Beregning af parring og drægtighedperiode (marsvin) {{forumTopicSubject}}
Nu har jeg beregnet lidt på hvordan månederne for Begonia har set ud, inden hun fødte.
Hun fødte et sted mellem kl. 5 - 8.30 lørdag morgen d. 18/8-2012. Hvis jeg så regner 70 dage tilbage (ca. tal) så er hun blevet parret omkring d. 10 juni, hvilket passer meget godt med at jeg kunne mærke fostre (kugler) i hendes mave d. 9 juli.
Hun blev sat sammen med Choko d. 21 april, der er altså gået ca. 50 dage fra de er sat sammen til ca. tidspunkt for parringen.
Jeg lod ham gå sammen med hende så længe som overhovedet muligt da jeg mener dette er bedst, så han blev taget fra sidst i juli.
Nu er mit spørgsmål så, er 50 dage ikke lang tid inden parringen? Og kan hun være blevet parret to gange så der var to gange kuld?
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 102 Gnavere: 24 Emner: 19 Svar: 3.101
jo 50 dage er en del. Men kan være hannen er lidt langsom, og det er ca. 3 brunst perioder hun har være i gennem på 50 dage.
Så jo han er nok været lidt langsom, men det er nogle hanner,
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
Hun kan også godt have aborteret det første kuld efter et par uger og så kommet i brunst igen... men det er ikke noget der sker tit (altså aborter), jeg tror bare han har været lidt længe om at finde den rigtige ende...;)
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Gnavere: 7 Emner: 26 Svar: 86
Det lød bare meget voldsomt lige da jeg regnede det ud
Beregning af parring og drægtighedperiode (marsvin)