2.191 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

hej ville lige høre nogen forslag til DYR:-D hej ville lige høre nogen forslag til DYR:-D

hej alle sammen ville godt lige have nogen idear til dyr kunne godt tænke mig et andet dyr end kun kaniner og marsvin. dyret skal helst være mellemstor håber i vil komme med nogen gode forslag smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte spejl og hylde op 400 kr.
  • Rengøring af hus 1.100 kr.
  • Ophængning af fladskærmstv og stort spejl 900 kr.
  • Ophæng af spejl med lys 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hej ville lige høre nogen forslag til DYR:-D
  • #2   28. jul 2012 måske gerne flere:D

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.127
    #4   28. jul 2012 Hvad med at fortælle hvilke krav du har til pasningen, burforhold, temperament, kæledyr eller kigge-på-dyr? Skal den kunne håndteres? Hvornår skal den være aktiv og hvor meget aktiv skal den være? (en der kræver at komme ud af buret dagligt eller?)

• #7   28. jul 2012 Vil lige sige at dværgsyvsovere ikke er kæledyr, som man kan tage ud og nusse om. De er meget små, så de kræver et terrarie, ellers så stikker de af. De skal have varme, ellers går de i dvale, og er de for tynde til at gå i dvale, kan det være farligt, og så skal du vække dem (i det rigtige tempo, ellers kan det skade dem).

Og de er LYN-hurtige!

Et kæledyr som er mellemstort:

Chinchilla
    Degu
    Rotte (kan blive din bedste ven - nok en af de bedste kæledyr du kan få, hvis du spørger mig)
    Ilder

Og husk at læse en masse om dyrene, inden du beslutter dig smiley

• #8   28. jul 2012 chinchilla
    degu
    rotte
    sugarglider
    osv osv.....måske skulle du lie komme med dine krav for dyret altså
    hvor eget det må fylde hvor meget tid de må kræve og alt den slags for så er det meget nemmere at komme med forslag smiley

• #9   28. jul 2012 Dværgsyvsovere kan godt blive kæledyr, alt efter hvor man har dem fra, og hvor meget tid man bruger på dem.
    Kender en englænder der kan kæle med hendes dværgsyvsovere...

• #10   28. jul 2012 Jeg kan skam også kæle med mine to tøser, men min avlstrio er en flok sure bananer smiley

Jeg mener at dværgsyvsoveren jo ikke kan være kæledyr på helt samme måde som f.eks et marsvin.

De er nataktive, og er ekstremt hurtige... og så ville det være rigtig synd at tage dem ud i dagstimerne, når de burde ligge og putte smiley

Desuden er det heller ikke et mellemstort dyr, som der jo står hun søger smiley

Nu så jeg jo også bare på hendes alder (14).

• #11   28. jul 2012 Men det kan chinchillaer jo heller ikke... De bryder sig som udgangspunkt ikke om at sidde stille og nusse.
    Dem der har det fint med at sidde hos ejeren, er stadig sjældent nogen der sætter pris på decideret nus.

Men er da helt enig i at de ikke er "mellemstore" smiley

Der blev også foreslået hamster... de er vist heller ikke mellemstore...

Gampisk kæmperotte/pungrotte ville også være en mulighed. De kan bare være svære at få fat i.

• #12   28. jul 2012 Nogen der har lagt mærke til han kun er 14?

Synes der er mange overdrevne bud smiley

• #13   28. jul 2012 Cille:
    I forhold til hvad der er nævnt af krav man har til dyret, virker alle bud faktisk overdrevne...

Så snart Simses spørgsmål er besvaret, er det meget lettere at komme med fornuftige bud.

• #14   28. jul 2012 Hvis jeg med tanke på TS's alder og ser bort fra, at TS ikke har skrevet noget om krav til dyret og egen formåen i forhold til pasning mm. vil jeg foreslå et par rotter.

Rotten er i mine øjne det absolut bedste kæledyr, trods dens dårlige ry hos mange.

Mange af de andre dyrearter nævnt er i mine øjne ikke egnet direkte som kæledyr og i mine øjne ikke egnet til børn medmindre de har STOR støtte fra forældrene.

• #15   28. jul 2012 okay dyret skal være på størelse med marsvin eller kanin og buret skal ligen kanin eller chinchilla bure og kan leve i spåner og hø. ikke for frisk og heller ikke for doven nogen lunde som en kanin. bare kom med nogen forslag smiley

• #16   28. jul 2012 Kanin...
    "Nogen lunde som en kanin" er lidt svært at finde, med mindre du holder dig til kaniner.

• #17   28. jul 2012 jeg kunne godt tænke mig et andet dyr som ikke er hamster størelse men chinchilla størlse nogen forslag:)

• #18   28. jul 2012 så shilchilla???
    eller degu eller rotter

• #19   28. jul 2012 tror bare jeg giver op der INGEN dyr som er en lille bitte smule special i kommer kun med sådan nogen rotter chinchilla degu ingen lidt specialle bud !!!!!!!!!!!

• #20   28. jul 2012 HVAD HAVDE DU REGNET MED
    det er lidt svært når de skal værre chinchilla størelse vi kommer med de forslag som passer til dine krav andet kan vi ikke gøre vi kan jo ikke læse dine tanker!!!!!!

• #21   28. jul 2012 Søg på nettet, når du jo alligevel ikke er tilfreds med de forslag du får stillet.
    Så må du jo bare selv igang med at lede efter det nye dyr

• #22   28. jul 2012 Vi forsøger kun at hjælpe, men eftersom vi tager højde for dine krav og din alder, kan vi jo komme med mere...

