{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
669 visninger | Oprettet:

Beregning af parring og drægtighedperiode (marsvin) {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg beregnet lidt på hvordan månederne for Begonia har set ud, inden hun fødte.

Hun fødte et sted mellem kl. 5 - 8.30 lørdag morgen d. 18/8-2012. Hvis jeg så regner 70 dage tilbage (ca. tal) så er hun blevet parret omkring d. 10 juni, hvilket passer meget godt med at jeg kunne mærke fostre (kugler) i hendes mave d. 9 juli.

Hun blev sat sammen med Choko d. 21 april, der er altså gået ca. 50 dage fra de er sat sammen til ca. tidspunkt for parringen.

Jeg lod ham gå sammen med hende så længe som overhovedet muligt da jeg mener dette er bedst, så han blev taget fra sidst i juli.

Nu er mit spørgsmål så, er 50 dage ikke lang tid inden parringen? Og kan hun være blevet parret to gange så der var to gange kuld?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Beregning af parring og drægtighedperiode (marsvin)
  • #1   30. aug 2012 Nej hun kan ikke være parret så der var 2 gange kuld i 1. det kan ikke lade sig gøre.

jo 50 dage er en del. Men kan være hannen er lidt langsom, og det er ca. 3 brunst perioder hun har være i gennem på 50 dage.

Så jo han er nok været lidt langsom, men det er nogle hanner,

• #2   30. aug 2012 hun kunne føde fra d. 30 juni så vidt jeg kan regne ud, Når hun først føder d. 18 august har hun så født præsis 7 uger senere i stedet. Hvis man går ud fra hendes cyklus er 15 dage (ca ) har hun nok i hvert fald været i brunst to gang før han har parret hende i 3 brunst.... Jo det er lidt længe syntes jeg.
    Hun kan også godt have aborteret det første kuld efter et par uger og så kommet i brunst igen... men det er ikke noget der sker tit (altså aborter), jeg tror bare han har været lidt længe om at finde den rigtige ende...;)

• #3   30. aug 2012 Det kan da godt være at han har haft lidt svært ved det smiley Jeg synes nu ikke det har set sådan ud, synes han har været god til at prøve hende de første par dage de gik sammen, selvom han fik et par ben og en stråle i hovedet smiley
    Det lød bare meget voldsomt lige da jeg regnede det ud smiley

Kommentér på:
Beregning af parring og drægtighedperiode (marsvin)

Annonce