{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
501 visninger | Oprettet:

termin?(marsvin) {{forumTopicSubject}}

hej GG om noget tid skal jeg have et kuld men hvordan finder man ud af termin når hunnen skal gå med hannen i 5 uger så ved man jo ikke hvornår hun er blevet drægtid

også lige et lille side spørgsmål:
jeg beholder alle ungerne selv men hvis der kun kommer 1 pige kan hun så godt gå med mor og mors bur kammerat?

på forhånd tak:-)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  termin?(marsvin)
  • #1   16. aug 2012 den dato du sætter hunnen til han noterer du et sted, fx 1 september, så regner du 10 uger -2 dage frem og når frem til 8 nov i mit eks. Så VED du at hun kan TIDLIGST føde fra 8 nov.... og du behøver dermed ikke gå og holde øje efter muttebabyer før et par dage før da...
    og du VED så også at du skal helst have fjernet hannen en uges tid før.

Jeg har personligt selv oplevet en gang at fjerne en han to dage før hun fødte og der har han altså været på hende åbentbart og sædcellerne er så overlevet fødslen og har befrugtet hende i efterfødselsbrunsten for hun fødte præsis 68 dage efter igen uden at have været i kontakt med andre hanner...
    Så en uge før "tidligst mulige fødselstidspunkt" SKAL han fjernes...

Det er også lidt misvisende at mange siger "hun har termin den og den dato..." nej det har hun ikke! hun har termin FRA den og den dato... for det reelle parringstidspunkt ser man sjældent...

• #2   16. aug 2012 okay tak for hjælpen:-) men hvis nu der fx kommer 1 pige og 3 drenge kan den ene pige så bo hos hendes mor eller skal hun tages væk efter 4 uger og 300 gram?;-)

• #3   16. aug 2012 pigerne kan blive ubegrænset ved deres mor hvis buret er stort nok, det er faktisk det mest naturlige:)

• #4   16. aug 2012 okay jeg har to bure på 120*60 og et bur på 100*50 til rådighed så jeg sætter 3 mutter i et af de to store

• #5   16. aug 2012 okay

• #6   16. aug 2012 Men det er nu dejligt at vide en Termin alligevel. Hvad nu hvis der går noget galt og hunnen ikke kan føde ungerne? så har man ikke en Termi og sammenligne med så man kan vide om der virkelig er noget galt.

• #7   16. aug 2012 Det er i hvert fald altid rart at vide ca hvornår de føder. Altså indenfor hvilken tidsramme = Første og sidste mulige terminsdato.

• #8   16. aug 2012 ja det kunne jeg også godt tænke mig at vide så jeg tror det jeg regner 72 dage fra hun kommer til han og frem
    det er rart at vide hvor når man skal forvente unger

• #9   16. aug 2012 absolut - det ER sket at hunnerne snyder os og er længere henne end vi lige umiddelbart tror, og så duer det ikke at bare sjusse sig frem.

Jeg har osse været ude for at jeg er i tvivl om en han har gjort sit arbejde, og derfor vil prøve en ny han. Så er det altså fint at vide hvornår hunnen senest kan føde fra første han, sådan at jeg kan give hende en lille han-fri periode før hun kommer til næste han - og jeg derefter kan være helt 110% sikker på hvilken han der er far til kuldet, bare ved at vide deres fødselstidspunkt.

• #10   16. aug 2012 jeg vil så helst vente til forår hvis den her parring ikke lykkedes.
    hvornår begynder man at kunne se de er drægtige, eller er det forskelligt fra marsvin til marsvin

• #11   16. aug 2012 Jeg ville så sige 69 dage. Hvis du regner 72 dage, så risikere du at hun føder før du har beregnet hende til. De allerfleste af mine er gået 70 dage. Nogle enkelte kun 69 dage. Til gengæld synes jeg sjældent de går så længe som 72 dage.

• #12   16. aug 2012 okay det gør jeg:-)

• #13   16. aug 2012 jeg regner 68 som det tidligste... medmindre hunnen føder for tidligt.

• #14   16. aug 2012 Jeg regner altid 70 dage frem fra den dag de sættes sammen. Jeg har oplevet yderst sjældent at de går kortere tid, men vil man være 100% sikker, så regn 68 dage frem fra sammensætningsdagen. Så har man tidligste nedkomstmulighed og kan tage den derfra.

• #15   16. aug 2012 okay så bliver det 68 dage frem

Kommentér på:
termin?(marsvin)

Annonce