{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.441 visninger | Oprettet:

hanmarsvin søges til parring, østjylland {{forumTopicSubject}}

hej
vi vil gerne have unger i det ene af vores marsvin, men er lidt usikre på hvordan det helt præcis foregår ! det skal helst være omkring århusområdet og så ville vi værefrygtelig kede af og skulle undvære hende under selve parringen..
vi hører gerne fra folk der har lidt erfaringer på området, altså hvad der er bedst for marsvinene..

på forhånd tak for svar : )

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hanmarsvin søges til parring, østjylland
  • #1   14. aug 2012 Hører vel mere til som en markedsannonce - selve søgningen i hvert fald.

Om folk låner han ud, eller din hun skal rejse til hannen kommer an på hvad den anden ejer er mest til - det er vist smag og behag for det meste.

• #2   14. aug 2012 jeg låner ikke hanner ud, men har flere til salg, også nogle på ½ år som er gamle nok til at parre.
    (link fjernet)

• #3   14. aug 2012 von fancy - det har du måske ret i ! tænkte bare det jo havde noget med avl og gøre hvorfor vi skrev emnet herinde : ) vi prøver på markedet i også..

susan s - er desværre ikke interesseret i og købe en han ! planen var vi ville beholde en af ungerne måske, men fire marsvin bliver for mange for os..
    ellers tak : )

• #4   14. aug 2012 de fleste dyrehandlere i Århus har faste aftaler med opdrættere om levering af unger så i kan nemt ende med at hænge på hele kuldet selv hvis ikke i kan få solgt dem hjemmefra. Min mening er så også at har man ikke plads til en han så har man ikke plads til en hun med unger heller -hanungerne skal jo tages fra, skal de gå i en papkasse i flere måneder måske? man er nødt til at ha mindst to bure hvis man vil avle: et til far og/eller evt ikke solgte hanunger og et til mor plus hununger.

• #5   15. aug 2012 Og så er der generelt ikke ret mange opdrættere, der låner deres hanner ud, primært pga evt. smittefarer og den slags.
    Men måske du kan finde nogen på DBA eller lignende, som gør.

• #6   15. aug 2012 Har i læst om alle risikoerne ved at gøre et marsvin drægtigt og har i pengene hvis i pludselig skal til dyrlægen med hende? Men som Cavy cats skriver, der er nok ikke mange opdrættere der låner deres hanner ud og i skal jo også være sikker på at hvis der kommer en han til jer, at han ikke er syg og smitter jeres smiley Men i skal være velkomne til at skrive en privat besked med spørgsmål smiley

• #7   15. aug 2012 Silkes marsvin: Hvorfor en privat besked? De må jo hjertens gerne bare spørge herinde, det er jo det, forummet er her til smiley

• #8   15. aug 2012 susan s - har allerede afsat minimum 4 styks hvis det skulle være, og ja ved godt de sagtens kan få flere end det ! har selv haft mange, mange marsvin da jeg var lille, men den gang kendte man altid nogen med en han så der var det intet problem og få unger : ) ved derfor også godt at nogle hanmarsvin sågar æder ungerne hvis de går sammen og det er vi selvfølgelig ikke interesserede i !! derfor er vi opmærksomme på og skulle have flere bure, men det sjove var jo også og beholde en af vores "egne" unger, hvorfor vi ikke skal ud og invistere i en han også..

silkes marsvin - der er jo risikoer ved alle graviditeter ?! både ved dyr og mennesker..et af dem er bla at få nogle herlige unger ud af det : ) he he ej forstå mig ret, vi er jo seriøse omkring vores dyr og selvfølgelig er vi klar til og ta' til dyrlægen hvis det skulle være (7 9 13 let's hope not)..

• #9   15. aug 2012 cavy cats opdræt - vidste næsten godt der ikke fandtes mange opdrættere som låner ud, men vi er bar så kede af og skulle undvære hende plus vi jo har endnu et "swin" herhjemme der ville blive total skør uden sin kammerat : )

• #10   15. aug 2012 jeg har aldrig hørt om en han har ædt ungerne og jeg har trods alt opdrættet i over 10 år og kender mange opdrættere....

• #11   15. aug 2012 Er du så opmærksom på at han og hun skal gå sammen i 5 ugers tid? smiley Siden du nævner den anden ikke skal savne sin kammerat smiley

Men den med at en han æder ungerne har jeg heller aldrig hørt om.

• #12   15. aug 2012 grunden til jeg ikke låner ud er smitterisiko.

• #13   15. aug 2012 Jeg låner ikke ud, men jeg lader altså heller ikke hunnerne komme her, medmindre der er folk, jeg kender rigtig godt (dvs. dem jeg samarbejder med i avlen), netop fordi jeg ikke vil risikere at få noget ind der kan smitte. Og jeg tror rigtig mange opdrættere har det på samme måde.
    Så skal du låne en han af nogen så må det nok blive fra en privat person, som er ligeglad med, om deres marsvin har noget de kan smitte dine med, eller som er ligeglade med, om dine skulle have noget.
    Som sagt, du kan sikkert også finde nogen på DBA eller lignende, der låner deres hanner ud.
    De eneste 2 der umiddelbart findes til udlån herinde, når man kigger i markedet, er nogle på Sjælland.

• #14   15. aug 2012 nu skriver du flere gange at I har svært ved at skulle undvære hende... og så er det altså at jeg vil være en lyseslukker og spørge om I har overvejet at I kan miste hende helt pga komplikationer? Så er der hverken hun eller unger efter hende.

Jeg vil ikke kunne sige hvor stor eller lille risikoen er for det, men risikoen ER der.
    Så i min verden er det en god ide lige at vende den bold i luften, og få taget stilling til om man overhovedet tør løbe risikoen.

• #15   16. aug 2012 Det er nemlig det forummet er til, men med den opførelse nogle folk lægger for dagen, ligemeget hvad man skriver, vil jeg hellere tilbyde hjælpen gennem en privat besked smiley

• #16   16. aug 2012 Silke: hvem er "nogen"? jeg syntes da alle i tråden her har svaret pænt og ordentligt? nogle har måske ikke være ENIGE i det var en god ide at låne sig til en han (og diverse sygdomme), men ingen har da svinet trådstarter? Jeg ved godt der er mange tråde der udvikler sig uheldigt (og det gør denne sikkert også nu) men det sender også et uheldigt signal og giver en dårlig stemning at du siger sådan uden at adressere personerne nærmere...

• #17   16. aug 2012 Enig, Susan S. Den her tråd ville også nemt kunne komme til at udvikle sig uheldigt nu. Men det er så takket være Silke.

• #18   9. mar 2015 Hej Inge B, jeg har et Hanmarsvin på omkring et år nu som jeg gerne vil tilbyde til parring hvis det er..? Du kan se ham herinde, han er lagt ind og han hedder Jupiter. smiley

• #19   9. mar 2015 Hannah - tråden er 2½ år gammel, hvis ikke TS allerede har fået parret sit marsvin for længe siden, så er hunnen i mellemtiden blevet for gammel smiley

Kommentér på:
hanmarsvin søges til parring, østjylland

Annonce