276 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

vægt på unger :) vægt på unger :)

Hej fik natten til igår to små fine grise smiley

Den ene vejede 108 og den anden 118 gram.

I dag vejer de 106 og 114 gram er det normalt de taber sig?

Hvad kan jeg gøre for da de ikke taber sig mere. ?

Hun har mælk kan jeg se, men skal jeg give dem noget ved siden af ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mount TV on the wall 650 kr.
  • Hæng TV op 500 kr.
  • Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Kaffemaskine, Sage 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vægt på unger :)
  • #1   6. sep 2012 Det er ret normalt at de taber sig i starten.
    Det er faktisk ikke alarmerende meget de har tabt sig.
    Har du set dem die?

• #2   6. sep 2012 hvis du giver dem erstatning ved siden af så drikker de mindere ved moderen og så går hendes mælkeproduktion i stå. Ved at give dem ekstra ved siden af fravænner man dem simpelthen fra moderen og over på erstatning. Så det er kun noget man gør hvis man er 100% sikker på de intet får ved mor og de taber sig alarmerende meget... det er ok de taber op til 10% af fødselsvægten men så skal de også tage på. De fleste unger begynder først at tage på igen når de er 2 levedøgn, mælken skal jo lige løbe til...

• #3   6. sep 2012 forøvrigt: kan se du er ligeså gammel som mig og du har skrevet i en anden tråd at du har fire børn (jeg har kun 3;)).... så VED du sgu da at alle babyer taber sig lidt de første par døgn, det gør menneskebabyer jo også:) 10% er grænsen eller hvis de virker sløve, ellers regn med mælken kommer i gang;)

• #4   6. sep 2012 Ja jeg har set dem die. smiley

Ja ved godt babyer taber sig også, men med de små væsner her er jeg jo ikke helt herre på sammen måde som med mine børn. Jeg kan jo ikke rigtig kontrolere at de spiser smiley Griner...

De virker bestemt ikke sløve de render deres mor i r..... hele tiden smiley
    Jeg tror også næste gang der kommer unger er jeg meget mere rolig end nu hvor det er første gang.. Jeg er ret sikker på at vores anden hun kommer med unger engang i nov... Hun er så også gammel nok til det smiley

• #5   6. sep 2012 Har I sat den anden hun til han eller hvordan?

• #6   6. sep 2012 Ja de har gået sammen og er hverdag sammen i deres legegård. Men der er jo slet ikke bekymret for hun er gammel nok. Men hende der lige har født har helt bestemt været drægtig da vi købte hende. For vi fik hende først den 15/7 og hun fødte den 5/9 smiley

Kommentér på:
vægt på unger :)

Annonce