2.191 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
29 Svar
hej ville lige høre nogen forslag til DYR:-D hej ville lige høre nogen forslag til DYR:-D
hej alle sammen ville godt lige have nogen idear til dyr kunne godt tænke mig et andet dyr end kun kaniner og marsvin. dyret skal helst være mellemstor håber i vil komme med nogen gode forslag
0 synes godt om
aug 2011
Følger: 31 Følgere: 28 Gnavere: 9 Emner: 9 Svar: 30
Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.127
feb 2011
Følger: 18 Følgere: 21 Gnavere: 9 Emner: 11 Svar: 80
Og de er LYN-hurtige!
Et kæledyr som er mellemstort:
Chinchilla
Degu
Rotte (kan blive din bedste ven - nok en af de bedste kæledyr du kan få, hvis du spørger mig)
Ilder
Og husk at læse en masse om dyrene, inden du beslutter dig
mar 2012
Følger: 6 Følgere: 59 Gnavere: 31 Emner: 6 Svar: 353
degu
rotte
sugarglider
osv osv.....måske skulle du lie komme med dine krav for dyret altså
hvor eget det må fylde hvor meget tid de må kræve og alt den slags for så er det meget nemmere at komme med forslag
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Kender en englænder der kan kæle med hendes dværgsyvsovere...
feb 2011
Jeg mener at dværgsyvsoveren jo ikke kan være kæledyr på helt samme måde som f.eks et marsvin.
De er nataktive, og er ekstremt hurtige... og så ville det være rigtig synd at tage dem ud i dagstimerne, når de burde ligge og putte
Desuden er det heller ikke et mellemstort dyr, som der jo står hun søger
Nu så jeg jo også bare på hendes alder (14).
maj 2010
Dem der har det fint med at sidde hos ejeren, er stadig sjældent nogen der sætter pris på decideret nus.
Men er da helt enig i at de ikke er "mellemstore"
Der blev også foreslået hamster... de er vist heller ikke mellemstore...
Gampisk kæmperotte/pungrotte ville også være en mulighed. De kan bare være svære at få fat i.
feb 2011
Synes der er mange overdrevne bud
maj 2010
I forhold til hvad der er nævnt af krav man har til dyret, virker alle bud faktisk overdrevne...
Så snart Simses spørgsmål er besvaret, er det meget lettere at komme med fornuftige bud.
jun 2012
Følger: 6 Følgere: 5 Gnavere: 6 Emner: 1 Svar: 5
Rotten er i mine øjne det absolut bedste kæledyr, trods dens dårlige ry hos mange.
Mange af de andre dyrearter nævnt er i mine øjne ikke egnet direkte som kæledyr og i mine øjne ikke egnet til børn medmindre de har STOR støtte fra forældrene.
aug 2011
maj 2010
"Nogen lunde som en kanin" er lidt svært at finde, med mindre du holder dig til kaniner.
aug 2011
mar 2012
eller degu eller rotter
aug 2011
mar 2012
det er lidt svært når de skal værre chinchilla størelse vi kommer med de forslag som passer til dine krav andet kan vi ikke gøre vi kan jo ikke læse dine tanker!!!!!!
apr 2010
Følger: 224 Følgere: 309 Gnavere: 5 Emner: 194 Svar: 5.350
Så må du jo bare selv igang med at lede efter det nye dyr
feb 2011
maj 2010
Men du er helt galt på den, hvis du kun vil have et dyr, fordi det skal være "specielt".
Så skal du vist bare holde dig til dem du allerede har...
Men der er <i>ingen</i> "specielle" eller eksotiske dyr, der har temperament som kaniner.
Jo, det skulle måske lige være gampisk kæmperotte (som også er nævnt før), men de kan være svære at få fat i, og der skal i den grad et flugtsikkert bur til. Du skal også være 100 på at du får fra en god opdrætter, ellers er det en forstørret rotte med et temperament som en vild rotte = ingen mulighed for "kæle"dyr.
jan 2012
Følger: 147 Følgere: 143 Gnavere: 2 Emner: 104 Svar: 1.187
Men rotter,
se det er en god idé!
Og de fås i rigtig mange varianter, virkelig du kan stort set <b>altid</b> finde en rotte der ser speciel ud.
For eksempel i pelsvarianterne fuz(de nøgne) rex(krøller).
Og der er også en masse flotte farver at vælge i mellem..
For ikke at nævne alle de forskellige typer aftegn..
Og en rotte er også et klogt dyr, der elsker opmærksomhed og kan også lære tricks...
Se
http://www.youtube.com/watch?v=DLaiUZWR00c
Nu har jeg kun haft rotter da jeg var 15 år gammel, men kan huske hvor søde de var.
Mine to var drenge, jeg syntes dem jeg havde blev kæmpe store, omkring lille marsvin størrelse:)..
Dengang kan jeg huske rotter ikke levede mere end 3 år ca...
Jeg ved dog ikke om det stadig er sådan, eller om de rent faktisk har formået at forlænge leve alderen på dem?
Du skal bare huske på at rotter ikke kan tåle spåner og hø.. Og at de er flokdyr og skal holdes mindst 2 sammen :).
Held og lykke med at finde dit nye kæledyr.
De havde simpelthen hver deres skønne personlighed, og er ked af at hannen døde og at de andre måtte aflives - for jeg havde glædet mig til at have dem i <b> mange år </b>
Jeg er dog enig i at rotter å være det bedste kæledyr, hvis det altså er et kæledyr man er ude efter. Det trælse er bare at de ikke bliver særlig gamle.
Little, det tror jeg på at man kan. Altså ikke med flere år, men ½-1 år er måske muligt. Alderen ligger jo i generne, og derudover er der andre ting som spiller ind, som foder og miljø.
Hvis bare man avler på sunde og raske forælderdyr hvis forældre blev gamle, vil det så ligge i ungernes gener og avles der på dem sendes det videre og videre, og det kan forhøje deres levetid - men det tager mange år.
Trådstarter: Jeg synes du bør søge på nettet, og i det mindste sige tak for at vi gider bruge tid på at prøve på at hjælpe dig.
Marsvin og rotter er de bedste gnaver-kæledyr, derudover er der kaninen (som ikke er en gnaver).
Ellers er der ilder og kat (rovdyr), af hvad jeg lige kan komme i tanke om.
maj 2010
Man skal passe lidt på med at skærer alle over en kam.
Nej, som udgangspunkt er chinchillaer ikke gode til mindre børn, og det kan også være et problem med deres levetid, set i forhold til at man som teenager ofte har alt muligt andet i hovedet.
Men der er stadig nogen der sagtens kan have chinchillaer i den alder.
jan 2012
Derfor mener jeg ikke en 14 årig bør få en chinchilla...
Der er selvfølgelig undtagelser, men jeg tror ikke der er mange af dem :)..
Og så kan vi så diskutere om kanin er et kæledyr for børn... Nogen kan jo blive helt op til 13 år... Men det er nu en anden sag
jan 2012
Og ja man skal tænke sig godt om... Lige meget hvilken dyreart man anskaffer sig..
jan 2012
Kan du muligvis skrive en kort PB om hvordan sådan en skal passes korrekt?
Ikke fordi jeg på noget tidspunkt skal have en degu, men bare af nysgerrighed.
Little: Det har jeg skrevet om her: (link fjernet)
Så er der også et link, til hvis trådstarteren skulle være interesseret i en pasningsvejledning til deguer.
jan 2012
hej ville lige høre nogen forslag til DYR:-D