• #24   28. jul 2012 Der er faktisk en der har nævnt pindsvin.
    Men du er helt galt på den, hvis du kun vil have et dyr, fordi det skal være "specielt".
    Så skal du vist bare holde dig til dem du allerede har...

Men der er <i>ingen</i> "specielle" eller eksotiske dyr, der har temperament som kaniner.
    Jo, det skulle måske lige være gampisk kæmperotte (som også er nævnt før), men de kan være svære at få fat i, og der skal i den grad et flugtsikkert bur til. Du skal også være 100 på at du får fra en god opdrætter, ellers er det en forstørret rotte med et temperament som en vild rotte = ingen mulighed for "kæle"dyr.

• #25   28. jul 2012 Ville ikke mene hverken dværgsyvsovere, sugar gliders eller chinchilla er noget for en på 14 år :).

Men rotter,
    se det er en god idé!
    Og de fås i rigtig mange varianter, virkelig du kan stort set <b>altid</b> finde en rotte der ser speciel ud.
    For eksempel i pelsvarianterne fuz(de nøgne) rex(krøller).
    Og der er også en masse flotte farver at vælge i mellem..
    For ikke at nævne alle de forskellige typer aftegn..
    Og en rotte er også et klogt dyr, der elsker opmærksomhed og kan også lære tricks...
    Se smiley
    http://www.youtube.com/watch?v=DLaiUZWR00c

Nu har jeg kun haft rotter da jeg var 15 år gammel, men kan huske hvor søde de var.
    Mine to var drenge, jeg syntes dem jeg havde blev kæmpe store, omkring lille marsvin størrelse:)..

Dengang kan jeg huske rotter ikke levede mere end 3 år ca...
    Jeg ved dog ikke om det stadig er sådan, eller om de rent faktisk har formået at forlænge leve alderen på dem?

Du skal bare huske på at rotter ikke kan tåle spåner og hø.. Og at de er flokdyr og skal holdes mindst 2 sammen :).

Held og lykke med at finde dit nye kæledyr.

• > Simse <

#26   28. jul 2012 Jeg var ellers lige blevet 14 år da jeg fik mit første chinchillapar, som senere fik unger, og jeg har aldrig fortrudt at jeg anskaffede mig dem.
    De havde simpelthen hver deres skønne personlighed, og er ked af at hannen døde og at de andre måtte aflives - for jeg havde glædet mig til at have dem i <b> mange år </b>

Jeg er dog enig i at rotter å være det bedste kæledyr, hvis det altså er et kæledyr man er ude efter. Det trælse er bare at de ikke bliver særlig gamle.

Little, det tror jeg på at man kan. Altså ikke med flere år, men ½-1 år er måske muligt. Alderen ligger jo i generne, og derudover er der andre ting som spiller ind, som foder og miljø.
    Hvis bare man avler på sunde og raske forælderdyr hvis forældre blev gamle, vil det så ligge i ungernes gener og avles der på dem sendes det videre og videre, og det kan forhøje deres levetid - men det tager mange år. smiley

Trådstarter: Jeg synes du bør søge på nettet, og i det mindste sige tak for at vi gider bruge tid på at prøve på at hjælpe dig.

Marsvin og rotter er de bedste gnaver-kæledyr, derudover er der kaninen (som ikke er en gnaver).
    Ellers er der ilder og kat (rovdyr), af hvad jeg lige kan komme i tanke om.

• #27   28. jul 2012 Ja, jeg var så 11 da jeg fik min første chinchilla... Det var helt fint.

Man skal passe lidt på med at skærer alle over en kam.
    Nej, som udgangspunkt er chinchillaer ikke gode til mindre børn, og det kan også være et problem med deres levetid, set i forhold til at man som teenager ofte har alt muligt andet i hovedet.
    Men der er stadig nogen der sagtens kan have chinchillaer i den alder.

• #28   28. jul 2012 Jamen det er det jeg mener Pia.. Min far havde engang en chinchilla og hans levede altså i 17 år...
    Derfor mener jeg ikke en 14 årig bør få en chinchilla...
    Der er selvfølgelig undtagelser, men jeg tror ikke der er mange af dem :)..

Og så kan vi så diskutere om kanin er et kæledyr for børn... Nogen kan jo blive helt op til 13 år... Men det er nu en anden sag smiley

• > Simse <

#29   28. jul 2012 Deguer og marsvin kan også blive en del år gamle, så man skal tænke sig om inden man anskaffer sig et dyr.

• #30   28. jul 2012 Jeg ved ikke noget om deguer, hvor gamle kan sådan nogen blive?

Og ja man skal tænke sig godt om... Lige meget hvilken dyreart man anskaffer sig..

• > Simse <

#31   28. jul 2012 Mener det er 5-7 år, men oftest 3 pga. forkert pasning.

• #32   28. jul 2012 Det er så også en del mindre end chinchilla og nogen kaniner..

Kan du muligvis skrive en kort PB om hvordan sådan en skal passes korrekt?
    Ikke fordi jeg på noget tidspunkt skal have en degu, men bare af nysgerrighed.

• > Simse <

#33   28. jul 2012 Jeg kunne stadigvæk godt tænke at få svar på mine spørgsmål om dine krav til dyret og hvad du kan / vil tilbyde den.

Little: Det har jeg skrevet om her: (link fjernet)
    Så er der også et link, til hvis trådstarteren skulle være interesseret i en pasningsvejledning til deguer. smiley

• #34   28. jul 2012 Takker Simse smiley

Kommentér på:
hej ville lige høre nogen forslag til DYR:-D

Annonce