{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Unger, men ingen rede? AKUT HJÆLP! {Kanin}
  • #2   8. maj 2012 Stald amigo - Jamen jeg er bange for at hun afviser den. /-: Der er én..Skal jeg tage pels med derind?

• #3   8. maj 2012 Ligger de godt gemt? Og er det kun pels eller har hun bygget en slags rede der midt i buret hvor pelsen er?

• #4   8. maj 2012 Nannas - Nej faktisk ikke. man kan se den bevæge sig - Den ligger i halm og pels, men INGEN rede!

• #5   8. maj 2012 Hmm okay det altså svært smiley . For det jo ikke sikkert deb fryser hvis den ligger i nok pels og at der er halm omkring. For min valgte også at føde ungerne uden for hendes hus, hvor det var ment at hun skulle føde smiley .
    Hvis du evt. havde et billed .

• #6   8. maj 2012 Jeg har rykket hende, men jeg er bange for at den har mistet sin chance hos Zorra for altid /-: Den kravler ud af reden den er meget livlig - Jeg har puffet Zorra ind til den, og hun har skam også snust til den, men hun suser ud i buret hvor man kan se hende igen - Jeg HAR ''vasket hænder'' i hende, men jeg er så bange.
    Der er kun én , og jeg er så bange for at hun opgiver den..

• #7   8. maj 2012 Er Zorra meget tam og tryg ved dig? For så er det ikke sikkert hun vælger at afvise ungen. Da det tit kun er ved vilde dyr sådan noget sker og sjældent ved tam kaniner. Har aldrig "vasket" hænder i Bella og hun har været den perfekte mor, faktisk er hun blevet mere tam efter hun har født.
    Men hvis du bare lader hende få fred nu, for det kan både stresse hende og ungen.
    Og så tjek evt i morgen om ungen virker varm og har tyk mave smiley

• #8   8. maj 2012 Nannas - Hun er meget tam NU, men på det sidste har hun bidt mig og mere - men nu hvor hun har født er hun mere kælen en nogensinde. Ungen er varm nu, men ikke tyk.. :i

• #9   8. maj 2012 Det lyder godt smiley . Grunden til at hun har været lidt efter dig på det sidste er nok fordi hun har været drægtig, så ændre de sig tit. men super at hun er blevet bedre nu. Det er godt at den er varm , men så tjek evt i morgen om den har tyk mave, for så kan du være sikker på at den får nok at spise smiley

• #10   8. maj 2012 Nannas - OK mange tak!. Den er utrolig fin, den kravler rundt. smiley

• #11   8. maj 2012 Gi hende, fred,

• #12   8. maj 2012 lad mor og unge være i fred.. Og det hjælper ikke en snus at "vaske" hænder i moren, efter 2-4 sek har din egen kropslugt gennems sivet morens lugt, det er en gammel myte.. Og jo moren kan godt flytte rundt på ungerne... Jeg har en som som flytter rundt på sine unger og lægger dem tilbage hvis de kravler ud, så det kan de altså godt. og der er nok en grund til hun har lagt den der, i stedet for i reden.. Lad nu de dyr gøre det de gør best... og den fryser ikke i hjel hvis den har pels omkring sig

• #13   9. maj 2012 Jeg har dårlige nyheder.
    Efter at jeg flyttede på ungen igår, skete der det er ikke måtte ske - hun opgav den. Den lå kold i reden hvor jeg havde lagt den igår, hvor den ellers var sprællevende. Pearcy må igang igen.
    Det er jeg virkelig ked af, da det var mit første kuld - Og den var SÅ fin..

• #14   9. maj 2012 Ja man skal holde fingerne fra dem, til de har fået øjne, mange kaniner vil ikke have ugerne bagefter og i sær ikke hvis de er første gangs fødene..
    Giv hende lige en mrd eller to til at komme over det i, og lad endelig ungen ligge til i aften så hun bliver klar over den er død så hun ikke render og leder efter den...

