægtighedssyge (det blev en byld der sprang udaf efter en uges tid). Så jeg ville tage den tungeste først og så den anden et par dage efter, hvis det var mig...

• #13   27. sep 2012 ok men kommer ham i et bur nede under hende smiley Så kan det være han kan med min han der går der. Er da et forsøg værd.

• #14   27. sep 2012 Var der ikke to hanunger der skulle fra mor? Eller kun en?

Kommentér på:
Marsvin afvæning

Annonce