1.865 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Mus: Hjælp til tynd mave, museunger? Mus: Hjælp til tynd mave, museunger?

Kære GG,

søger lidt hjælp eller råd her.

Har to kuld der er lige over to uger gamle, på henholdvis 12 og 13 unger. Mødrene blev sammenført for to dage siden og alt går fint med at passe ungerne.

Opdagede i dag, at alle ungerne har tynd mave; meget lysebrun/grønlig afføring, tynd.

Det har de ikke haft før og mødrene har intet tegn på at ha' det.

Jeg har ikke skiftet foder eller givet dem andet, end deres normale fodder i 1½ uge og det ligner ikke "våd hale", da ingen numser er røde eller sårlige med irritation.

Nogle råd eller erfarringer?

Buret bli'r slf. rengjort med det samme, grundigt og alt skiftet osv.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • Eltavle slår fra - muligvis skifte sikring 1.100 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Gardin opsætning, 3 vinduer 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mus: Hjælp til tynd mave, museunger?
  • #1   26. jun 2012 - Alle ungerne virker også slatne og bøvede (hvilket jo er klart, hvis de er dehydrerede), men de har ikke tabt sig og de går normalt.

• #2   26. jun 2012 Nej, jeg har ikke skiftet noget. :./ mødrene har fået én youghourt drop hver, for to dage siden, men det har de fået før, uden den her reaktion.

• #3   26. jun 2012 LUX fortalte mig den anden dag, at det faktisk er meget normalt, at musemødre der lige har født får tynd mave.

• #4   26. jun 2012 Jean N: Okay. Jeg må lige holde øje med dem - se om ikke det at skifte buret hjælper på de (ka' også være en forbigående ting, tænker jeg, siden mødrene ikke har tegn på noget). Okay idé med høet - lidt kan de godt få at tygge på.

Cavy: Okay. Mødrene har dog født for to uger siden og det er kun alle ungerne, ikke mødrene, så det tyder på noget der kommet gennem mælken. Mødrene har det fint.

• #5   26. jun 2012 Vi gir' det et forsøg. De virker allerede friskere, nu de er ude af bure; fandt ud af at mødrene havde brugt anden etage som toilet så selvom de blev skiftet for to dage siden, har begge mødre åbenbart efterladt deres sager dér, så hvis ungerne er kravlet rundt på og forbi dét, ka' de jo godt ha' fanget et eller andet.

Det ka' du tro :.) tak for hjælpe alligevel.

• #6   26. jun 2012 Ah ok, så misforstod jeg smiley

• #7   26. jun 2012 Mus har ikke behov for hø Jens smiley
    Jeg synes det er en dårlig idé at du udtaler dig om pasning af mus uden at vide en brik om dem - og sammenligne dem med marsvin!

Victoria - har du dobbelttjekket at vandflasken virker?
    Det kan være stress af at blive sat sammen.
    Gik mødrene sammen inden de fik unger?
    Smid evt lidt havregryn i deres madskål. De elsker det og er rigtig godt for maven at arbejde med.
    Prøv at ta ved nakkeskindet og trække lidt - gir det efter og "snapper" omgående tilbage eller blir det "hængende" lidt?

• #8   26. jun 2012 LUX: Jo da, giv dem endelig en masse hø. Specielt med den store risiko der er for, at de får blodmider fra høet smiley

• #9   26. jun 2012 Ja mødrene har altid gået sammen. smiley de kommer nemlig fra mig, de blev skilt ad da de sku ned til drengene.

• #10   26. jun 2012 De har fået en meget lille smule hø, bare for at varme sig ekstra. Ellers får de aldrig hø, pga. øjenirritation mindst.

Lux: Ja, vandflasken virker og de får rent vand hverdag. Jeg plejer altid at klemme lidt på dem, når vandet er fyldt op, så jeg ka' se at der kommer noget ud.

De gik sammen, før de blev gravide og havde det rigtig godt. Jeg satte dem ned i et bur, der var helt rengjort, hvor jeg havde ladet ungerne ligge lidt sammen først, så de lugtede blandet. Pigerne virkede helt ligeglade med, at de var sammen igen og opførte sig mere som om de var glade for at holde fri lidt og ku' skiftes.

Jeg har lige testet nakkeskindet og det falder ikke hurtigt tilbage - lidt en slap hastighed, men det falder dog tilbage.

• #11   26. jun 2012 Lux: Allright med havregryn; ser lige om jeg ikke kan fiske noget op ad den musli jeg har :.)

• #12   27. jun 2012 Opdatering: Alle museunger har det fint i dag, så hvad end det var, er det væk :.)

tak for hjælpen.

• #13   28. jun 2012 Det var godt, de blev friske igen smiley

• #14   28. jun 2012 Ja :.D

• #15   28. jun 2012 Ved mennesker kan man også få tynd mave, det er selv pga streg, men også fordi der bliver lettet et pres når barnet/børnene er kommet ud smiley

• #16   29. jun 2012 Klart, her var det dog kun ungerne der havde det i en hel dag og ikke musemor smiley

Kommentér på:
Mus: Hjælp til tynd mave, museunger?

Annonce