• #15   9. maj 2012 Et spørgsmål... Når nu kaniner er så følsomme over for fremmed lugt på ungerne, kan det så være en mulighed at bære gummihandsker, HVIS man er tvunget til at røre ved ungerne?

• #16   9. maj 2012 nej det hjælper ikke noget.. som samlining kan du tage nogen andres sko på og i løbet af 7 sek vil din fodsved/lugt været gået igennem sålen og dyr vil kunne lugte det er dig og ikke skones ejermand som er gået der.. Klamt ikke..... Træner redningshunde derfor ved jeg sådan noget smiley

• #17   9. maj 2012 pluds plastik lugten vil jo også bare være en fremmede lugt smiley

• #18   9. maj 2012 Det er ikke rigtig.. det omkring kaninen kan godt være rigtig, det kan lige så vel være, flytteriet af ungen, Den var jo blevet pakket ind, i pels, så hun har passede på den..
    og det med at året har været dårligt passer ikke, jeg har mistede en unge i år, og den var ikke færdig udviklet, et såkaldt stenfoster, og resten af hende 5 uger havde det fint. ud over det har jeg fået 5 kuld i år og der har ikke været noget somhelst med nogen af dem...
    Man skal bare holde fingerne fra dem, og lade kaninen selv passe dem og ikke begynde at blande sig

• #19   9. maj 2012 Det er altså lidt noget fis, det der med at ejeren er en "fremmedlugt" - for gu er den ej. Jeg snakker med mine kaniner hver eneste dag, så de er da udmærket klar over hvordan min lugt er. Jeg har da haft 2 vellykket kuld, begge mødre førstegangsfødende og ja, jeg har rørt ungerne før de fik øjne. Den kanin første fik 6 unger, hvor alle 6 overlevede og den anden fik 8, hvorfra hun selv sorterede 2 fra, ved at spise dem..

Men selvfølgelig skal du ikke gå fra en anden kanin også direkte over i reden til den kanin, som har unger.

• #20   9. maj 2012 Stald uniki, 30 ud af hvor mange der lige avler i dk? man kunne også tænke og det er hos opdrætteren det går galt for jeg har heller ikke haft problemer i år, og ja, har faktisk ikke hørt om problemer i år hos kaniner,

cathrine jeg vil give dig fuldstændig ret hvis, en kanin er håndvant burde den ikke reagere voldsomt på at ungerne lugter af dig, og hvis hunnen stadig reagere ved at frastøde ungerne er det nok hunne der er noget galt med, enten er hun ikke en go mor ellers også er forholdene ikke ordnelige

• #21   9. maj 2012 stald unikin jeg har heller ikke hørt om eller fra andre end dig at det skulle være et dårligt år..

• #22   9. maj 2012 igen, det er ikke sikkert det er årets skyld

• #23   9. maj 2012 Ville da også lige tilføje at hos mig går det da i hvert fald ikke dårligt... 5 kuld (det ene oven i købet en smutter) fra 4-8 unger.. Har mistet to unger i to forskellige kuld) af ukendt årsag (ligget uden for reden).. Ingen er gået tomme og 3 af dem er første gangs mødre.. smiley

Til trådstarter: Er ungen stadig i live..?

• #24   9. maj 2012 Jeg har også hørt at det har været et skidt år for ret mange, blandt andet inde på kaninliv er der en tråd om problemet. Jeg har dog heller ikke selv mærket noget til det, tværtimod vil jeg næsten sige smiley

• #25   9. maj 2012 Nej.. Jeg fandt den død i reden hvor jeg lagde den igår..

• #26   9. maj 2012 Det er jeg ked af at høre, Liva.. Men der er ikke så meget at gøre hvis ikke mødrene vil tage sig af dem.. smiley

• #27   9. maj 2012 IsAs - Ja desværre. Pearcy må jo bare igang igen, den så ellers ud til at blive en flot sort kappetegnet.. i:

Kommentér på:
Unger, men ingen rede? AKUT HJÆLP! {Kanin}

Annonce