{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.210 visninger | Oprettet:

(Kanin) Blå Øjne {{forumTopicSubject}}

Tja her har jeg købt en super smuk hvis blå øjet dreng fordi jeg gerne vil prøve at avle hen i mod hvid blå øjet og japaner.
Sørme om jeg så ikke i et kuld får 2 hvid blåøjet også en S/G japaner. Japaner var forventet da begge forældre er dette med nu viser det sig så også at begge forældre er bære af hvid blåøjet.
Se det var jo posetiv overraskelse. ;o)

Sidder så og kommet i tanke om et par spørgsmål midt i alt skriveriet.

Den japaner unge vil jo så også være bære af hvid blåøjet og japaner eller hva??

Hvis nu den så blev parret med en hvid blåøjet vil der så også være japaner med blå øjne???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  (Kanin) Blå Øjne
  • #2   20. jun 2012 Du vil ikke kunne få en japaner med blå øjne ud af at parre en hvid blåøjet dværgvædder har der er 100% hvid blåøjet og en 50% japaner og 50& hvidblåøjet hvis ikke der også er andre farver i fundet.
    Da den så skal havde det gen der gør der vil komme wienertegnet unger;-)

• #3   20. jun 2012 Ja man kan aldrig vide da jeg jo ikke 100% ved hvilke farver der ligger bag ved forældrene. Syntes at det er man farve er en af de sjove ting ved at avle. ;o)
    Nu var jeg heller ikke ude på at avle en japaner med blå øjne spørgsmålet var blot om der ville komme blå øjne. Men kan jo så høre at det kan der bla komme. ;o)
    Er 100% sikker på det kuld er nogen der bliver i stalden og det betyder jo så at jeg skal kikke lidt på dem jeg har og finde ud af hvem jeg IKKE kan udvære. ;o)
    Pyhh det bliver godt nok svært at finde ud af hvem jeg så godt kan udvære. ;o)

• #4   20. jun 2012 Nej det er aldrig til at vide hvad der kommer men den har fra mig af ligger der ikke andet en hvid 15 generationer tilbage og ved ikke hvad der så er før de generationer
    smiley

• #5   21. jun 2012 Nej ham har jeg styr på også en mere af min kaniner for der er ½ hvid blå øjet og ½ havanna/kappe. Men resten af flokken har jeg faktisk ikke meget styr på farve messigt.Har aldrig rigtig intraseret mig såen "rigtigt" for at avle, det har bare været 2 smukke og søde kaniner også måtte man se hvad der kom ud af det. Men nu syntes jeg da at det kunne være sjovt at avle mere på evt udstilling og se hvad der bliver sagt om mine dyr og om jeg er på vej i den rigtige retning. ;o)

• #8   21. jun 2012 Ja jeg glæder mig da også til at se hvad der kommer, men det er jo så tidligst til næste år. ;o)

• #9   22. jun 2012 Jamen jeg går og bliver mer og mer overrasket. Nu kikkede jeg lidt nærmer på gamle Molly´s unge sørme om den ikke også har blå øjne.
    Er I nu sikker på at der skal 2 til blå øjne??? For Molly har altså aldrig før leveret en unge med blå øjne. Denne her er næsten helt hvid, den har ringe om øjne og et plet på ryggen. Jeg er vild overrasket.

• #11   23. jun 2012 De kan begge sagtens bærer bærer af det og så kan det godt komme

Jeg har en pige med blå øjne pg ingen af forældrene er det
    Morens side er ren vildtgul og vildtgrå og ved farens side er hans mord familie hvid blå øjet

• #12   23. jun 2012 Er temlig sikker på at Oscar er bære af blå øjne da han er far til begge kuld. Men er godt nok meget overrasket over at Molly også har fået en med blå øjne.

Men med to basser der giver blå øjne bliver det mere og mere spændene at avle næste år. ;o)

Kommentér på:
(Kanin) Blå Øjne

Annonce